Tesla beställd
Moderator: Redaktion
Tesla beställd
Då slog jag till och beställde en röd M3LR med värmepump, rattvärme och 614 km batteri samt dragkrok. Känns bättre än begagnad och med klimatbonus och kraftigt stigande begpris på min XC70 -2015 så kånns det rätt. Mitt körmönster är Stockholm Väddö (Sthlm skärgård) 10 mil enkel där man kan ladda samt till min mor, syrra i Falutrakten med SC i Gävle och en och annan tur till Höganäs. Här i Solna där vi bor dräller det av laddare och det ska komma även i vårt garage.
Re: Tesla beställd
Härligt - grattis till en av de kanske bästa och mest prisvärda bilarna på marknaden!Olten skrev:Då slog jag till och beställde en röd M3LR med värmepump, rattvärme och 614 km batteri samt dragkrok. Känns bättre än begagnad och med klimatbonus och kraftigt stigande begpris på min XC70 -2015 så kånns det rätt. Mitt körmönster är Stockholm Väddö (Sthlm skärgård) 10 mil enkel där man kan ladda samt till min mor, syrra i Falutrakten med SC i Gävle och en och annan tur till Höganäs. Här i Solna där vi bor dräller det av laddare och det ska komma även i vårt garage.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
"Dräller av laddare" är nog inte riktigt sant. Det finns en del i MoS, men när vi skulle ladda för två veckor sedan var alla upptagna.Olten skrev:Då slog jag till och beställde en röd M3LR med värmepump, rattvärme och 614 km batteri samt dragkrok. Känns bättre än begagnad och med klimatbonus och kraftigt stigande begpris på min XC70 -2015 så kånns det rätt. Mitt körmönster är Stockholm Väddö (Sthlm skärgård) 10 mil enkel där man kan ladda samt till min mor, syrra i Falutrakten med SC i Gävle och en och annan tur till Höganäs. Här i Solna där vi bor dräller det av laddare och det ska komma även i vårt garage.
Jag känner inte till någon publik laddstolpe i gatumiljö, d.v.s. där folk bor, men jag vet att Solna stad planerar för 40 stolpar (Stockholm har 4000).
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Jaså! En till från trakten! Bodde i klockargården för 20 år sen.Olten skrev:Då slog jag till och beställde en röd M3LR med värmepump, rattvärme och 614 km batteri samt dragkrok. Känns bättre än begagnad och med klimatbonus och kraftigt stigande begpris på min XC70 -2015 så kånns det rätt. Mitt körmönster är Stockholm Väddö (Sthlm skärgård) 10 mil enkel där man kan ladda samt till min mor, syrra i Falutrakten med SC i Gävle och en och annan tur till Höganäs. Här i Solna där vi bor dräller det av laddare och det ska komma även i vårt garage.
Och grattis till beställningen!
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Grattis!Olten skrev:Då slog jag till och beställde en röd M3LR med värmepump, rattvärme och 614 km batteri samt dragkrok. Känns bättre än begagnad och med klimatbonus och kraftigt stigande begpris på min XC70 -2015 så kånns det rätt. Mitt körmönster är Stockholm Väddö (Sthlm skärgård) 10 mil enkel där man kan ladda samt till min mor, syrra i Falutrakten med SC i Gävle och en och annan tur till Höganäs. Här i Solna där vi bor dräller det av laddare och det ska komma även i vårt garage.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Finns en gratisladdare alldeles i närheten och den är inte med på någon karta (längre)mikebike skrev:"Dräller av laddare" är nog inte riktigt sant. Det finns en del i MoS, men när vi skulle ladda för två veckor sedan var alla upptagna.Olten skrev:Då slog jag till och beställde en röd M3LR med värmepump, rattvärme och 614 km batteri samt dragkrok. Känns bättre än begagnad och med klimatbonus och kraftigt stigande begpris på min XC70 -2015 så kånns det rätt. Mitt körmönster är Stockholm Väddö (Sthlm skärgård) 10 mil enkel där man kan ladda samt till min mor, syrra i Falutrakten med SC i Gävle och en och annan tur till Höganäs. Här i Solna där vi bor dräller det av laddare och det ska komma även i vårt garage.
Jag känner inte till någon publik laddstolpe i gatumiljö, d.v.s. där folk bor, men jag vet att Solna stad planerar för 40 stolpar (Stockholm har 4000).

- mikebike
- Teslaägare
Du vill inte tala om var den ligger?Olten skrev:Finns en gratisladdare alldeles i närheten och den är inte med på någon karta (längre)mikebike skrev:"Dräller av laddare" är nog inte riktigt sant. Det finns en del i MoS, men när vi skulle ladda för två veckor sedan var alla upptagna.Olten skrev:Då slog jag till och beställde en röd M3LR med värmepump, rattvärme och 614 km batteri samt dragkrok. Känns bättre än begagnad och med klimatbonus och kraftigt stigande begpris på min XC70 -2015 så kånns det rätt. Mitt körmönster är Stockholm Väddö (Sthlm skärgård) 10 mil enkel där man kan ladda samt till min mor, syrra i Falutrakten med SC i Gävle och en och annan tur till Höganäs. Här i Solna där vi bor dräller det av laddare och det ska komma även i vårt garage.

- Pasjostrom
- Teslaägare
Grattis!
Jag kör också mycket mellan Solna (Frösunda) och Väddö (Björkö), kul att se ännu en Tesla på de vägarna
Jag kör också mycket mellan Solna (Frösunda) och Väddö (Björkö), kul att se ännu en Tesla på de vägarna

- NiklasTesla
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Grattis till bästa bilen!Olten skrev:Då slog jag till och beställde en röd M3LR med värmepump, rattvärme och 614 km batteri samt dragkrok. Känns bättre än begagnad och med klimatbonus och kraftigt stigande begpris på min XC70 -2015 så kånns det rätt. Mitt körmönster är Stockholm Väddö (Sthlm skärgård) 10 mil enkel där man kan ladda samt till min mor, syrra i Falutrakten med SC i Gävle och en och annan tur till Höganäs. Här i Solna där vi bor dräller det av laddare och det ska komma även i vårt garage.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Grannens uttag på garaget?Olten skrev:Finns en gratisladdare alldeles i närheten och den är inte med på någon karta (längre)mikebike skrev:"Dräller av laddare" är nog inte riktigt sant. Det finns en del i MoS, men när vi skulle ladda för två veckor sedan var alla upptagna.Olten skrev:Då slog jag till och beställde en röd M3LR med värmepump, rattvärme och 614 km batteri samt dragkrok. Känns bättre än begagnad och med klimatbonus och kraftigt stigande begpris på min XC70 -2015 så kånns det rätt. Mitt körmönster är Stockholm Väddö (Sthlm skärgård) 10 mil enkel där man kan ladda samt till min mor, syrra i Falutrakten med SC i Gävle och en och annan tur till Höganäs. Här i Solna där vi bor dräller det av laddare och det ska komma även i vårt garage.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Jodå, på parkeringen nedan/utanför apoteket/Willys på Hagalundsgatan. Dock enkel Schuko Solna kommun för två bilar.mikebike skrev:Du vill inte tala om var den ligger?Olten skrev:Finns en gratisladdare alldeles i närheten och den är inte med på någon karta (längre)mikebike skrev:"Dräller av laddare" är nog inte riktigt sant. Det finns en del i MoS, men när vi skulle ladda för två veckor sedan var alla upptagna.Olten skrev:Då slog jag till och beställde en röd M3LR med värmepump, rattvärme och 614 km batteri samt dragkrok. Känns bättre än begagnad och med klimatbonus och kraftigt stigande begpris på min XC70 -2015 så kånns det rätt. Mitt körmönster är Stockholm Väddö (Sthlm skärgård) 10 mil enkel där man kan ladda samt till min mor, syrra i Falutrakten med SC i Gävle och en och annan tur till Höganäs. Här i Solna där vi bor dräller det av laddare och det ska komma även i vårt garage.
I appen Chargemapp fanns det en laddstolpe mitt på Råsundavägen, givetvis var det fel och jag sände ett meddelande om det. Chargemapp svarade med att ta bort stolpen helt. Senare insåg jag att stolpen på Hagalundsgatan inte fanns med men placeringen i rakt nord/sydlig riktning stämde med den borttagna stolpen dock allt för långt norrut på kartan så det måste vara den stolpen med fel position. Sen dess finns ingen info om stolpen på Hagalundsgatan och före det var det rejält felaktig.Dock står det dagtid alltid samma bil parkerad 8 timmar mån-fre och laddar.
Det finns några laddstolpar längst upp på Råsundavägen 1, dels utanför Skanskas kontor, dels utanför Hotel Giò. Jag har dock inte kollat upp om de är öppna för allmänheten eftersom jag bor ett stenkast därifrån och har egen laddning i garaget. Det finns även ett gäng gratisladdare i Solna C.
- mikebike
- Teslaägare
Jag bor också ett stenkast därifrån (Slottsvägen). De är inte publika, inte heller de vid ÅF.Lucidor skrev:Det finns några laddstolpar längst upp på Råsundavägen 1, dels utanför Skanskas kontor, dels utanför Hotel Giò. Jag har dock inte kollat upp om de är öppna för allmänheten eftersom jag bor ett stenkast därifrån och har egen laddning i garaget. Det finns även ett gäng gratisladdare i Solna C.
Senast jag var i Solna C var ingen laddstolpe åtkomlig p g.a. byggarbete, och jag tvivlar på att någon av dessa är gratis.
Motorvärmaruttaget i Hagalund är rena skämtet. 1 x 10A och alltid upptaget av en Passat GTE. Dessutom är det inte gratis eftersom det är parkeringsavgift på den parkeringen (ingår inte i boendeparkeringen).
Jag tänkte på de som är utanför Lidl i centrumgaraget. De var gratis när jag var där i våras, men om det pågår ombyggnad där så kanske man inte kommer åt dem. Jag har inte varit där sedan dess och sett efter. någonmikebike skrev:Senast jag var i Solna C var ingen laddstolpe åtkomlig p g.a. byggarbete, och jag tvivlar på att någon av dessa är gratis.
Se där, då är vi ju grannar (vinkar från Brf Haga)!mikebike skrev:Jag bor också ett stenkast därifrån (Slottsvägen).
- mikebike
- Teslaägare
Den har jag inte sett, jag tänkte på de andra laddboxarna, bl.a. på motsatta väggen. Fast vi handlar sällan i Centrum, det blir nästan alltid MoS.
Vi bor i gröna huset, där ni kör ned i garaget. Eller, vi bor i en av barackerna medan vår lägenhet renoveras, och just nu är vi i Varberg på semester.
Har ni en gästparkering i garaget?
Den syns i min InCharge-app.
Vi bor i gröna huset, där ni kör ned i garaget. Eller, vi bor i en av barackerna medan vår lägenhet renoveras, och just nu är vi i Varberg på semester.
Har ni en gästparkering i garaget?
Den syns i min InCharge-app.
Vi hade på försök en Zoe som bilpoolsbil från Sunfleet i garaget, men den användes för lite och är borta sedan länge. När den försvann så fick jag ta över den laddplatsen. Det är lite konstigt att den syns i appen då den endast var tillgänglig för föreningens medlemmar. Men om du behöver nödladda någon gång så säg till så kan du låna den tillfälligt.mikebike skrev:Har ni en gästparkering i garaget? Den syns i min InCharge-app.
- mikebike
- Teslaägare
Min nödladdningsstrategi är att köra till MoS och gå hem. Sedan gå och hämta bilen 4 timmar senare.Lucidor skrev:Vi hade på försök en Zoe som bilpoolsbil från Sunfleet i garaget, men den användes för lite och är borta sedan länge. När den försvann så fick jag ta över den laddplatsen. Det är lite konstigt att den syns i appen då den endast var tillgänglig för föreningens medlemmar. Men om du behöver nödladda någon gång så säg till så kan du låna den tillfälligt.mikebike skrev:Har ni en gästparkering i garaget? Den syns i min InCharge-app.