Stänga av larmet med nyckeln när det utlösts

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
sven-labil
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ola13743

Stänga av larmet med nyckeln när det utlösts

Inlägg av sven-labil »

Larmet gick när jag glömde låsa upp innan jag försökte lossa laddkabeln. Övervakas laddkabeln av larmet?
Sedan reagerade den inte på nyckeltryckningar förrän den pipit klart, det är väl inte meningen? (Inga problem med nyckeln varken innan eller efter även 10m från bilen istället för 2.)
Knallgrå S75D - Gandalf - Påstås kunna trolla men det är bara partytricken som alltid funkar...
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Re: Stänga av larmet med nyckeln när det utlösts

Inlägg av martinot »

sven-labil skrev:
Larmet gick när jag glömde låsa upp innan jag försökte lossa laddkabeln. Övervakas laddkabeln av larmet?
Ja.

Var på ett jobb i en ort i Skåne för ca. 1,5 år sedan, och då jag skulle äta på en Thai på kvällen så fanns det ingen parkering precis utanför. Parkerade utanför en kommunal byggnad där det fanns 11kW AC-laddning ett kvarter bort, som jag passade på att använda (kommunen bjöd på laddningen via E-on-app).

När jag var mitt i middagen så notiferade telefonen att larmet gått. Tror det stod något om sabotage mot laddkontakt (men skall inte svära på det). Sprang bort till bilen och var ett antal barn (av typen "uppehållstillstånd") som ryckte i laddkabeln. De hade kanske tänkt att det var värt något att plocka med sig, men missade både att den är fastlåst på elbilar och att Tesla larmar även via mobilappen.
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Inlägg av spacecoin »

... och var ett antal barn (av typen "uppehållstillstånd") som ryckte i laddkabeln.
Tycker du att det tillförde något till Tesla-forumet eller tråden att skriva att barnen hade utländsk bakgrund? Synd på ett, i övrigt, bra svar.
Användarvisningsbild
FinaFisken
Teslaägare

Inlägg av FinaFisken »

spacecoin skrev:
... och var ett antal barn (av typen "uppehållstillstånd") som ryckte i laddkabeln.
Tycker du att det tillförde något till Tesla-forumet eller tråden att skriva att barnen hade utländsk bakgrund? Synd på ett, i övrigt, bra svar.
Tråkigt och onödigt att hänga ut kommunala byggnader i Skåne också. Helt irrelevant.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Jag har fått samma problem med min Model S där larmet går när vi lossar laddkabeln på Model 3. Vi har en kabel med knapp till Model 3 och den står precis bredvid Model S så det är klart att den känner av den signalen. Men inte borde väl larmet gå för att någon trycker på knappen? Det känns ju inte rimligt om man tänker sig att det finns mer än en Tesla på parkeringen.

Larmet går inte heller att stänga av med nyckel som Sven-labil säger. Bilen är som ett barn som måste gråta klart innan det kan sluta tjuta.
heldiggrisen
elbilist

Inlägg av heldiggrisen »

spacecoin skrev:
Av och till saknar jag möjlighet att ge tumme ner på TCS.
Skriv svar