Tänkte använda mina Uberturbine hjul till vintern och vill få tag i bra däck för mestadels motorvägskörning längs västkusten från Malmö till Göteborg. Tittar på Conti Viking contact 7 som främsta alternativt men läst tester att Good year Ultragrip ice 2 ska vara bättre men kan inte hitta den i 20". Någon här som kör med contis däck?
Vad kör ni med för däck i 20"?
Vinterdäck för Performance
Moderator: Redaktion
Re: Vinterdäck för Performance
Nogo skrev:Tänkte använda mina Uberturbine hjul till vintern och vill få tag i bra däck för mestadels motorvägskörning längs västkusten från Malmö till Göteborg. Tittar på Conti Viking contact 7 som främsta alternativt men läst tester att Good year Ultragrip ice 2 ska vara bättre men kan inte hitta den i 20". Någon här som kör med contis däck?
Hakka R3? borde finnas till dom fälgarna
Model Y performance
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
R3 är ett av dom sämre däcken för dessa förhållanden, ej att rekommendera.lakke skrev:Nogo skrev:Tänkte använda mina Uberturbine hjul till vintern och vill få tag i bra däck för mestadels motorvägskörning längs västkusten från Malmö till Göteborg. Tittar på Conti Viking contact 7 som främsta alternativt men läst tester att Good year Ultragrip ice 2 ska vara bättre men kan inte hitta den i 20". Någon här som kör med contis däck?
Hakka R3? borde finnas till dom fälgarna
Måste återupprepa en vintage kommentar om dessa.
"Som att servera mjukglass i servett"
Speciellt på en performance
3P 19.3 / $ Pläd 22.12 / YP 23.8 / Juniper AWD 25.6 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Kör alltid på centraleuropeiska vinterdäck numera… Fungerar ju i princip normalt när det är torrt och vått som vintern är 98 % av tiden i Göteborg och söderut och har inte varit några som helst problem när det kommit lite snö heller.
Kört Conti TS 850P och Michelin Pilot Alpin 4 tidigare på mina BMW M och Mercedes AMG. Båda fungerade finfint. De är snordyra dock i dimensionerna för M3P så kollat lite på Nokian variant som heter Snowproof för min nu till vintern.
Kört Conti TS 850P och Michelin Pilot Alpin 4 tidigare på mina BMW M och Mercedes AMG. Båda fungerade finfint. De är snordyra dock i dimensionerna för M3P så kollat lite på Nokian variant som heter Snowproof för min nu till vintern.
Imolarot skrev:Kör alltid på centraleuropeiska vinterdäck numera… Fungerar ju i princip normalt när det är torrt och vått som vintern är 98 % av tiden i Göteborg och söderut och har inte varit några som helst problem när det kommit lite snö heller.
Tack får nog testa ett par centraleuropeiska vinterdäck. Alltid kört med nordiska tidigare.
Snowproof är det enda alternativet då de andra kostar över 4000kr/st.
Model 3 Performance -21
Model Y Long Range -22
Model Y RWD -23
Model Y Long Range -22
Model Y RWD -23