Samtal med Tibor Blomhäll om Teslas framtid!

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Användarvisningsbild
Volt
Teslaägare

Samtal med Tibor Blomhäll om Teslas framtid!

Inlägg av Volt »

Hej Electrofolk!

För ca 100 år sedan var Standard and Oil världens största bolag och tveklöst ett av de smutsigaste. Bolag grundat och lett av John D. Rockefeller då världens rikaste man. Nu håller Tesla på att växa fram som världens största och högst värderade bolag ledd av av ingenjören och entreprenören ja renässansmannen Elon Musk som snart är världens rikaste man. Omvända mynt.

Lika mycket som vi behöver tala klarspråk om de utmaningar som vi står inför idag och kommande år gällande klimatet och vår planets hälsa måste vi sprida hopp! För mig är Tesla ett sådant och jag tror många håller med mig här! :)

I veckans avsnitt av Evolution Show spånar jag kring just Teslas framtid med Tibor Blomhäll och för att låna Tibors ord i slutet av samtalet:
"Buckle up, we are in for a hella of ride"!

Allt gott,
Johan, värd för Evolution Show, kör Model S sedan 2014

Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Re: Samtal med Tibor Blomhäll om Teslas framtid!

Inlägg av martinot »

Mycket intressant att lyssna på! Bra jobbat! :)
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Användarvisningsbild
Volt
Teslaägare

Re: Samtal med Tibor Blomhäll om Teslas framtid!

Inlägg av Volt »

martinot skrev:
Mycket intressant att lyssna på! Bra jobbat! :)
Tack! :) Kul att höra! Blir fler avsnitt på liknande tema framöver bland annat med Linnea Kornehed -en av grundarna av Einride, svenska uppstickaren som utvecklat en självkörande eldriven lastbil utan förarhytt (men även erbjuder en med hytt). Bolaget är onoterat men jag vågade satsa 2018 och det verkar bli en ny svensk enhörning! :ugeek: Lite kul att de ska öppna ett högkvarter i Austin, Texas för sin USA satsning. Intervjuat VD:n och medgrundaren Robert Falck i Evolution Show för den som är intresserad! :)

Allt gott,
Johan

Skriv svar