Teslan går bra på bana också.
Möjligtvis så behövs bättre bromsar.
"Pinsamt för Porsche": YouTuber jämför Taycan och Model S Plaid på racerbanan.
Med den reviderade Model S har Tesla presenterat igen: Kortfattat, med Porsche Taycan Turbo S, accelererade en annan serie elbil en touch snabbare,
men Porsche konkurrerar inte med den nya Plaid-enheten med tre motorer från Tesla i sprinten från 0- 100 på kvartmilen med. Inga problem, sa Porsche -chefen Oliver Blume nyligen
- det handlar ju inte bara om acceleration utan om helhetspaketet. I jämförelse med en tävlingsbana har Model S Plaid nu också överträffat
Taycan Turbo S - och ägaren till Tesla tyckte skillnaden i prestanda var pinsam för Porsche.
Vad är nu bästa gissningen på när long range S kan levereras till Sverige? Har en reservation från februari (ca) och nu när dom höjde priset blev jag faktiskt lite sugen på att skaffa en. Tror att den bilen kommer stå sig hyffsat i värde.
Teslan går bra på bana också.
Möjligtvis så behövs bättre bromsar.
"Pinsamt för Porsche": YouTuber jämför Taycan och Model S Plaid på racerbanan.
Med den reviderade Model S har Tesla presenterat igen: Kortfattat, med Porsche Taycan Turbo S, accelererade en annan serie elbil en touch snabbare,
men Porsche konkurrerar inte med den nya Plaid-enheten med tre motorer från Tesla i sprinten från 0- 100 på kvartmilen med. Inga problem, sa Porsche -chefen Oliver Blume nyligen
- det handlar ju inte bara om acceleration utan om helhetspaketet. I jämförelse med en tävlingsbana har Model S Plaid nu också överträffat
Taycan Turbo S - och ägaren till Tesla tyckte skillnaden i prestanda var pinsam för Porsche.
Vad är nu bästa gissningen på när long range S kan levereras till Sverige? Har en reservation från februari (ca) och nu när dom höjde priset blev jag faktiskt lite sugen på att skaffa en. Tror att den bilen kommer stå sig hyffsat i värde.
Min gissning är februari/mars för de tidiga beställningarna. De har iofs pratat om att trappa upp produktionen men det är nog väldigt många beställningar bara i USA som släpar rejält.
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag (Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP (Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Teslan går bra på bana också.
Möjligtvis så behövs bättre bromsar.
"Pinsamt för Porsche": YouTuber jämför Taycan och Model S Plaid på racerbanan.
Med den reviderade Model S har Tesla presenterat igen: Kortfattat, med Porsche Taycan Turbo S, accelererade en annan serie elbil en touch snabbare,
men Porsche konkurrerar inte med den nya Plaid-enheten med tre motorer från Tesla i sprinten från 0- 100 på kvartmilen med. Inga problem, sa Porsche -chefen Oliver Blume nyligen
- det handlar ju inte bara om acceleration utan om helhetspaketet. I jämförelse med en tävlingsbana har Model S Plaid nu också överträffat
Taycan Turbo S - och ägaren till Tesla tyckte skillnaden i prestanda var pinsam för Porsche.
Teslan går bra på bana också.
Möjligtvis så behövs bättre bromsar.
"Pinsamt för Porsche": YouTuber jämför Taycan och Model S Plaid på racerbanan.
Med den reviderade Model S har Tesla presenterat igen: Kortfattat, med Porsche Taycan Turbo S, accelererade en annan serie elbil en touch snabbare,
men Porsche konkurrerar inte med den nya Plaid-enheten med tre motorer från Tesla i sprinten från 0- 100 på kvartmilen med. Inga problem, sa Porsche -chefen Oliver Blume nyligen
- det handlar ju inte bara om acceleration utan om helhetspaketet. I jämförelse med en tävlingsbana har Model S Plaid nu också överträffat
Taycan Turbo S - och ägaren till Tesla tyckte skillnaden i prestanda var pinsam för Porsche.
Han har fel om växelväljaren, mittkonsolen, fälgarna och det han kallar atomsymbolen. Men annars så ger han en balanserad review. Som väntat tyvärr så döms yoke ut och även kvaliteten. Där blev jag faktiskt besviken. Rejält besviken. Jag trodde att Tesla lärt sig vid det här laget samt att Model S ändå är en långkörare och detta är flaggskeppet. Men shit så snygg inuti.
Han har fel om växelväljaren, mittkonsolen, fälgarna och det han kallar atomsymbolen. Men annars så ger han en balanserad review. Som väntat tyvärr så döms yoke ut och även kvaliteten. Där blev jag faktiskt besviken. Rejält besviken. Jag trodde att Tesla lärt sig vid det här laget samt att Model S ändå är en långkörare och detta är flaggskeppet. Men shit så snygg inuti.
Han jämför med S-klass väl? Då är det svårt för Tesla...
Han har fel om växelväljaren, mittkonsolen, fälgarna och det han kallar atomsymbolen. Men annars så ger han en balanserad review. Som väntat tyvärr så döms yoke ut och även kvaliteten. Där blev jag faktiskt besviken. Rejält besviken. Jag trodde att Tesla lärt sig vid det här laget samt att Model S ändå är en långkörare och detta är flaggskeppet. Men shit så snygg inuti.
Han jämför med S-klass väl? Då är det svårt för Tesla...
Har du sett den? Det kvittar nog med vilken bil man jämför med så är dörrhandtagens och lackeringens missar oförlåtbara…
Han har fel om växelväljaren, mittkonsolen, fälgarna och det han kallar atomsymbolen. Men annars så ger han en balanserad review. Som väntat tyvärr så döms yoke ut och även kvaliteten. Där blev jag faktiskt besviken. Rejält besviken. Jag trodde att Tesla lärt sig vid det här laget samt att Model S ändå är en långkörare och detta är flaggskeppet. Men shit så snygg inuti.
Han jämför med S-klass väl? Då är det svårt för Tesla...
Har du sett den? Det kvittar nog med vilken bil man jämför med så är dörrhandtagens och lackeringens missar oförlåtbara…
Alltså, jag kommer nog aldrig köpa en till Tesla. Det är för osäkert eftersom man inte vet vad man får. Jag kommer sjunka tillbaka till mer rimliga bilkostnader framöver.
Jag förstår inte varför inte Tesla lägger lite mer krut på kvalitetskontroll. Tycker det borde löna sig i längden (inom 5, 4, 3... så kommer en fanboy och förklarar att de inte behöver det för de säljer alla bilar de tillverkar ändå. )
Han har fel om växelväljaren, mittkonsolen, fälgarna och det han kallar atomsymbolen. Men annars så ger han en balanserad review. Som väntat tyvärr så döms yoke ut och även kvaliteten. Där blev jag faktiskt besviken. Rejält besviken. Jag trodde att Tesla lärt sig vid det här laget samt att Model S ändå är en långkörare och detta är flaggskeppet. Men shit så snygg inuti.
Han jämför med S-klass väl? Då är det svårt för Tesla...
Har du sett den? Det kvittar nog med vilken bil man jämför med så är dörrhandtagens och lackeringens missar oförlåtbara…
Alltså, jag kommer nog aldrig köpa en till Tesla. Det är för osäkert eftersom man inte vet vad man får. Jag kommer sjunka tillbaka till mer rimliga bilkostnader framöver.
Jag förstår inte varför inte Tesla lägger lite mer krut på kvalitetskontroll. Tycker det borde löna sig i längden (inom 5, 4, 3... så kommer en fanboy och förklarar att de inte behöver det för de säljer alla bilar de tillverkar ändå. )
Har inte kinesbyggda Teslor bra kvalitet?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Nu kollade jag inte på precis hela videon men jag uppfattade det som att han faktiskt tyckte kvaliteten var förvånansvärt bra, men att den ligger efter bilar såsom S-Klass?
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag (Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP (Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Inte en aning. Vet du? Var ju nån kinesisk propagandafilm i början som hävdade det men jag vet inte om det gjorts några oberoende kontroller av det påståendet.
Har du sett den? Det kvittar nog med vilken bil man jämför med så är dörrhandtagens och lackeringens missar oförlåtbara…
Tesla har väl samma dörrhandtag som S-klass? Flera recensioner av nya S-klass som jag har sett klagar på dem med. Lackmissar verkar tyvärr vara sådant man får räkna med. Man kan hoppas på att det blir bättre i Berlin men jag har svårt att tro det.
Nu kollade jag inte på precis hela videon men jag uppfattade det som att han faktiskt tyckte kvaliteten var förvånansvärt bra, men att den ligger efter bilar såsom S-Klass?
Håller med, överlag fick den ju rätt bra betyg på kvalitet.
Det verkar väl framförallt vara kvaliteten på lack som är det största problemet, och under all kritik.
Handtagen verkar ju vara en hel del slump med. Jag har haft 0 problem med dörrhandtag på mina S (4st över 6 år). Men de borde såklart vara en mer solid/förfinad konstruktion efter 8 år.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
Alltså, jag kommer nog aldrig köpa en till Tesla. Det är för osäkert eftersom man inte vet vad man får. Jag kommer sjunka tillbaka till mer rimliga bilkostnader framöver.
Jag förstår inte varför inte Tesla lägger lite mer krut på kvalitetskontroll. Tycker det borde löna sig i längden (inom 5, 4, 3... så kommer en fanboy och förklarar att de inte behöver det för de säljer alla bilar de tillverkar ändå. )
Fast gör de inte precis det? Tycker de förbättrar hela tiden faktiskt. Verkar ju recensionerna visa på också, nya S är mycket bättre än tidigare S. Min nya 3a är iaf trevligare och mer solid i inredningen än förra årets modell, så saker händer ju uppenbarligen.
Fanboys till trots så är det svårt att se nya instrumenteringen som en förbättring. Binär nog hyfsat många som vägrar köpa den. Jag väntar med beställning av ny bil tills de förste bättre alternativt blir det en enklare bil (kanske en Y) - vi får se.
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Fanboys till trots så är det svårt att se nya instrumenteringen som en förbättring. Binär nog hyfsat många som vägrar köpa den. Jag väntar med beställning av ny bil tills de förste bättre alternativt blir det en enklare bil (kanske en Y) - vi får se.
Vad är det med instrumenteringen som är så dåligt? Man får ju hastighet, växelindikator, indikatorer och visualisering. Det är väl precis det man behöver?