lejon1 skrev:Lite info. ang mitt EQS köp. Satsade 376 000 i TESLA aktier omgångar 2016-17 det blev 3,1 miljoner skattade pengar netto i slutet av förra året. Sålde min MS85:a och köpte en MS Performance satte på kul ut den på Blocket efter 7 månader 380 mil, fick ett bud på 1,2 miljoner vilket var vad jag betalade inkl.vinterhjul dessutom 60000 i miljöbilspremie. Har nu varit enbils familj sedan juni och väntat på att kunna få beställa en EQS. Har tidigare haft 16 Mercedes så jag saknade inredningen efter 6 år med avskalad inredning och mycket vägljud. (även i den nya MS P:n).
Till utrustningen, problemet var att frugan följde med!! (typ varför skall vi ha 4 hjulsdrift och massa hästkrafter) Valde bort AMG inredning men tog den exteriört. Valde 19 tums fälgar (frugan). Inte massa lullull i baksätet där ingen sitter. Valde nappaklädsel 17100:- Röd +3200:- Hyperscreen +95000:- Premiumpaket 175000:- Kylargrill med merca märken 4300:- Rutor med ljudisolering och toning.15100:-.
Någon som är avundsjuk? Var inte det, det tråkiga är att jag är 76 år. (börjar dock dagen med 12 chims och 1 mil powerwalk alt. golf.)
Olle Lejon Halmstad

Ps! Är fortfarande en stor Elon fan och köpte "lite" aktier igen och efter en knackig start på året så ser det nu bra ut.
Nej, bara kul att det kommer nya bra elbilar, och fin aktieinvestering! Är helt rätt att unna dig något medan du kan. Helt rätt gjort tycker jag!
Gillar själv Mercedes, även om vi kör E-klass kombi som mer praktisk lastbil (inte alls lika mycket lyx som S-klass, men passar våra lastbehov bättre). Tycker Mercedes gör många bra och trevliga bilar (även testkört lite extremare AMG-varianter), och riktigt kul att se att de äntligen börjar göra rena elbilar från grunden.
Vad är Hypescreen som kostar 95 papp för något?
Vad ingår i premiumpaketet?
Får du betala extra för full svängradie på bakhjulen (som jag läst), eller ingår det i premiumpaketet?