Hur se alla händelser från centry mode?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
sebiva
Teslaägare

Re: Hur se alla händelser från centry mode?

Inlägg av sebiva »

Rocko skrev:
Kalla mig trög, eller okunnig.
Så känner jag mig vad gäller detta iaf.

Hur ”granskar” man alla händelser som hänt under centry mode?

Står ”19 händelser”, men sen får jag bara upp EN videosekvens med EN röd punkt på tidslinjen.

Vad gör jag för fel?

Det går ju inte ”bläddra” vidare eller liknande.
Har du testat att sätta i usb-minnet i datorn?

Har samma problem själv och har försökt formatera usb-minnet från bilen ett antal gånger och även testat ett annat minne, men det beter sig fortfarande inte som det ska. Och videospelaren i bilen beter sig minst sagt skakigt när man väl får fram ett klipp.

Dock finns det kvar klipp som man kan se via datorn, även om många är trasiga (~500B stora videofiler...).

Har bokat service till nästa vecka (vet inte om det alltid varit såhär, har inte använt sentry förrän senaste månaden).
Användarvisningsbild
Imolarot
Teslaägare

Inlägg av Imolarot »

Rocko skrev:
Kalla mig trög, eller okunnig.
Så känner jag mig vad gäller detta iaf.

Hur ”granskar” man alla händelser som hänt under centry mode?

Står ”19 händelser”, men sen får jag bara upp EN videosekvens med EN röd punkt på tidslinjen.

Vad gör jag för fel?

Det går ju inte ”bläddra” vidare eller liknande.
I läsaren/spelaren så trycker du på ikonen som ser ut som en lista så kommer den lista alla sparade klipp. Är i toppen bredvid krysset man stänger på.
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare

Inlägg av tor-ake »

Om det händer 19 händelser inom samma lilla antal minuter så finns det ändå bara ett videoklipp med en röd prick i, den röda pricken sitter då på den senaste av händelserna verkar det som.

Gränssnittet skulle behöva uppdateras så att det är en prick för varje händelse.

I listan man kommer till om man klickar på kameran och sedan "öppna videospelaren" ser det ut som att det bara är ett objekt per sparad videosekvens, även om videosekvensen i sig innehåller fler än en händelse.

Jag har använt https://sentrycam.appspot.com/ tidigare, i den kan man hoppa direkt från händelse till händelse, men man måste plocka ur minnet och in i datorn då såklart.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Användarvisningsbild
T-Mom
Teslaägare

Inlägg av T-Mom »

Cam Viewer är en annan app att prova visa filerna i via telefonen utan att behöva sitta i bilen.
Med Cam Viewer kan man se klippen lite lättare än i datorn. Med Cam Viewer kan du växla från de olika kamerorna i samma "display" mot att se allt i filhanteraren via datorn där allt kommer i en lång lista med en fil för varje kamera. Klippen är väldigt uppdelade i tid i Cam Viewer, men de senaste klippen i varje händelse är vid röda pricken.
Cam Viewer delar också upp klippen i mappar efter om det är Sentury mode filer eller egen sparade eller senaste resan.

Jag har också SSD. Använder en adapter för att få både ström och USB-A från disken in i telefonen. SSD disken/telefone kräver ström för att filerna ska visas.
Model Y, 2024, Long Range, Bakhjulsdrift
Model 3 SR+, Deep Blue Metallic, Dragkrok

Solceller, Windon
Skriv svar