Väntrum Model Y
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model Y
Ser ut att vara min!Elmou004 skrev:Så nära men ändå så långt ifrån.. från Stockholm imorse.
Model 3 Performance blå/vit, 20" beställd 6/8 -21, uthämtad 28/9 -21
Model Y LR AWD blå/svart, 20" beställd 5/8 -21, uthämtad 31/8 -21
Snygg färg!Elmou004 skrev:Så nära men ändå så långt ifrån.. från Stockholm imorse.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Nu väller MY bilarna in i Norge.
Kommer MY slå M3 rekordet på 5.300 bilar på en månad?
Kommer MY slå M3 rekordet på 5.300 bilar på en månad?
Förra gången Tesla började massleverans av en modell var i mars 2019 - då företaget levererade massiva 5 300 bilar på en månad.
- EnTraktor
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael25
Nån som vet varför dom norska bilarna har chrome?
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
Titta noga på filmen. Det är vit tejp på listerna.EnTraktor skrev:Nån som vet varför dom norska bilarna har chrome?
Som dessutom bara täcker delar av listen.
Senast redigerad av Zalman3, redigerad totalt 1 gånger.
Är det inte bara skyddsmaterial under transporten som tas bort sen? Vore ju oerhört märkligt om Giga Shanghai som aldrig tidigare gjort model y med chrome skulle gjort en special endast för Norge. Låter som en dyr norgehistoria.EnTraktor skrev:Nån som vet varför dom norska bilarna har chrome?
Tesla Model Y RWD 2023 vit/svart
- Credde
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/christian81643
Snyggtaccentor skrev:Hej,
Kan bekräfta att en väldigt stor last med nästan uteslutande Model Y precis lastats av i Oslo, troligen kring 1000 bilar. Såg när fraktbåten lämnade nu i kväll.
Senast redigerad av Credde, redigerad totalt 1 gånger.
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Kan bekräfta att det står en i Norrköping idag. Imorgon skulle den vidare.Smygisen skrev:Om du har vägarna förbi och det finns en inne kan du väl säga till. Jag har förbokat men valt att avvakta med leverans innan jag vet när draget kommer. Sjukt nyfiken på att klämma och känna på en i verkligheten.hakon18 skrev:Mailade en Tesla Advisor i Norrköping men han kunde inte bekräfta att det kommer någon i helgen.Elmou004 skrev:hakon18 skrev:Läste i nån tråd att det skulle komma en i helgen på tillfälligt besök. Inte läst något officiellt om det dock.AGCF skrev:Någon som vet om Norrköping får en snart?
Den kommer från Segeltorp sist jag kollade med dem.
Jag har ju bara 2 km till Tesla Norrköping så kanske svänger förbi imorgon och kollar läget. Hade varit väldigt trevligt att få klämma och känna lite på en.
Tack. Då blir det en sväng dit direkt.hakon18 skrev:Kan bekräfta att det står en i Norrköping idag. Imorgon skulle den vidare.Smygisen skrev:Om du har vägarna förbi och det finns en inne kan du väl säga till. Jag har förbokat men valt att avvakta med leverans innan jag vet när draget kommer. Sjukt nyfiken på att klämma och känna på en i verkligheten.hakon18 skrev:Mailade en Tesla Advisor i Norrköping men han kunde inte bekräfta att det kommer någon i helgen.Elmou004 skrev:
Jag har ju bara 2 km till Tesla Norrköping så kanske svänger förbi imorgon och kollar läget. Hade varit väldigt trevligt att få klämma och känna lite på en.
Verkar tyvärr vara ett privat event och inte för allmänheten.Smygisen skrev:Tack. Då blir det en sväng dit direkt.hakon18 skrev:Kan bekräfta att det står en i Norrköping idag. Imorgon skulle den vidare.Smygisen skrev:Om du har vägarna förbi och det finns en inne kan du väl säga till. Jag har förbokat men valt att avvakta med leverans innan jag vet när draget kommer. Sjukt nyfiken på att klämma och känna på en i verkligheten.hakon18 skrev:Mailade en Tesla Advisor i Norrköping men han kunde inte bekräfta att det kommer någon i helgen.Elmou004 skrev:
Jo tack, skapligt besviken när vi kommer dit för att titta och klämma och blir iväg körda. Det var tydligen för speciellt inbjudna kunder.hakon18 skrev:
Verkar tyvärr vara ett privat event och inte för allmänheten.
Lite trist för oss som också har bokat en bil att man inte kunde göra att undantag, det var ändå knappt någon där just du.
Men men, förhoppningsvis skulle de få in en bil i början av september.
Men är det inte visningar av MY för allmänheten på måndag?
Körde om två fullastade biltransporter med Model Y på E4 norrgående vid Värnamo runt lunch idag.
Elbilist sedan 2014
Teleportering.Alx skrev:Hur kommer de bilar som ska/har levererats till sverige?
Biltransporter.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Inte i Norrköping iaf, den MY som fanns i dag skulle vidare.Zalman3 skrev:Men är det inte visningar av MY för allmänheten på måndag?
Den skulle väl tillbaka till Segeltorp vad jag vet.Smygisen skrev:Inte i Norrköping iaf, den MY som fanns i dag skulle vidare.Zalman3 skrev:Men är det inte visningar av MY för allmänheten på måndag?
Model S P85D 2015 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Vad är den faktiska bredden (yttersida bakdäcken) på Model Y? Tittar på car.info men där anges spårbredd och jag får uppfattningen att de borde vara bredare än de 167cm som anges där.
Anledningen till frågan är att jag har 195cm i min parkeringsficka på tomten. M3 går in men eftersom Y ska vara bredare känns det som det är på håret.
Anledningen till frågan är att jag har 195cm i min parkeringsficka på tomten. M3 går in men eftersom Y ska vara bredare känns det som det är på håret.
Model Y LR -22
Model Y ska vara 5 cm bredare än Model 3.AndreasM skrev:Vad är den faktiska bredden (yttersida bakdäcken) på Model Y? Tittar på car.info men där anges spårbredd och jag får uppfattningen att de borde vara bredare än de 167cm som anges där.
- Thomas Mattsson
- Teslaägare
Får min model y den 7 sep i Umeå.
Beställde för en vecka sen.
Alla pratar om att skillnaden är stor mellan model 3 och model y.
Intressant hur känslan invändigt,har en modell 3 idag.
Hämtade den i Umeå enl. plan.
Körde den upp till Luleå,helt i min smak ,sitter högre än M3 ,är bulligare som en suv är. Mindre ljud i kupén ,och lastutrymmet i klass med konkurenterna
Känns kvalitetsmässig högre än M3, My tillverkad i Kina och M 3 i USA
Väldigt nöjd ,kommer bli en försäljningssuccé
Hämtade den i Umeå enl. plan.
Körde den upp till Luleå,helt i min smak ,sitter högre än M3 ,är bulligare som en suv är. Mindre ljud i kupén ,och lastutrymmet i klass med konkurenterna
Känns kvalitetsmässig högre än M3, My tillverkad i Kina och M 3 i USA
Väldigt nöjd ,kommer bli en försäljningssuccé
Senast redigerad av Thomas Mattsson, redigerad totalt 1 gånger.
Aah, en komiker.grenhall skrev:Teleportering.Alx skrev:Hur kommer de bilar som ska/har levererats till sverige?
Biltransporter.
Tänkte mer om det lägger till ett fraktfartyg i frihamnen eller liknande eller om det blir lämmeltåg med lastbilar från Tyskland?
Grattis!Thomas Mattsson skrev:Får min model y den 7 sep i Umeå.
- Pasjostrom
- Teslaägare
Lastbilstransporter från Zeebrugge, har även transporterats med tåg nu i augusti.Alx skrev:Aah, en komiker.grenhall skrev:Teleportering.Alx skrev:Hur kommer de bilar som ska/har levererats till sverige?
Biltransporter.
Tänkte mer om det lägger till ett fraktfartyg i frihamnen eller liknande eller om det blir lämmeltåg med lastbilar från Tyskland?
Tack!Pasjostrom skrev:Alx skrev:Lastbilstransporter från Zeebrugge, har även transporterats med tåg nu i augusti.Alx skrev:Hur kommer de bilar som ska/har levererats till sverige?