Jag försöker ha koll. Men Volvo Cars Tech Moment har jag missat.
Tydligen har fler än jag missat detta event eftersom den bara har 3.751 visningar på Youtube.
Vad tror ni, för lite för sent?
Eller är Volvo med i matchen?
Intressant är allt prat om V2G och
1000km i verklig räckvidd.
Volvo Cars Tech Moment
Moderator: Redaktion
-
Re: Volvo Cars Tech Moment
Ja dom flesta verkar ha missat det eller inte sett det i sin helhet, det har inte rapporterats mycket i media, och det som har rapporterats anser jag innehåller många felaktigheter. Jag har gått igenom det mesta ganska noggrant.
Det som är mest intressant är att SPA2-plattformen som tidigare har sagts skall ha två olika golv för BEV och PHEV, nu enbart kommer användas för BEV. Hur man gör två likadana bilar med två olika golv förstår jag inte utan att framförallt BEV blir väldigt kompromissade.
Det sägs i videon att Volvo inte gradvis kommer gå över till BEV, utan att varje modell kommer ersättas med en BEV från och med nu. PHEV nämndes inte en enda gång vad jag har sett/hört.
Så nästa generations bilar räknar jag med kommer bli ett stort kliv!
Det som är mest intressant är att SPA2-plattformen som tidigare har sagts skall ha två olika golv för BEV och PHEV, nu enbart kommer användas för BEV. Hur man gör två likadana bilar med två olika golv förstår jag inte utan att framförallt BEV blir väldigt kompromissade.
Det sägs i videon att Volvo inte gradvis kommer gå över till BEV, utan att varje modell kommer ersättas med en BEV från och med nu. PHEV nämndes inte en enda gång vad jag har sett/hört.
– Rena elbilar tror vi inte på, de har för många begränsningar / vd Håkan SamuelssonJonathan Johansson skrev:Ja dom flesta verkar ha missat det eller inte sett det i sin helhet, det har inte rapporterats mycket i media, och det som har rapporterats anser jag innehåller många felaktigheter. Jag har gått igenom det mesta ganska noggrant.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- MarcusKovik
- Teslaägare
Nya konceptbilen var trevlig att skåda i slutet på filmen, innovativt yttre och inre.
Greenelys inbjudningskod 5487012
https://app.greenely.se/contracts/referral/5487012/
https://app.greenely.se/contracts/referral/5487012/