Hej!
Nån som har koll på ifall det funkar bra att ha en takbox i normal storlek på MY? Tänker ifall bagageluckan öppnas för mycket?
Takbox MY
Moderator: Redaktion
Re: Takbox MY
Totalvikten på bilen är nog största problemet. Blir inte många kilon att lasta om det inte är tomt i bagaget.Wheaaa skrev:Hej!
Nån som har koll på ifall det funkar bra att ha en takbox i normal storlek på MY? Tänker ifall bagageluckan öppnas för mycket?

VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
- easyliving
- Teslaägare
Du kan justera hur mycket bakluckan ska öppnas på MY så det är nog inget problem med takbox.
Bra poäng och jag kommer säkert få problem totalvikten ändå pga MY’s låga gräns. Men jag planerar också för takbox på min Y då jag använder den för att ibland lasta packning på lite längre resor då bagaget till stor del tas upp av en hundbur vilket inte väger så himla mycket.Maw skrev:Totalvikten på bilen är nog största problemet. Blir inte många kilon att lasta om det inte är tomt i bagaget.Wheaaa skrev:Hej!