Vet någon vad dragkroken kommer kosta?
Moderator: Redaktion
- infelicitas
- Teslaägare
Vet någon vad dragkroken kommer kosta?
Hejsan.
Är det någon som har någon insider-info på vad dragkroken kommer kosta när den nu kommer?
Är det någon som har någon insider-info på vad dragkroken kommer kosta när den nu kommer?
Re: Vet någon vad dragkroken kommer kosta?
14.000kr har jag sett.
MY -22 och M3 -20
#teamblue #teamwhite
#teamblue #teamwhite
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
https://shop.tesla.com/sv_se/product/mo ... krokspaketinfelicitas skrev:Hejsan.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Ja:infelicitas skrev:Hejsan.

=========
MYP-Pilot
MYP-Pilot
- infelicitas
- Teslaägare
Jaha, där ser man. Det fanns ju i klartext. Kunde de inte haft en länk från Y:s beställningssida för det... 

Ser ju ut att bli lite enklare än den till 3:an och Model X, skönt. Men egentligen borde den ju vara infällbar i den här klassen.
Mycket som borde vara med Tesla. Men nu är det inte det.LarsL skrev:Ser ju ut att bli lite enklare än den till 3:an och Model X, skönt. Men egentligen borde den ju vara infällbar i den här klassen.

Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
- Credde
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/christian81643
Mer intressant är när den kommer - "kommer snart" kan i Tesla världen mena 1 vecka eller 3 år.
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Ja, jag väntar med att bekräfta min order tills jag vet att det finns dragkrok att få tag på.Credde skrev:Mer intressant är när den kommer - "kommer snart" kan i Tesla världen mena 1 vecka eller 3 år.
Volvo PV 544 Special 1963
Den levereras strax efter roadster 2020, cybertruck, semi, 4680, FSD, model s Plaid+, Deep Rain III som funkar och knappen för att ladda ner senaste FSD betan. Blir någon torsdag framöver.
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Någon som sett på en faktiskt MY MIC som kommit hit att det är sådär montering av dragkroken kommer se ut? Dvs med rakt horisontellt rör (som amerikanska dragkrokar typ)
Kia EV9 GT-line 7-sits Pebble Grey 2024
Model Y LR Quicksilver lev mars 2023 såld
Model Y P vit/sv lev. aug 2022 såld
Kul men auto-wipers har jag faktiskt inte haft några problem med senaste 1,5 åren. Varken på min Model 3 eller X med MCU2-uppgradering dvs. med FSD-datorn.thebishop skrev:Den levereras strax efter roadster 2020, cybertruck, semi, 4680, FSD, model s Plaid+, Deep Rain III som funkar och knappen för att ladda ner senaste FSD betan. Blir någon torsdag framöver.
Model S P85D 2015 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
thebishop skrev:Den levereras strax efter roadster 2020, cybertruck, semi, 4680, FSD, model s Plaid+, Deep Rain III som funkar och knappen för att ladda ner senaste FSD betan. Blir någon torsdag framöver.

=========
MYP-Pilot
MYP-Pilot
- Credde
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/christian81643
Tror tyvärr vissa har märkt det på sin "egen kropp" med dragkrok på Model X, därför denna återhållsamhet.Old_O skrev:thebishop skrev:Den levereras strax efter roadster 2020, cybertruck, semi, 4680, FSD, model s Plaid+, Deep Rain III som funkar och knappen för att ladda ner senaste FSD betan. Blir någon torsdag framöver.ingen gnutta bitterhet här inte!
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Det finns ju fler exempel. (Som den självstängande luckan min model s såldes med, eller att man alltid skulle få den bästa varianten av tesla performance som lånebil vid service, osv)
Jag tror ju däremot att det är sannolikt att testa skeppar dragkroken innan sin humanoida tesla bot som skall gå till snabbköpet. Under tiden beställer jag online med hemleverans, känns hyfsat pragmatiskt. Speciellt som vi inte har något bra snabbköp i närheten, så roboten skulle behöva gå flera km. I väntan på FSD.
Bara lite trött på teslas totala luftslott och underleverans mot löften senaste tre åren, går inte att lita på vad de säger tyvärr.
Jag tycker ju deras bilar är grymma (och vi har två i familjen) och vill gärna byta ut den äldsta nu, men med teslas systematiska serie med misslyckade löften vägrar jag beställa tills de faktiskt skeppar på allvar till Sverige. Hoppas på en ny S eller en europeisk model Y med längre räckvidd än 550km till andra halvåret nästa år (förmodligen med krok från fabrik).
Jag är alltså en i grunden nöjd kund med produkterna, men som tycker deras beteende med rena lögner om leveranstider gör att man drar sig.
Jag tror ju däremot att det är sannolikt att testa skeppar dragkroken innan sin humanoida tesla bot som skall gå till snabbköpet. Under tiden beställer jag online med hemleverans, känns hyfsat pragmatiskt. Speciellt som vi inte har något bra snabbköp i närheten, så roboten skulle behöva gå flera km. I väntan på FSD.
Bara lite trött på teslas totala luftslott och underleverans mot löften senaste tre åren, går inte att lita på vad de säger tyvärr.
Jag tycker ju deras bilar är grymma (och vi har två i familjen) och vill gärna byta ut den äldsta nu, men med teslas systematiska serie med misslyckade löften vägrar jag beställa tills de faktiskt skeppar på allvar till Sverige. Hoppas på en ny S eller en europeisk model Y med längre räckvidd än 550km till andra halvåret nästa år (förmodligen med krok från fabrik).
Jag är alltså en i grunden nöjd kund med produkterna, men som tycker deras beteende med rena lögner om leveranstider gör att man drar sig.
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Halvljusautomatik? Autopilot som stänger av alldeles för lätt om du drar i ratten som bilen vet om hela tiden? Vår model 3 (nya varianten med svarta handtag) är väl bara en udda fågel.grenhall skrev:Kul men auto-wipers har jag faktiskt inte haft några problem med senaste 1,5 åren. Varken på min Model 3 eller X med MCU2-uppgradering dvs. med FSD-datorn.thebishop skrev:Den levereras strax efter roadster 2020, cybertruck, semi, 4680, FSD, model s Plaid+, Deep Rain III som funkar och knappen för att ladda ner senaste FSD betan. Blir någon torsdag framöver.
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Halvljusautomatiken är inte sämre än andra bilar tycker jag. Ibland har den varit lite seg på att blända av men det är inte så ofta som förr.thebishop skrev:Halvljusautomatik? Autopilot som stänger av alldeles för lätt om du drar i ratten som bilen vet om hela tiden? Vår model 3 (nya varianten med svarta handtag) är väl bara en udda fågel.grenhall skrev:Kul men auto-wipers har jag faktiskt inte haft några problem med senaste 1,5 åren. Varken på min Model 3 eller X med MCU2-uppgradering dvs. med FSD-datorn.thebishop skrev:Den levereras strax efter roadster 2020, cybertruck, semi, 4680, FSD, model s Plaid+, Deep Rain III som funkar och knappen för att ladda ner senaste FSD betan. Blir någon torsdag framöver.
Model S P85D 2015 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Tesla har inte "lovat" nånting alls vad gäller den humanoida roboten. Det var väl extremt tydligt och explicit på AI dagen. Tror man, som en del på nätet, att de sagt att den kommer nästa år, så har man allvarliga problem med att förstå presentationer. Roboten presenterades som ett utvecklingsprojekt, inte som en produkt, åtminstone inte inom närmaste framtiden. Nästa år skulle man kanske ha en prototyp. Hur tydligt som helst. Big effing difference.thebishop skrev:Jag tror ju däremot att det är sannolikt att testa skeppar dragkroken innan sin humanoida tesla bot som skall gå till snabbköpet. Under tiden beställer jag online med hemleverans, känns hyfsat pragmatiskt. Speciellt som vi inte har något bra snabbköp i närheten, så roboten skulle behöva gå flera km. I väntan på FSD.
Allt oftare ser man (avsiktliga?) misstolkningar av idéer och projekt som "löften" för att sen kunna påstå att Tesla ljuger eftersom dessa "löften" sen inte uppfylldes. Trots att löftena aldrig fanns någon annanstans än i den klagandes fantasi.
Men det är klart, räkna ner 12 månader och gnället över hur Elon har ljugit om roboten kommer att nå crescendo. Men att börja redan nu är väl nästan rekord.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
grenhall skrev:Halvljusautomatiken är inte sämre än andra bilar tycker jag. Ibland har den varit lite seg på att blända av men det är inte så ofta som förr.thebishop skrev:Halvljusautomatik? Autopilot som stänger av alldeles för lätt om du drar i ratten som bilen vet om hela tiden? Vår model 3 (nya varianten med svarta handtag) är väl bara en udda fågel.grenhall skrev:Kul men auto-wipers har jag faktiskt inte haft några problem med senaste 1,5 åren. Varken på min Model 3 eller X med MCU2-uppgradering dvs. med FSD-datorn.thebishop skrev:Den levereras strax efter roadster 2020, cybertruck, semi, 4680, FSD, model s Plaid+, Deep Rain III som funkar och knappen för att ladda ner senaste FSD betan. Blir någon torsdag framöver.
Kul att höra att den blivit bättre. Har inte använt min automatik så mycket sen Corona bröt ut. Får ta och ge den en chans igen i höst då.
Däremot är väl auto wipers fortfarande sisådär i mörker?
Både och skulle jag säga. De ljuger inte rakt ut men varför presenterar man nåt som nästan bara existerar på idéstadiet? Är de inte rädda att andra företag gör nåt liknande? Jag antar det är för att ge implicita löften om framtiden och hålla uppe nåt slags sken om att de är unika och ligger i framkant.renes skrev:Tesla har inte "lovat" nånting alls vad gäller den humanoida roboten. Det var väl extremt tydligt och explicit på AI dagen. Tror man, som en del på nätet, att de sagt att den kommer nästa år, så har man allvarliga problem med att förstå presentationer. Roboten presenterades som ett utvecklingsprojekt, inte som en produkt, åtminstone inte inom närmaste framtiden. Nästa år skulle man kanske ha en prototyp. Hur tydligt som helst. Big effing difference.thebishop skrev:Jag tror ju däremot att det är sannolikt att testa skeppar dragkroken innan sin humanoida tesla bot som skall gå till snabbköpet. Under tiden beställer jag online med hemleverans, känns hyfsat pragmatiskt. Speciellt som vi inte har något bra snabbköp i närheten, så roboten skulle behöva gå flera km. I väntan på FSD.
Allt oftare ser man (avsiktliga?) misstolkningar av idéer och projekt som "löften" för att sen kunna påstå att Tesla ljuger eftersom dessa "löften" sen inte uppfylldes. Trots att löftena aldrig fanns någon annanstans än i den klagandes fantasi.
Men det är klart, räkna ner 12 månader och gnället över hur Elon har ljugit om roboten kommer att nå crescendo. Men att börja redan nu är väl nästan rekord.
Vi kan ju ta andra exempel. När Roadster, Semi och Cybertruck presenterades trodde jag faktiskt de skulle komma i produktion max ett par år efter. Roadster och Semi presenterades för snart 4 år sen och Cybertruck för snart 2 år sen. Verkar fortfarande inte finnas fabriker och konkreta planer för masstillverkning av någon av modellerna?
Därför att hela eventet var ämnat för att attrahera utvecklare till att utveckla dessa idéer. Det var en presentation av idéer som man vill utveckla. De sa ju det om och om, explicit.MWall skrev:Både och skulle jag säga. De ljuger inte rakt ut men varför presenterar man nåt som nästan bara existerar på idéstadiet?
Hur kan jag säga det tydligare...
Autowipers har jag inte haft några problem med alls. Faktiskt. Men jag vet inte om det det beror på MCU2-datorn eller vad. På gamla datorn alltså med Tegra och inte Atom så var det riktigt uselt. Men både min 3:a och min X var kanon efter uppgraderingen till Atom-processorn(datorn).MWall skrev:grenhall skrev:Halvljusautomatiken är inte sämre än andra bilar tycker jag. Ibland har den varit lite seg på att blända av men det är inte så ofta som förr.thebishop skrev:Halvljusautomatik? Autopilot som stänger av alldeles för lätt om du drar i ratten som bilen vet om hela tiden? Vår model 3 (nya varianten med svarta handtag) är väl bara en udda fågel.grenhall skrev:Kul men auto-wipers har jag faktiskt inte haft några problem med senaste 1,5 åren. Varken på min Model 3 eller X med MCU2-uppgradering dvs. med FSD-datorn.thebishop skrev:Den levereras strax efter roadster 2020, cybertruck, semi, 4680, FSD, model s Plaid+, Deep Rain III som funkar och knappen för att ladda ner senaste FSD betan. Blir någon torsdag framöver.
Kul att höra att den blivit bättre. Har inte använt min automatik så mycket sen Corona bröt ut. Får ta och ge den en chans igen i höst då.
Däremot är väl auto wipers fortfarande sisådär i mörker?
Model S P85D 2015 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
renes skrev:Därför att hela eventet var ämnat för att attrahera utvecklare till att utveckla dessa idéer. Det var en presentation av idéer som man vill utveckla. De sa ju det om och om, explicit.MWall skrev:Både och skulle jag säga. De ljuger inte rakt ut men varför presenterar man nåt som nästan bara existerar på idéstadiet?
Snack. Tesla är ett av världens mest kända företag och ett av de mest prestigefyllda att arbeta för. De talanger som de vill attrahera vet de redan vilka det är. Tror inte ett smack på att man behöver presentera nån humanoid-robot som tagen från en gammal scifi-rulle för att hitta nytt folk. Jag tror de riktar sig till allmänheten för att bygga hajp och dölja misslyckanden.
Hur förklarar du då att välinformerade experter som James Douma och Lex Fridman uttrycker så mycket förvåning (och glädje) över innehållet? Är de bakom flötet?MWall skrev:renes skrev:Därför att hela eventet var ämnat för att attrahera utvecklare till att utveckla dessa idéer. Det var en presentation av idéer som man vill utveckla. De sa ju det om och om, explicit.MWall skrev:Både och skulle jag säga. De ljuger inte rakt ut men varför presenterar man nåt som nästan bara existerar på idéstadiet?
Snack. Tesla är ett av världens mest kända företag och ett av de mest prestigefyllda att arbeta för. De talanger som de vill attrahera vet de redan vilka det är. Tror inte ett smack på att man behöver presentera nån humanoid-robot som tagen från en gammal scifi-rulle för att hitta nytt folk. Jag tror de riktar sig till allmänheten för att bygga hajp och dölja misslyckanden.