Inget nytt. Jag har bevakat den på hemsidan och de skickar en update så fort den finns i ”lager”.Bodes_dad skrev:Vad är sagt angående dragkroken nu?
Model Y - Senaste nytt...
Moderator: Redaktion
Re: Model Y - Senaste nytt...
Vit Model Y LR AWD - Beställd: 2021-08-01 - Leverans: 2021-09-10
Vit Model Y LR RWD - Beställd: 2019-12-29 - Ändrad av Tesla till AWD
Grå Model 3 LR AWD - Beställd: 2020-02-21 - Leverans: 2020-03-18 - Såld: 2021-08-15
- A76
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/andreas13052
Pratade med Tesla igår, de hoppas få dragkrokar till december.Bodes_dad skrev:Vad är sagt angående dragkroken nu?
Skulle ha gett en tumme upp, men inte tillräckligt positivt beskedA76 skrev:Pratade med Tesla igår, de hoppas få dragkrokar till december.Bodes_dad skrev:Vad är sagt angående dragkroken nu?

Tack i alla fall för info!

Går det att reparera en krockskada på en Tesla med casting teknik?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Ring eller åk in.Dexter86 skrev:Var kan man boka det?grenhall skrev:Malmö verkar ha bokade tider för provkörning av Model Y. Skulle inte dit men kunde inte hålla mig så idag spanade jag in den. Riktigt fin. Jag kommer bli skitnöjd den saken är säker. Malmö hade en svart med saluskylt och 19'' som rullade hela tiden med olika förare. Så det är absolut en demobil.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Kul med Teslabjörn, han testar ju lite på sitt sett men har testat mycket bilar och använder bilarna på riktigt, förstår hur laddning på långresa funkar osv.
Imponerad över hur grundligt han testade Ioniq 5:an t.ex trots att han bara hade den ett drygt dygn
Imponerad över hur grundligt han testade Ioniq 5:an t.ex trots att han bara hade den ett drygt dygn
Model Y LR AWD 2022
Jaa, grymt bra!R2_m3 skrev:Den bil Teslabjörn ska testa hade i alla fall skyddsplast.Matte skrev:Någon som fått leverans som kan säga om det följer med någon skyddsplast för lacken på sidorna? Annars vill jag nog boka tid så jag kan få det så asap. Eller behövs inte det för att de där svarta ramarna runt hjulen skyddar?
(3.00 in i videon)
Jag reagerade på att det var hankook däck på MYLR 19", på 20" var det michelin.
Har själv aldrig haft Hankook däck. Haft Continental och michelin på mina 2 xc60D5
Vad har ni för erfarenhet av Hankook?
Har själv aldrig haft Hankook däck. Haft Continental och michelin på mina 2 xc60D5
Vad har ni för erfarenhet av Hankook?
Fint. Hoppas det är det på dom svenska ocksåR2_m3 skrev:Den bil Teslabjörn ska testa hade i alla fall skyddsplast.
(3.00 in i videon)

Jag frågade på SC Malmö idag när jag var där och spanade på Y. Den ska tydligen komma med PPF-film på bakdörren/bakre hjulhusens främre del så som i USA. Däremot stänkskärmar hade de inte hört något om.
Model S P85D 2015 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Kolla på Björns leveransfilm. Den bilen har tjock ppf!grenhall skrev:Jag frågade på SC Malmö idag när jag var där och spanade på Y. Den ska tydligen komma med PPF-film på bakdörren/bakre hjulhusens främre del så som i USA. Däremot stänkskärmar hade de inte hört något om.
Tesla Model Y 2022 Deep Blue LR 20" Dragkrok Cineastknapp
- Credde
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/christian81643
Till mig sa dom, att dom hoppades på under 3:a kvartal att de skulle börja leverera dragkroken…A76 skrev:Pratade med Tesla igår, de hoppas få dragkrokar till december.Bodes_dad skrev:Vad är sagt angående dragkroken nu?
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Konstigt, bilar har haft stänkskärmar i över 100 år. Stänkskydd är däremot frivilligt.grenhall skrev:Jag frågade på SC Malmö idag när jag var där och spanade på Y. Den ska tydligen komma med PPF-film på bakdörren/bakre hjulhusens främre del så som i USA. Däremot stänkskärmar hade de inte hört något om.

Teslas stänkskydd till Model 3 är rätt usla och jag utgår från att de inte är bättre till Model Y.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- slugger75
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/per28997
Sa de vilket år?Credde skrev:Till mig sa dom, att dom hoppades på under 3:a kvartal att de skulle börja leverera dragkroken…A76 skrev:Pratade med Tesla igår, de hoppas få dragkrokar till december.Bodes_dad skrev:Vad är sagt angående dragkroken nu?

Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
- Credde
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/christian81643
Hehe nej, dom blev lite tysta när jag nämnde Model X och svamlade lite om det var en annan konstruktion.slugger75 skrev:Sa de vilket år?Credde skrev:Till mig sa dom, att dom hoppades på under 3:a kvartal att de skulle börja leverera dragkroken…A76 skrev:Pratade med Tesla igår, de hoppas få dragkrokar till december.Bodes_dad skrev:Vad är sagt angående dragkroken nu?
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Tesla MY tystare än M3?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Menar Teslabjörn allvar när han inte vet vad bogseringskroken är för något? Han pekade ju också på luckan för att fästa den och undrade vad det är. Han har ju själv en 3 och det är ju precis det samma på den. Eller ironiserar han och menar att sånt inte behövs till en Tesla?
Nej det är ett running joke på kanalen.Jerker skrev:Menar Teslabjörn allvar när han inte vet vad bogseringskroken är för något? Han pekade ju också på luckan för att fästa den och undrade vad det är. Han har ju själv en 3 och det är ju precis det samma på den. Eller ironiserar han och menar att sånt inte behövs till en Tesla?
dhogborg skrev:Nej det är ett running joke på kanalen.Jerker skrev:Menar Teslabjörn allvar när han inte vet vad bogseringskroken är för något? Han pekade ju också på luckan för att fästa den och undrade vad det är. Han har ju själv en 3 och det är ju precis det samma på den. Eller ironiserar han och menar att sånt inte behövs till en Tesla?

Skyller på att jag är cyklist...mikebike skrev:Konstigt, bilar har haft stänkskärmar i över 100 år. Stänkskydd är däremot frivilligt.grenhall skrev:Jag frågade på SC Malmö idag när jag var där och spanade på Y. Den ska tydligen komma med PPF-film på bakdörren/bakre hjulhusens främre del så som i USA. Däremot stänkskärmar hade de inte hört något om.![]()
Teslas stänkskydd till Model 3 är rätt usla och jag utgår från att de inte är bättre till Model Y.

Om det är samma stänkskydd som i Norge så är de obrukbara. Det var ju bara typ 10cm ner till marken så de kommer vara väsentligt mycket kortare än man kört ett par mil.

Model S P85D 2015 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Peak norskhet: "Da kan man göre last minute shopping före hytta".Zalman3 skrev:Tesla MY tystare än M3?
Dock är han inne på något som jag också upplevde med Model 3 (och faktiskt även med min Volvo XC70 "Sport") och det är att chassit verkar hårt över ojämnheter i låg hastighet men är ändå för mjukt vid kurvtagning i högre hastigheter. Alltså precis tvärtom mot hur man vill ha det. Dock ganska typiskt för SUV:ar i största allmänhet. En av anledningarna till att jag helst kör låga bilar.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Till Model 3 är de (för) korta, men det medföljer förlängare och med dessa monterade blir de för långa.grenhall skrev:Skyller på att jag är cyklist...mikebike skrev:Konstigt, bilar har haft stänkskärmar i över 100 år. Stänkskydd är däremot frivilligt.grenhall skrev:Jag frågade på SC Malmö idag när jag var där och spanade på Y. Den ska tydligen komma med PPF-film på bakdörren/bakre hjulhusens främre del så som i USA. Däremot stänkskärmar hade de inte hört något om.![]()
Teslas stänkskydd till Model 3 är rätt usla och jag utgår från att de inte är bättre till Model Y.![]()
Om det är samma stänkskydd som i Norge så är de obrukbara. Det var ju bara typ 10cm ner till marken så de kommer vara väsentligt mycket kortare än man kört ett par mil.

Volvo PV 544 Special 1963
För mig blev det stor skillnad, smutsmässigt, när Tesla satte på de korta stänkskydden ett år efter leverans. Förstår de kanske kan bli bättre men de fungerar ok för mig.mikebike skrev:Till Model 3 är de (för) korta, men det medföljer förlängare och med dessa monterade blir de för långa.
- OfarligTesla
- Teslaägare
Finns bara en i Stockholm just nu vad jag vet, och den skulle stå i Segeltorp enligt vad de sa till mig.abagewitz skrev:Nån som vet om det finns en Y i Mall of Scandinavia?