Revisionsknarkare

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Revisionsknarkare

Inlägg av Pontus »

Känner mig som en knarkare när det kommer till SW uppdateringarna. Nöjd en kort stund med det som jag just fick men längtar fort efter nästa dos. Någon som kan ge någon kvalificerad gissning på 7.1? Kommer den komma i USA först eller får vi den lika snabbt här?
Vill främst att bilen ska kunna parkera utan att jag sitter i den men gissar på att det inte kommer i 7.1 eller vad teorin?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Re: Revisionsknarkare

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Först i USA.
Ni i Europa får vänta!
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Varför tror du det? Nu finns ju inga lagar att vänta på eller?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Pontus skrev:
Vill främst att bilen ska kunna parkera utan att jag sitter i den men gissar på att det inte kommer i 7.1 eller vad teorin?
Har svårt att se hur man ska få till detta i Sverige, med tanke på att dom sagt att det ska gå på privat mark.
Det är ju inte många ställen som det går då.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Elon har sagt 7.1
Sedan slutade huvudansvarig för AP och han letade efter nya medarbetare på AP sidan
Nog har de stött på problem eller vill överaska riktigt ordentligt med 7.1
Det är i alla fall min teori
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

7.1 ska vara en rätt stor uppdatering. Jag tror på en komplett omdesign av UI på stora skärmen. Kommer säkert lite ny funktionalitet också. Elon frågade ju för inte så länge sen vilka features folk ville se. Jag blir förvånad om det kommer en release före våren. Kanske april-maj om vi har tur.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Martinen skrev:
Pontus skrev:
Har svårt att se hur man ska få till detta i Sverige, med tanke på att dom sagt att det ska gå på privat mark.
Det är ju inte många ställen som det går då.
Ja, finns väl ingen privat mark i Sverige.
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

danni skrev:
7.1 ska vara en rätt stor uppdatering. Jag tror på en komplett omdesign av UI på stora skärmen. Kommer säkert lite ny funktionalitet också. Elon frågade ju för inte så länge sen vilka features folk ville se. Jag blir förvånad om det kommer en release före våren. Kanske april-maj om vi har tur.
Jag tror att 7.1 kommer med möjlighet att installera tredjepartsapplikationer. Detta är något som det talats om ganska länge, och Elon trodde att det skulle vara färdigt redan förra året. En Tesla-AppStore skulle lösa mycket av Teslas huvudbry när det gäller önskad funktionalitet, då deras egna utvecklare inte behöver bygga allting, utan bara tillrättalägga ramverket och sedan låta andra bygga funktionaliteten.

Elons fråga på Twitter om vilken funktionalitet som önskades kan ha varit avsedd för att se till att ramverket stödjer de olika integrationer som behövs för uppfylla folks olika feature-requests.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Herr X skrev:
danni skrev:
Jag tror att 7.1 kommer med möjlighet att installera tredjepartsapplikationer. Detta är något som det talats om ganska länge, och Elon trodde att det skulle vara färdigt redan förra året. En Tesla-AppStore skulle lösa mycket av Teslas huvudbry när det gäller önskad funktionalitet, då deras egna utvecklare inte behöver bygga allting, utan bara tillrättalägga ramverket och sedan låta andra bygga funktionaliteten.

Elons fråga på Twitter om vilken funktionalitet som önskades kan ha varit avsedd för att se till att ramverket stödjer de olika integrationer som behövs för uppfylla folks olika feature-requests.
Jag hoppas också på det, men jag tror tyvärr inte att det är en prioritet för Tesla just nu. Din sista poäng är dock intressant.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Skriv svar