Jag beställde min M3P i helgen. Under beställningsprocessen så förväntade jag mig att det skulle komma upp en ruta där man skulle fylla i referal-kod, men denna hittade jag ingenstans förrän köpet hade gått igenom. Nu efter köpet så har jag lärt mig att man skulle ha klickat på referalkoden och från denna gjort hela beställningen... Jag har en kod från en god vän, som jag gärna vill ge lite gratis mil
Har kollat runt lite på olika forum och det verkar som att vissa har lyckats regga detta i efterhand, genom att kontakta säljare. HUr hittar jag "min säljare"? Jag hittar ingen sådan info på mitt Tesla-konto, eller mina beställningsdokument.
Model 3 Performance - 21
Model Y Performance - 24
BMW M Roadster - 00
Audi A3 1.8T - 03
Du kan alltid testa att ringa "min" säljare. Jag lyckades lägga till referral code efteråt, han letade t.o.m. fram min kompis kod genom att söka på namnet.
Du och alla som använder din rekommendationslänk kan få 1 500 kilometer gratis Supercharging vardera vid köp av en ny Tesla— utformad för att vara några av de säkraste bilarna på vägarna.
Varje bilrekommendation ger dig också chansen att vinna en Model Y varje månad eller en Roadster på kvartalsbasis. Ägare som redan har gratis Supercharging får två chanser att vinna.
Är det nån som har vunnit nåt bil än?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Du och alla som använder din rekommendationslänk kan få 1 500 kilometer gratis Supercharging vardera vid köp av en ny Tesla— utformad för att vara några av de säkraste bilarna på vägarna.
Varje bilrekommendation ger dig också chansen att vinna en Model Y varje månad eller en Roadster på kvartalsbasis. Ägare som redan har gratis Supercharging får två chanser att vinna.
Är det nån som har vunnit nåt bil än?
Teslabjörn vann en model X och Danni på teslakalkylen 2 roadsters så visst vinns det
Teslabjörn vann en model X och Danni på teslakalkylen 2 roadsters så visst vinns det
Jag tror ni pratar om olika saker, tidigare kunde man tjäna in bilar genom många referrals, som TeslaBjorn och Danni, men sedan ganska länge så är det ett lotteri där alla med minst en referral deltar.
Priserna är Model Y och Roadster, och jag har iaf sett minst en artikel om Model Y-vinnare, så lotteriet är nog uppe och snurrar.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Jag har en fråga angående referal program. Finns det någon möjlighet att få de 1500km efter köpet är klart, för att de jävla försäljaren har glömt att lägga in länken med beställningen?
Jag har en fråga angående referal program. Finns det någon möjlighet att få de 1500km efter köpet är klart, för att de jävla försäljaren har glömt att lägga in länken med beställningen?
Detta kan fungera om man glömt referral i samband med beställning:
If you ordered a Model 3 for the EU, send an email to buildmy3EMEA@tesla.com with the word “Referral” in the subject line. In the body of your email, include your name and contact information, your reservation number (starts with RN), and the referral code you’d like to use.
Kod finns i våra profiler här på Tesla Club sweden om du behöver.
Jag såg mina 1500 km i en liten skattkista i appen förut men nu gör jag inte det - jag ser inte ens skattkistan längre. Kan man se hur många av dessa 1500 km man har kvar på ett enkelt sätt?
-Jimmy
Silver Model Y P 2024 med svart inredning Blå Model 3 LR 2021 med svart inredning
Jag såg mina 1500 km i en liten skattkista i appen förut men nu gör jag inte det - jag ser inte ens skattkistan längre. Kan man se hur många av dessa 1500 km man har kvar på ett enkelt sätt?
-Jimmy
Logga in på tesla.com och titta under teslakonto -> laddning så ser du dina senaste laddsessioner. går du in på den senaste laddningen så ser du antal kWh("fria mil") du har kvar.
Detta kan fungera om man glömt referral i samband med beställning:
If you ordered a Model 3 for the EU, send an email to buildmy3EMEA@tesla.com with the word “Referral” in the subject line. In the body of your email, include your name and contact information, your reservation number (starts with RN), and the referral code you’d like to use.
Kod finns i våra profiler här på Tesla Club sweden om du behöver.
MVH
Hur lång tid brukar det ta innan ni fått svar ifrån buildmy3EMEA ?
Model S 75D -18 Midnight Silver, Soltak (2018-2021)
Model Y RWD -23 Pearl White Multi-Coat (2023-09-19 ->)
Ursäkta en nybörjarfråga, men hur funkar dessa referals? Har just bokat en M3 men visste inget om att det fanns. Är dessa poäng/gratis laddning något som tillfaller någon som rekommenderat, eller kan även beställaren få del av detta? Och går det i så fall att korrigera i efterhand via Tesla-säljaren?
Ursäkta en nybörjarfråga, men hur funkar dessa referals? Har just bokat en M3 men visste inget om att det fanns. Är dessa poäng/gratis laddning något som tillfaller någon som rekommenderat, eller kan även beställaren få del av detta? Och går det i så fall att korrigera i efterhand via Tesla-säljaren?
Båda får 1500 km gratis laddning, huruvuda du kan lägga till i efterhand har historiskt varit upp till din säljares goda vilja.
Koderna kan du hitta i respektive användares profil, det enda stället som koden får anges på TCS (det blev en massa referal-fiske tidigare som inte alla uppskattade).
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Testa att kontakta din säljare, det brukar gå att lägga till i efterhand. Bra för både dig och den som du väljer referal ifrån.