Hur fungerar besök på servicecentret?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Tjamotis
Teslaägare

Hur fungerar besök på servicecentret?

Inlägg av Tjamotis »

Jag har följande problem med kärran:
Gnissel vänster fram. Bakvingen har börjat lossna i båda ändarna. Fukt i vänster baklykta. Innertaket ovan solskydd har inte bästa passform och man får in både hand och flugor. Just det sistnämnda är problemet, gömställe för flygfän som kan aktivera larmet.

Nu har jag fått ett kostnadsförslag för enbart gnisslet i länkarmen. Jag har sett diskussioner angående detta tidigare att man inte godkänner det innan som kund. Är det så? Tesla tog bara upp en av mina fyra önskemål att få åtgärdat. Måste jag göra fyra olika ärenden?

Det verkar vara lättare få tag på Elon Musk själv än någon som jobbar på tesla. Så jag hoppas på några kloka råd härifrån.
Användarvisningsbild
wector
Teslaägare

Re: Hur fungerar besök på servicecentret?

Inlägg av wector »

Har du lagt in det i appen? Där går det att lägga in flera saker som du behöver få ordning på.
Du behöver inte godkänna något innan om du inte vill. Du går igenom problemen och eventuell offert med personalen när du lämnar in bilen.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Hur fungerar besök på servicecentret?

Inlägg av LarsL »

De kollar ärendena i appen och kommunicerar sedan genom SMS. Om de inte är säkra på att något är ett garantiärende så ger de ett kostnadsförslag skulle det visa sig att det går på garantin så stryker de kostnaden.
Skriv svar