Jag såg en transport med MYs igår, söder om Stockholm på väg norrut. Kunde se VIN på mina bilder på några av dem. Tre vita, tre grå och en blå. Kanske någon av era som ska hämtas i veckan..?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hämtar en blå på tisdag från Trosta
Model 3 LR RWD Midnight Silver/svart, 18", beställd 7/8 -19 och uthämtad 2/9 -19
Model 3 Performance blå/vit, 20" beställd 6/8 -21, uthämtad 28/9 -21
Model Y LR AWD blå/svart, 20" beställd 5/8 -21, uthämtad 31/8 -21
Har nån i Stockholm som beställt i Juli standard vit fått leveransdatum ännu?
Har inte hört nått och börjar undra om Teslas SMS system funkar eller om det bara är jag som är nojig?
Jag beställde standard vit 14 juli.
Fick påminnelse sms 17 aug, boka tid för levernas (Trosta). Jag hade då bara den dagen på mig att boka, sedan skulle jag bli tilldelad leveranstid.
Tog mig 2 minuter att boka
Har nån i Stockholm som beställt i Juli standard vit fått leveransdatum ännu?
Har inte hört nått och börjar undra om Teslas SMS system funkar eller om det bara är jag som är nojig?
Jag beställde standard vit 14 juli.
Fick påminnelse sms 17 aug, boka tid för levernas (Trosta). Jag hade då bara den dagen på mig att boka, sedan skulle jag bli tilldelad leveranstid.
Tog mig 2 minuter att boka
Tack, beställde den 20e men inget SMS än. Kanske vinterdäck tillägg påverkar leverans tiden. Får hålla koll under veckan och ringa om inget händer.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Varför köper ni inte Performance om ni ska ha induction fälgar ?
Funderar på beställa en Y men troligtvis väntar jag till tysk producerad, men då det endast skiljer 26000:- om man väljer induction fälgar så funderar jag varför man inte väljer performance, för räckvidden skiljer inte så jäkla mycket.
Funderar på beställa en Y men troligtvis väntar jag till tysk producerad, men då det endast skiljer 26000:- om man väljer induction fälgar så funderar jag varför man inte väljer performance, för räckvidden skiljer inte så jäkla mycket.
Det kan man fundera på.. Inte ens tänkt tanken. Men förväntade inleverans för en sådan är början av 2022.
Har läst en del om batterierna (75-77), lite oklart vilken kapacitet det har. Är det för tidigt att tor att batterierna för leverans i Q4 är de som eventuellt kan vara på 82 kwh?
Performance har ju 21” istället för 20”, blir ju mindre gummi och förmodligen inte lika bekvämt. Lär vara skillnad i räckvidd, komfort och ljudnivå. Hoppas man kommer kunna testa en performance senare så jag kan se om det är okej eller om man skall gå på LR med 20”.
Senast redigerad av OfarligTesla, redigerad totalt 1 gånger.
Vad jag förstår bilar producerade Q4 ska få 82kW batteriet även i Kina.
Det vet vi inte ännu, kan vara så att skiftet sker senare också. Det större batteriet lär de vilja ha till P iaf men den kommer ju först i början av 2022 enligt hemsidan. Och det verkar inte bli 82 kWh i de nya större LG-batterierna utan 80,4 kWh istället för de 82,1 kWh som det större Panasonic ligger på. Iaf enligt siffror som registrerats med myndigheterna i Kina.
Har du fått upp din bil i appen? på mig står det bara "delta i uppdraget"
Har ingen info om min beställning i appen
Är det fler som fåt upp sin Model y i appen utan att fått leverans?
Alltså du får bara upp bilens reservationsnummer och VIN.
Model S P85D 2015 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Har du fått upp din bil i appen? på mig står det bara "delta i uppdraget"
Har ingen info om min beställning i appen
Är det fler som fåt upp sin Model y i appen utan att fått leverans?
Alltså du får bara upp bilens reservationsnummer och VIN.
tack, jag hade en gammal version av appen.. bilen dök upp vid uppdatering av Teslas app dock utan VIN.
Men men, den som väntar på något gott behvöer bara vänta 10 dagar till nu
Happ då lämnar jag väntrummet. Tack för denna tid.
Ni som beställt kommer bli grymt nöjda. Jag är petig och gnällig som fan. Men jag är väldigt nöjd med bilens kvalitetskänsla.
Model S P85D 2015 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Happ då lämnar jag väntrummet. Tack för denna tid.
Ni som beställt kommer bli grymt nöjda. Jag är petig och gnällig som fan. Men jag är väldigt nöjd med bilens kvalitetskänsla.
Snygg signatur nu också! S 3 X Y
Blir jobbigt nästa gång... S 3 X Y Y
Model S P85D 2015 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Woho! Jag fick mitt datum tidigarelagt och hämtar den 10/9 istället för 15/9!
Vit Model Y LR AWD - Beställd: 2021-08-01 - Leverans: 2021-09-10 Vit Model Y LR RWD - Beställd: 2019-12-29 - Ändrad av Tesla till AWD Grå Model 3 LR AWD - Beställd: 2020-02-21 - Leverans: 2020-03-18 - Såld: 2021-08-15