Hej,
Planerar köpa en Tesla Modell S tillverkad april 2018 och därefter uppgradera till Autopilot 2.
Någon som vet vad kostnaden är för en sådan uppgradering?
När jag googlat får jag flera olika träffar och priset verkar variera åt till år.
Enligt Tesla kan jag göra det hemifrån.
Autopilot 2 tesla s uppgradering kostnad
Moderator: Redaktion
- infelicitas
- Teslaägare
Re: Autopilot 2 tesla s uppgradering kostnad
Du får nog förklara tydligare vad du tänker göra. En 2018 bör ha AP2 redan, och man kan väl inte uppgradera AP1 till AP2.
Menar du MCU, medieenheten (datorn och skärmen i mitten)?
Menar du MCU, medieenheten (datorn och skärmen i mitten)?
Som jag förstår det har den hårdvara, dvs kameror och dator, för klara av Autopilot nivå2 och 3 men i grundutförande har den endast mjukvara för Nivå 1. Dvs ”lane assist”
Att uppgradera till nivå 2 är något som görs via wifi/4G och ska inte behövas någon verkstadsbesök.
Köper jag en ny Tesla kostar Autopilot nivå 2 38.900kr enligt Teslas hemsida. Är det samma kostnad för en äldre bil?
Fick tag på en Tesla support anställd men de bad mig kolla i appen då priset skiljer från land och år. Tyvärr har jag inte appen då jag inte ännu äger en Tesla..
Att uppgradera till nivå 2 är något som görs via wifi/4G och ska inte behövas någon verkstadsbesök.
Köper jag en ny Tesla kostar Autopilot nivå 2 38.900kr enligt Teslas hemsida. Är det samma kostnad för en äldre bil?
Fick tag på en Tesla support anställd men de bad mig kolla i appen då priset skiljer från land och år. Tyvärr har jag inte appen då jag inte ännu äger en Tesla..
En 2018 har hårdvaran för autopilot.
Den finns i AP1, AP2, AP2,5 och AP3
en 2018 lär ha AP2.
För att uppgradera den till AP3 så behöver du FSD (Full self driving). Då ingår hårdvaruuppgraderingen.
Är det så att bilen du tittar på inte har funktionen autopilot aktiverad?
Den finns i AP1, AP2, AP2,5 och AP3
en 2018 lär ha AP2.
För att uppgradera den till AP3 så behöver du FSD (Full self driving). Då ingår hårdvaruuppgraderingen.
Är det så att bilen du tittar på inte har funktionen autopilot aktiverad?