Vilka gummimattor?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
tigermann
Teslaägare

Vilka gummimattor?

Inlägg av tigermann »

Det är en djungel med gummimattor.

Vilka är bäst om vi bortser från pris? Vad har ni valt?

Jag lutar åt att köpa original bara för att valet blir enkelt då. Men kommer jag sakna veck på mattan till bagaget när jag vill komma åt utrymmet under?
Model 3 LR 2021, 580 km, Midnight Silver, Aero, Helsvart interiör, AP, Dragkrok.
Användarvisningsbild
marcusw
Teslaägare

Re: Vilka gummimattor?

Inlägg av marcusw »

Fick originalmattorna i veckan och lade in dom igår. Lite plastiga kan jag tycka (jämför då främst med BMW och Audi), men helt ok. De främre har en gigantisk kant runt om, så där kan man spilla ut flera liter ;) Bak däremot är kant framåt icke existerande, troligtvis för att sätet går ner så tight mot golvet, så spiller du mycket bak så rinner det in under framstolarna. Men detta problem borde andra mattor också pga framstolarnas utformning/placering.
M3 LR 2024
M3 SR+ 2021 MiC (Såld)
Användarvisningsbild
Olten
Teslaägare

Inlägg av Olten »

tigermann skrev:

Jag lutar åt att köpa original bara för att valet blir enkelt då. Men kommer jag sakna veck på mattan till bagaget när jag vill komma åt utrymmet under?
Det blir https://www.weathertech.com/ har haft det på flera bilar, suverän passform.
Användarvisningsbild
xrayspex
Teslaägare

Inlägg av xrayspex »

Jag hade samma funderingar och var inne på Att köpa Hamphi men beställde slutligen original för att jag tyckte de var snyggare.
Användarvisningsbild
NIRA
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av NIRA »

Jag köpte originalmattorna (frunk, trunk, fram o bak). Fick alla förutom trunk mattan förra veckan och är väldigt nöjd med fram o baksätesmattorna. Frunk mattan har oerhört dålig passform, har skrivit till Tesla och undrat om jag fått fel då den är alldeles för stor. Uppviket som jag anser ska linjera med kanten i botten hamnar helt fel, visst att det tynger ner om man lägger tunga saker på men för att vara originalmatta hade jag förväntat mig exakt passning. Kanske den drar ihop sig med tiden så den får exakt passning men får se vad Tesla svarar. Någon annan som köpt frunk mattan och upplever samma? Jag har en M3P -21.
Användarvisningsbild
tigermann
Teslaägare

Inlägg av tigermann »

NIRA skrev:
Jag köpte originalmattorna (frunk, trunk, fram o bak). Fick alla förutom trunk mattan förra veckan och är väldigt nöjd med fram o baksätesmattorna. Frunk mattan har oerhört dålig passform, har skrivit till Tesla och undrat om jag fått fel då den är alldeles för stor. Uppviket som jag anser ska linjera med kanten i botten hamnar helt fel, visst att det tynger ner om man lägger tunga saker på men för att vara originalmatta hade jag förväntat mig exakt passning. Kanske den drar ihop sig med tiden så den får exakt passning men får se vad Tesla svarar. Någon annan som köpt frunk mattan och upplever samma? Jag har en M3P -21.
Det finns två, köpte du rätt?
46F2E6FB-74CD-448A-8354-AF95CD57773B.jpeg
Model 3 LR 2021, 580 km, Midnight Silver, Aero, Helsvart interiör, AP, Dragkrok.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare

Inlägg av MWall »

Jag kommer nog köra tygmattor i vinter. Fungerar bättre än man tror.
Användarvisningsbild
Tymrev
Teslaägare

Inlägg av Tymrev »

MWall skrev:
Medhåll på denna. Kört originaltygmattorna två vintrar nu med två barn. Mer trevlig ombonad känsla med tygmattor. De ser i stort sett som nya ut fortfarande. Man låter dom torka och sen tar ut och slår dom mot något så värsta smutsen går ur. Sedan dammsugning.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inlägg av OfarligTesla »

Tymrev skrev:
Medhåll på denna. Kört originaltygmattorna två vintrar nu med två barn. Mer trevlig ombonad känsla med tygmattor. De ser i stort sett som nya ut fortfarande. Man låter dom torka och sen tar ut och slår dom mot något så värsta smutsen går ur. Sedan dammsugning.
Fördelen är ju också att de verkar kosta hälften av gummimattorna, så för samma pengar hade man kunnat byta till nya tygmattor varje år under 3 års ägande ifall de inte blev fina efter rengöring.
Användarvisningsbild
NIRA
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av NIRA »

tigermann skrev:
NIRA skrev:
Det finns två, köpte du rätt?
46F2E6FB-74CD-448A-8354-AF95CD57773B.jpeg
Ser nu, gick nog lite snabbt när jag handlade och kollade bara på mönster och körde så både fram och bak hade samma mönster.
Blir o köra en retur på den, tack!!!
Användarvisningsbild
xrayspex
Teslaägare

Inlägg av xrayspex »

Är det någon som testat Hamphis mattor.
Enligt dem så kan de eventuellt sänka ljudnivån något, skulle vara intressant och höra om det stämmer…?
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

xrayspex skrev:
Är det någon som testat Hamphis mattor.
Enligt dem så kan de eventuellt sänka ljudnivån något, skulle vara intressant och höra om det stämmer…?
Alla gummimattor kan väl eventuellt sänka ljudnivån något. Tror inte Hamphis mattor är annorlunda ur den aspekten.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

Tymrev skrev:
MWall skrev:
Föredrar också tygmattor året runt. Trevligare. Mer ombonat, mjukare för fötterna, och bättre ljuddämning i kupén.
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Användarvisningsbild
IcePic
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jan21228

Inlägg av IcePic »

tigermann skrev:
Jag köpte gummimattor till min M3 från teslify (med rabatt här från forumet) och de funkar fint. Det är inga problem att vika upp den om man ska till under-utrymmet, de kostade inte så mycket som original-mattorna men verkar vara exakt vad jag ville ha.
Tesla M3 LR..
Användarvisningsbild
Persmarc
Teslaägare

Inlägg av Persmarc »

Hej, tänkte oxå lägga en beställning på mattor på Teslify till en MS och såg att ni nämnde en rabatt?
Gäller den fortfarande och hur ska jag göra för ta del av den?
Skriv svar