Även om jag inte haft några problem med tillgången på snabbladdare så ser jag fram emot att kunna ladda min Polestar på Tesla SuC
Håll dig borta!
Seriöst; Ladda inte där och ta upp plats i onödan (speciellt eftersom du inte behöver).
Låt bli att snabbladda själv om du vill att det ska vara mer plats..
Laddar normalt hemma. Tar aldrig och snabbladdar i onödan.
Snabbladdar endast på resa, och där behövs det verkligen. Hade aldrig valt en elbil som inte kan ladda på Tesla SuC. Är helt avgörande för att jag skall få en bekväm och smidig resa även när vi tar elbilen istället för dieselbilen.
Men ni som inte behöver SuC, varken hemma eller på resa, gör ju bättre i att låta platserna vara fria (för oss som behöver de när vi är på resa).
Du kan tycka vad du vill om var jag snabbladdar och om jag behöver det eller inte. Jag bryr mig inte det minsta om dina åsikter
Inte alls. Men nu var det så att det var du själv som sa det. Kanske lyssna på dig själv?
Inte alls. Men nu var det så att det var du själv som sa det. Kanske lyssna på dig själv?
Om du menar att jag hittills inte haft problem med snabbladdning så är det självklart ändå positivt för mig att ha fler valmöjligheter. Speciellt om de nya valmöjligheterna är världens bästa laddnätverk, det borde du nästan kunna begripa
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Inte alls. Men nu var det så att det var du själv som sa det. Kanske lyssna på dig själv?
Om du menar att jag hittills inte haft problem med snabbladdning så är det självklart ändå positivt för mig att ha fler valmöjligheter. Speciellt om de nya valmöjligheterna är världens bästa laddnätverk, det borde du nästan kunna begripa
Nej. Jag menar att om inget ändrar sig, och du inte haft behov av de tidigare, så borde du inte ha behov av de nu?
Inte alls. Men nu var det så att det var du själv som sa det. Kanske lyssna på dig själv?
Om du menar att jag hittills inte haft problem med snabbladdning så är det självklart ändå positivt för mig att ha fler valmöjligheter. Speciellt om de nya valmöjligheterna är världens bästa laddnätverk, det borde du nästan kunna begripa
Nej. Jag menar att om inget ändrar sig, och du inte haft behov av de tidigare, så borde du inte ha behov av de nu?
Och om de byggs en ny SuC mellan två andra så ska inte den heller användas menar du?
Inte alls. Men nu var det så att det var du själv som sa det. Kanske lyssna på dig själv?
Om du menar att jag hittills inte haft problem med snabbladdning så är det självklart ändå positivt för mig att ha fler valmöjligheter. Speciellt om de nya valmöjligheterna är världens bästa laddnätverk, det borde du nästan kunna begripa
Nej. Jag menar att om inget ändrar sig, och du inte haft behov av de tidigare, så borde du inte ha behov av de nu?
Jag har aldrig sagt att jag inte behöver snabbladda, bara att jag inte haft problem med snabbladdning.
Återigen, även om jag inte haft problem med snabbladdning så är det positivt att få ännu bättre möjligheter till snabbladdning, speciellt när det är en så här stor förbättring... har du verkligen svårt att förstå det, eller trollar du bara?
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
De som tror att de kommer kunna ladda till samma priser och villkor som Tesla-ägare får nog tänka igen.
Det återstår förstås att se men även mindre bra möjligheter är bättre än inga möjligheter. Min gissning och tolkning av den information som kommit hittills är dock att Tesla vill ha så många kunder som möjligt och att det inte handlar om att bjuda in med armbågen.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
De som tror att de kommer kunna ladda till samma priser och villkor som Tesla-ägare får nog tänka igen.
Det återstår förstås att se men även mindre bra möjligheter är bättre än inga möjligheter. Min gissning och tolkning av den information som kommit hittills är dock att Tesla vill ha så många kunder som möjligt och att det inte handlar om att bjuda in med armbågen.
Vi får se. Är inte säkert att du har rätt. Är inte alls säkert att Tesla vill ha så många laddkunder som möjligt. Det kan eventuellt gå emot deras affärsintressen. Extremt mycket som är oklart kring detta med att "öppna upp SuC", och exakt vad det kommer innebära i praktiken.
Med diskussioner likt denna så kommer sannolikt ICKE tesla ägare välja SuC för snabbladdning även om det blir dyrare än alternativen….enbart för att peta teslaägare i ögonen…
Med diskussioner likt denna så kommer sannolikt ICKE tesla ägare välja SuC för snabbladdning även om det blir dyrare än alternativen….enbart för att peta teslaägare i ögonen…
Vi blir de nya Taxi på Lidl hatobjekten.
Jo. det är precis detta jag misstänk hela tiden! Kommer bli skit på SuC nu. Både pga. okunskap, tekniskt strul och illvilja (främst pga. tidigare avundsjuka)!
Blir säkert så att icke Teslaägare får betala mer per kWh och Teslaägare får reducerat pris jämfört med vad de betalar idag på SuC. Kan ju bli rätt bra ändå.
Kompensation för de uteblivna 70000.
Med diskussioner likt denna så kommer sannolikt ICKE tesla ägare välja SuC för snabbladdning även om det blir dyrare än alternativen….enbart för att peta teslaägare i ögonen…
Vi blir de nya Taxi på Lidl hatobjekten.
Jo. det är precis detta jag misstänk hela tiden! Kommer bli skit på SuC nu. Både pga. okunskap, tekniskt strul och illvilja (främst pga. tidigare avundsjuka)!
Med diskussioner likt denna så kommer sannolikt ICKE tesla ägare välja SuC för snabbladdning även om det blir dyrare än alternativen….enbart för att peta teslaägare i ögonen…
Vi blir de nya Taxi på Lidl hatobjekten.
Jo. det är precis detta jag misstänk hela tiden! Kommer bli skit på SuC nu. Både pga. okunskap, tekniskt strul och illvilja (främst pga. tidigare avundsjuka)!
Med diskussioner likt denna så kommer sannolikt ICKE tesla ägare välja SuC för snabbladdning även om det blir dyrare än alternativen….enbart för att peta teslaägare i ögonen…
Vi blir de nya Taxi på Lidl hatobjekten.
Jo. det är precis detta jag misstänk hela tiden! Kommer bli skit på SuC nu. Både pga. okunskap, tekniskt strul och illvilja (främst pga. tidigare avundsjuka)!
Illvilja!?
Det var ett skämt (ref. Edvinsons skämt ovan).
Aaaaaah så trög jag är *slår handen i mitt ansikte*
Undrar vad genomsnittskostnaden per kWh snabbladdning blir för Tesla nu när de använder snabbladdare som tillverkas I en fabrik som ska tillverka 10000 laddare per år? Kan det vara så att de kan lyckas få god förtjänst på snabbladdning? Speciellt med de subventioner som verkar komma i USA och i EU?
Helt klart är väl att Tesla bör ligga något år före alla andra med att pressa omkostnaderna för att tillhandahålla snabbladdning.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Undrar vad genomsnittskostnaden per kWh snabbladdning blir för Tesla nu när de använder snabbladdare som tillverkas I en fabrik som ska tillverka 10000 laddare per år? Kan det vara så att de kan lyckas få god förtjänst på snabbladdning? Speciellt med de subventioner som verkar komma i USA och i EU?
Helt klart är väl att Tesla bör ligga något år före alla andra med att pressa omkostnaderna för att tillhandahålla snabbladdning.
Är inne på samma linje. De flesta andra behöver köpa in laddarna från någon som tillverkar dem. Där alla led ska ha sin förtjänst. Bara där kapar tesla förmodligen stora kostnader.
Producerar Tesla sina snabbladdare själva? Var då? Hur är det med transformatorstationerna och installationerna? Vem äger marken som SuC smälls upp på?
Producerar Tesla sina snabbladdare själva? Var då? Hur är det med transformatorstationerna och installationerna? Vem äger marken som SuC smälls upp på?
Transformatorstationerna vet jag inte om Tesla är inblandade i eller om installationerna görs av Teslas egen personal.
När det gäller marken så tror jag att tillgången på bra lokalisering kan vara en bidragande orsak till att Tesla öppnar upp. Jag tror det är svårare att komma åt de bästa lägena för laddststioner om Tesla begränsar kundkretsen till enbart Teslaägare. Många som upplåter mark till laddstationer gör det nog för att då fler kunder till sin affärsverksamhet och vill då att alla elbilsägare ska kunna ladda medans de äter/handlar/något annat.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)