Funktioner i M3P

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
NIRA
Teslaägare
Kontakt:

Funktioner i M3P

Inlägg av NIRA »

Hej, håller på och blir tokig på hur funktionerna i bilen fungerar, eller rättare sagt inte fungerar…

1. ”Tomte” i leklådan är ibland möjlig att slå på utomhushögtalaren samtidigt som jag kör och ibland inte. Vad avgör om det går/inte går?

2. Om man i Boombox ställer in ett ljud i samband med att man tutar sparas det inte utan ”stängs av” så fort man åker iväg. Misstänker dock att detta kan ha med lagen att göra?

3. När jag kör autopiloten ändrar den hastigheten automatiskt men bara ibland? Ser inget samband i när den gör det och undrar vad som avgör detta? Ibland ändrar den t ex ifrån 50 till 70 automatiskt och ibland (oftast) gör den inte det. Tänkte först att det kanske enbart var i hastigheter upp till 50kmh men verkar inte så heller, den har ändrat ifrån 70 till 100 automatiskt också.

4. Sentry mode, tycker denna funktion verkar fruktansvärt dålig. Haft bilen ca 2 veckor och i början fungerade det, förutom att den verkar ha känt av lite väl mycket aktivitet. Var flera hundra händelser när jag kom ner till bilen på morgonen fast bilen stått stilla i garaget. Dock kunde jag iallafall titta på inspelningarna etc. Tror att det i samband med uppdatering av bilens mjukvara alt. efter att jag formaterat USB stickan som det börjat krångla. Jag får upp notis ifrån Sentry mode och hur många aktiviteter den känt av men jag kan inte kolla på dom, jag kan gå in i spelaren men där finns inget? Innan uppdatering/formateringen fanns hur många inspelade snuttar som helst, de flesta dock utan att någon/något närmar sig bilen. Nu har jag precis också märkt att jag inte längre kan trycka på notisen ifrån Sentry mode som visar många aktiviteter den känt av. Händer ingenting när jag trycker på den, spelare uppe i höger hörn på skärmen är även den borta till och från. Ser inget samband med när den visar sig eller inte vilket är frustrerande. Vad är det som avgör allt detta?