https://insideevs.com/news/532069/nissa ... ctric-van/
We expect a battery pack of at least 44 kWh - that's the capacity of the upcoming all-electric Renault Kangoo Van E-TECH Electric, and its derivative Mercedes-Benz EQT. In the case of Renault, it translates to 265 km (165 miles) of WLTP range. The electric motor is rated at 75 kW and 245 Nm.
An important thing for Nissan will be the switch from CHAdeMO to CCS Combo 2 charging inlet. In the case of Renault, it allows for three-phase charging at up to 11 kW and DC fast charging at up to 75 kW.
Ny Nissan skåpbil
Moderator: Redaktion
Ny Nissan skåpbil
Ska äntligen Nissan skåpbil få CCS?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7978
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Ny Nissan skåpbil
Av laddluckans form att döma kommer de byta till CCS!
Dagens Nissan bilar har två laddkontakter bakom luckan då CHAdeMO endast medger snabbladdning. Det finns alltid en Typ1 eller Typ2 kontakt bredvid den. Därför blir laddluckan avlång, för att få plats med två kontakter bredvid varandra bakom.
Laddluckan på teaservideon (vid 0:04) är dock fyrkantig. Det får inte plats två laddkontakter bredvid varandra bakom en sån lucka. Däremot får det plats ett CCS kontakt. CCS är ju ett enda kontakt som kan användas både för snabb- och normalladdning.
De tänkte teasa lite genom att inte visa vad som döljer sig bakom laddluckan - men redan luckans form avslöjade dem. Jämför luckan på videon mot den dagens Leaf och e-NV200 har:

Dagens Nissan bilar har två laddkontakter bakom luckan då CHAdeMO endast medger snabbladdning. Det finns alltid en Typ1 eller Typ2 kontakt bredvid den. Därför blir laddluckan avlång, för att få plats med två kontakter bredvid varandra bakom.
Laddluckan på teaservideon (vid 0:04) är dock fyrkantig. Det får inte plats två laddkontakter bredvid varandra bakom en sån lucka. Däremot får det plats ett CCS kontakt. CCS är ju ett enda kontakt som kan användas både för snabb- och normalladdning.
De tänkte teasa lite genom att inte visa vad som döljer sig bakom laddluckan - men redan luckans form avslöjade dem. Jämför luckan på videon mot den dagens Leaf och e-NV200 har:

- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19946
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178