Hej,
Finns det möjlighet att använda kameran i kabinen för påminnelser om uppmärksamhet när autopilot är på? (Alltså att inte behöva använda händerna på ratten).
Om inte är det något som är på väg, tyckte mig läsa att de börjat med det i USA, men kanske missförstod något?
Kabin kamera för nag
Moderator: Redaktion
Re: Kabin kamera för nag
Jag har ingen säker info i detta men rent anekdotiskt så körde jag en längre sträcka på AP som jag brukar; hand på ratten med lätt konstant tryck. Bilen klagar inte och den anser att jag är konstant närvarande (vilket är sant, så klart).
Men Så hände det att jag tittade till gpsen på skärmen, och bilen gnäller till på mig! Röd håll ratten symbol, men bara en kortare ljudstöt, inte den ilskna ihållande som när AP kollapsar. Till synes utan direkt anledning. Sånt jag inte hänt innan, nu hände det två gånger. Jag tror det är övervakningen? Kändes så.
Men Så hände det att jag tittade till gpsen på skärmen, och bilen gnäller till på mig! Röd håll ratten symbol, men bara en kortare ljudstöt, inte den ilskna ihållande som när AP kollapsar. Till synes utan direkt anledning. Sånt jag inte hänt innan, nu hände det två gånger. Jag tror det är övervakningen? Kändes så.