Park assist unavailable
Moderator: Redaktion
Park assist unavailable
Hej,
Har fått denna varning nu en tid, flera gånger om dagen oftast. Kan vara på E4 eller i stan. Verkar helt random.
Hade bilen inne på service, och då sa dom att en sensor var delvis blockad av regskylten fram ibland(!), så dom "fixade" det. Sedan när jag åkte ifrån SC (Upplands-Väsby), så fick jag varningen 2-3 ggr på hemvägen. När jag anmärkte på detta så svarade dom att det är mjukvarurelaterat och att dom ingenting kan göra.
Är det någon annan som har liknande problem?
Har fått denna varning nu en tid, flera gånger om dagen oftast. Kan vara på E4 eller i stan. Verkar helt random.
Hade bilen inne på service, och då sa dom att en sensor var delvis blockad av regskylten fram ibland(!), så dom "fixade" det. Sedan när jag åkte ifrån SC (Upplands-Väsby), så fick jag varningen 2-3 ggr på hemvägen. När jag anmärkte på detta så svarade dom att det är mjukvarurelaterat och att dom ingenting kan göra.
Är det någon annan som har liknande problem?
Re: Park assist unavailable
Samma problem här, MXP -20.
Ska byta länkarmar på måndag och har lagt in om detta med.
Ska byta länkarmar på måndag och har lagt in om detta med.
Model X Plaid - 23
Model Y P - 24
Model Y P - 23
Model Y P - 23
Model Y P - 22
Model Y P - 22
Model X P - 20
Model 3 P - 20
Model X LR+ - 21
Model X100D -19
Model S100D -19
Model X100D -18
Model Y P - 24
Model Y P - 23
Model Y P - 22
Model Y P - 22
Model X P - 20
Model 3 P - 20
Model X LR+ - 21
Model X100D -19
Model S100D -19
Model X100D -18
Jadå, samma här! Kan dock inte minnas att jag sett den efter 2021.24.4 men det kan ju vara tillfälligheter!
Samma respons från Tesla både i början av August och för någon dag sedan!
Samma respons från Tesla både i början av August och för någon dag sedan!
Har motsvarande meddelande som jag tror kom med någon uppdatering för ett tag sedan, dyker upp och försvinner lika snabbt, lite random och inte så ofta i mitt fall.
Kan konstatera att frekvensen minskat på 2021.24.5 , men att problemet ändå kvarstår!
Har du kollat hur sensorerna sitter? Sitter de fast och/eller riskerar de att döljas av något? Att Tesla säger att de satt fast sensor eller regskylten betyder ju inte att de har lyckats med det utan den kan ju ha ramlat bort/tillbaka igen.
Ska ta en extra koll, men samtidigt känns scenariorna som mjukvarurelaterat, dvs felmeddelandet dyker upp i högre hastigheter även på motorväg, medans bilen klarar att parkera alldeles utmärkt när det är dags!
Det störiga är just det irriterande pipet när den varnar!
En gissning är ju att något sitter lite löst och trycks ner i fartvinden? Om det bara kommer i högre hastighet.mios skrev:Ska ta en extra koll, men samtidigt känns scenariorna som mjukvarurelaterat, dvs felmeddelandet dyker upp i högre hastigheter även på motorväg, medans bilen klarar att parkera alldeles utmärkt när det är dags!
Samma här.
Mobil service var först ute och justerade främre registreringsskylten, för 800 kr, för att sedan meddela att det är mjukvarufel. Dök upp innan sommaren och har blivit något bättre med 2021.24.5 men blinkar till då och då.
Mobil service var först ute och justerade främre registreringsskylten, för 800 kr, för att sedan meddela att det är mjukvarufel. Dök upp innan sommaren och har blivit något bättre med 2021.24.5 men blinkar till då och då.
Samma här.
"vi vet att fler har det, förmodligen en bugg i mjukvaran" - men jag har nog uppdaterat både en och två gånger sen dess.
"vi vet att fler har det, förmodligen en bugg i mjukvaran" - men jag har nog uppdaterat både en och två gånger sen dess.
- GreenMachine
- Teslaägare
Hade det problemet för en månad sedan ca och fick besked att det var ett mjukvaruproblem som de fixade i samband med annan service. Har inte haft problemet efter det.