Lite strul med takräcke som inhandlades på SC i GBG.
Monteras fel av SC först, men fixades snabbt vid ett besök 2 dagar senare.
Lite oro innan för norska elnätet som ändå bara slutade att jag inhandlade en typ 2-kabel på SC i Gbg.
Hade mailat Skistar innan för att kolla om det fanns laddmöjlighet i närhet av boendet i Hemsedal Alpin Lodge.
Hade även sett en pressrelease med Santander Bank som satt upp laddare i Trysil och att det även skulle komma till Hemsedal.
Hade inte fått svar från Skistar innan avresan hemifrån...
Hade dock SuC i Gol drygt 3 mil från Hemsedal som backup ifall vi inte skulle kunna ladda i Hemsedal.
Första stopp i Torp och resten av familjen fyllde på diverse förråd(Coop, Systembolaget och Apoteket) medan jag fyllde på el på Suc

Stannade sedan på Solli SuC och tänkte att det brukar finnas vettig mat vid SuC...
Hamburgare för 185 kr kändes lite saftigt så det blev baguetter på Shell istället.
Fick samtidigt svar från Skistar att det gick att ladda elbil för 30-40 NOK/timme på gaveln av Alpin Lodge.
Efter Oslo trodde jag för ett ögonblick att bilen gått sönder då snittförbrukningen gått upp till ca 4kwh/mil. Insåg sedan att att det slagit lock för öronen flera gånger, så det var nog "lite" uppförsbacke...
Vågade inte lite på laddmöjligheten i Hemsedal så laddade så att jag hade ca 15 mil på SuC i Gol (ca 3 mil från från Hemsedal) för att kunna ta mig tillbaka säkert till Gol.
När vi kommer fram till Hemsedal så finns det mycket riktigt 2 laddare på gaveln till Alpin Lodge.
Lite olika alternativ för laddning enl bifogad bild. Testade dock att sätta i den nyinhandlade typ2-kabeln och det funkade utan några mer åtgärder ( dock "bara" ca 4 mil/h). Trevligt att gå och parkera om nyladdad Tesla på morgonen

Totalt är känslan att min "gamla" takbox (Thule Atlantis 900) gör att Teslan drar ca 15-20% mer.
Imorgon startar vi hemfärd ( med fulladdad Tesla)