Import av Tesla från Belgien

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Re: Import av Tesla från Belgien

Inlägg av apkungen »

Nicke Nyfiken skrev:
apkungen skrev:
Demobilar tycker jag har varit bra prisvärda tidigare. Hör av dig till tesla och kolla om de har några. D brukar vara angelägna att sälja i december för att putsa årsförsäljningssiffrorna lite.
Tesla säljer tydligen sina demobilar för billigt. Så pass billigt att andra bilhandlare köper upp och säljer vidare.

Teslas svarta P85D demobil i Malmö köptes av en bilfirma i Vellinge, troligtvis via en bulvan. (Bilfirman står som 3'e ägare nu, och Tesla stod som första ägare för bara några dagar sedan).

Det märkliga är att bilfirman la ut annonsen på bilen redan den 2 december när Tesla fortfarande ägde bilen. Bilfirman blev ägare till bilen den 22 december och nu 2 dagar senare är den såld.
Är inte förvånad. Ja jag har tänkt på det tidigare. Fick för ett år sedan ett erbjudande om att köpa en s85 för 690kkr. Jag tror att tesla inte tar hänsyn till prishöjningar som varit på nya bilar när d sätter demopriser.
Användarvisningsbild
tehjimos
Teslaägare

Inlägg av tehjimos »

Sorry! Off topic men GOD JUL! Jag hoopas ni alla tar det försiktigt med era teslor påvägarna hem ikväll. Även fast så det finns autopilot så kör inte berusad ;)

Själv åker man hem från Sandviken till stockholm ikväll, hoppas det inte finns allt för många galningar på vägarna :)
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
345 000km på mätaren Mars 2025.
instagram.com/tehjimos
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

apkungen skrev:

Är inte förvånad. Ja jag har tänkt på det tidigare. Fick för ett år sedan ett erbjudande om att köpa en s85 för 690kkr. Jag tror att tesla inte tar hänsyn till prishöjningar som varit på nya bilar när d sätter demopriser.
Nä, så är det säkert. Men till det priset hade du kunnat ha en Tesla i ett år och sedan sålt den med vinst på KVD. Nu vet man ju tyvärr inte sådant i förväg.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

kontakten2 skrev:
En enkel sub gör att standardljudet blir riktigt bra.
Jag tycker standardljudet ÄR riktigt bra från början, och då är jag ändå rätt kräsen. Det är klart, balanserat, tydligt, och riktigt bra. Bas finns, även om den kanske inte ger riktigt det tryck man vill i de mest bastunga låtarna. Lätt bästa standardsystemet jag hört oavsett.

Jag kan dock inte låta bli att undra över hur bra hifiljudet måste vara om jag upplever standardljudet som såhär bra. En del av mig ångrar att jag inte beställde det, samtidigt är jag så nöjd med bilen som ändå var lite för dyr, så särskilt mycket ångrar jag mig inte :)
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
kanylbullen
Teslaägare

Inlägg av kanylbullen »

Det enda som avgör om man behöver premiumljudet är om man är en sån person som brukar höja tills det gör ont i öronen, då märks det skillnad.

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Skriv svar