M3 Privatleasing DNB(Tesla)
Moderator: Redaktion
M3 Privatleasing DNB(Tesla)
Tjena, är ny här!
Jag är påväg att beställa en M3 LR från https://tesla3.dealerpad.net/se/tesla3
Någon här som privatleasar sin M3 där ifrån som kan dela med sig lite av hur ni upplever det samt om service osv ingår?
Tack på förhand!
Alx
Jag är påväg att beställa en M3 LR från https://tesla3.dealerpad.net/se/tesla3
Någon här som privatleasar sin M3 där ifrån som kan dela med sig lite av hur ni upplever det samt om service osv ingår?
Tack på förhand!
Alx
//
Alx
Alx
Re: M3 Privatleasing DNB(Tesla)
Jag har kikat på GoMore istället, mycket billigare om man kan tänka sig standardutförandet: https://gomore.se/leasing/16800-tesla-m ... long-range
Jag funderade på Gomore också men valde Tesla/DNB istället eftersom själva leasingen för Gomore sköttes av Leaseplan. Läste en del skräckberättelser om urusel kundservice hos Leaseplan och valde därför DNB. Har endast gått 3 månader men jag är nöjd hittills. Smidig fakturahantering med Kivra och inga problem med miljöbonusavdragen.
Via DNB så kör man sin egen försäkring själv om jag förstår rätt. Vad är det som ingår? Ingår Service i leasingen?daim90 skrev:Jag funderade på Gomore också men valde Tesla/DNB istället eftersom själva leasingen för Gomore sköttes av Leaseplan. Läste en del skräckberättelser om urusel kundservice hos Leaseplan och valde därför DNB. Har endast gått 3 månader men jag är nöjd hittills. Smidig fakturahantering med Kivra och inga problem med miljöbonusavdragen.
Alx
//
Alx
Alx
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Service av en Tesla?Teslalx skrev:Via DNB så kör man sin egen försäkring själv om jag förstår rätt. Vad är det som ingår? Ingår Service i leasingen?daim90 skrev:Jag funderade på Gomore också men valde Tesla/DNB istället eftersom själva leasingen för Gomore sköttes av Leaseplan. Läste en del skräckberättelser om urusel kundservice hos Leaseplan och valde därför DNB. Har endast gått 3 månader men jag är nöjd hittills. Smidig fakturahantering med Kivra och inga problem med miljöbonusavdragen.
Alx

Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Nej!
Bilen skall inte servas!
Men gomore där. Är inte det lite dyrt?
De snor ju bilen efter 36 månader och då har man betalt ner den tlll 290.000. Låter som icke-lönsamt. Visst försäkring ingår men jag räkna med Max 20.000 för det. Vilken Tre år gammal 2019 hittar man för 290.000 idag? Det ör ett halvår kvar men en 2019 med 4500 mil kostar idag 450.000kr. Aldrig under 400.000 och m ett halvår.
Usel affär skulle jag säga.
Bilen skall inte servas!
De snor ju bilen efter 36 månader och då har man betalt ner den tlll 290.000. Låter som icke-lönsamt. Visst försäkring ingår men jag räkna med Max 20.000 för det. Vilken Tre år gammal 2019 hittar man för 290.000 idag? Det ör ett halvår kvar men en 2019 med 4500 mil kostar idag 450.000kr. Aldrig under 400.000 och m ett halvår.
Ja, det låter som en dålig affär.pejvic skrev:Nej!
Bilen skall inte servas!
Hittills har andrahandsvärdet stått sig mkt bra och jag ser ingen anledning att tro att det kommer förändras de närmsta 3 åren.
Har man möjlighet att äga privat låter det som att det är att föredra. Tesla erbjuder förmånliga lån via DNB med 2% ränta.
Min första privatägda Model 3 kostade ca 5500 kr/mån. Då är allt utom kapitalkostnad inräknat.
Sen har leasing kanske andra fördelar som väger tungt för vissa och som man är beredd att betala extra för.
TM3 P svart/svart -24
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
Min M3P kostade knappt 3500/mån inkl allt.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Utveckla gärnataliz skrev:Min M3P kostade knappt 3500/mån inkl allt.

Det är
Helt enkelt så att du med privat leasing väljer en skyddad verkstad. Största kostnaden för ägandet är värdeminskningen. Det är helt enkelt svårt att komma upp i de summorna genom rent köp.
Dessutom blir det problem när du lämnar tillbaka om den har skador. Det blir oxå straffavgifter om du råkar köra längre än lovad sträcka.
Köp bilen istället för att hyra den!
Det kommer att bli billigare.
Tror du verkligen den kommer att rasa så mkt i värde eller varför överväger man det alternativet? Alla har ej råd att casha men kan du tex låna på bostad eller så? Annars skjut in sä mkt du kan, betala av lånet mer när premien kommer. Var rädd om bilen. Jag tycker gomores pris är typ 2000kr för dyrt per månad. Men det är självklart att de behöver en premie för sin risk.
De vill ju tjäna pengar…
Helt enkelt så att du med privat leasing väljer en skyddad verkstad. Största kostnaden för ägandet är värdeminskningen. Det är helt enkelt svårt att komma upp i de summorna genom rent köp.
Dessutom blir det problem när du lämnar tillbaka om den har skador. Det blir oxå straffavgifter om du råkar köra längre än lovad sträcka.
Tror du verkligen den kommer att rasa så mkt i värde eller varför överväger man det alternativet? Alla har ej råd att casha men kan du tex låna på bostad eller så? Annars skjut in sä mkt du kan, betala av lånet mer när premien kommer. Var rädd om bilen. Jag tycker gomores pris är typ 2000kr för dyrt per månad. Men det är självklart att de behöver en premie för sin risk.
De vill ju tjäna pengar…
Hade gärna köpt den men just nu är det bara leasing som funkar för oss. Har precis köpt ett nytt hus och behöver ha en buffert till renovering och lite extra på sidan om. Är bra just nu när vi inte behöver casha in något. Hade vi kunnat köpt så hade vi garanterat gjort det.pejvic skrev:Det är
De vill ju tjäna pengar…
//
Alx
Alx
Betalade 630k för den efter bonus.Dexter86 skrev:Utveckla gärnataliz skrev:Min M3P kostade knappt 3500/mån inkl allt.
Sålde för 580k efter 16 mån och 3600 mil.
Dvs värdetapp på strax över 3k/mån.
Resten försäkring och el(laddade dock nästan uteslutande gratis).
Snyggttaliz skrev:Betalade 630k för den efter bonus.Dexter86 skrev:Utveckla gärnataliz skrev:Min M3P kostade knappt 3500/mån inkl allt.
Varför säljer man efter 16mån?
För att det ryktades om facelift, vilket visade sig stämma.Dexter86 skrev:Snyggttaliz skrev:Betalade 630k för den efter bonus.Dexter86 skrev:Utveckla gärnataliz skrev:Min M3P kostade knappt 3500/mån inkl allt.
Varför säljer man efter 16mån?
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Det är inte så enkelt som att privatleasing alltid är dåligt. En del erbjudanden är hårt sponsrade med garanterade restvärden, t.ex. MGs 2500 kr / mån eller Audi eTron 55 för 5000-6000 kr / ån är exceptionellt billigt. Men att privatleasa Model 3 är antagligen en dålig deal i längden.
Model Y LR AWD 2022
Var finns E Tron 55 för 5-6000:-?jonasl skrev:Det är inte så enkelt som att privatleasing alltid är dåligt. En del erbjudanden är hårt sponsrade med garanterade restvärden, t.ex. MGs 2500 kr / mån eller Audi eTron 55 för 5000-6000 kr / ån är exceptionellt billigt. Men att privatleasa Model 3 är antagligen en dålig deal i längden.
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Ingenstans just nu men det har varit flera kampanjer med löjligt bra pris. Bara att läsa etron-tråden här för att hitta flera exempel, även billigare än så. Hade offert på en själv som skulle landa på 5700 / mån i snittkostnad över 24 mån efter utbetald miljöbonus.
Enligt säljaren kunde de hålla det priset då finansbolaget garanterade ett högt restvärde, i kombination med att slå ut miljöpremien (då 60k) på bara 24 månader.
Enligt säljaren kunde de hålla det priset då finansbolaget garanterade ett högt restvärde, i kombination med att slå ut miljöpremien (då 60k) på bara 24 månader.
Model Y LR AWD 2022
Betalade du ingen ränta på nått lån under de där 16 månaderna? (Eller köpte du kontant?)taliz skrev:Betalade 630k för den efter bonus.Dexter86 skrev:Utveckla gärnataliz skrev:Min M3P kostade knappt 3500/mån inkl allt.
Senast redigerad av Nect, redigerad totalt 1 gånger.
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Polestar 2 LRSM -25
Polestar 2 LRSM -25
Ännu sjukare var det på 50:an med 12 mån leasing på runt 3k/månad.jonasl skrev:Ingenstans just nu men det har varit flera kampanjer med löjligt bra pris. Bara att läsa etron-tråden här för att hitta flera exempel, även billigare än så. Hade offert på en själv som skulle landa på 5700 / mån i snittkostnad över 24 mån efter utbetald miljöbonus.
Polestar 2 LRSM -25
Polestar 2 LRSM -25
Jösses!Nect skrev:Ännu sjukare var det på 50:an med 12 mån leasing på runt 3k/månad.jonasl skrev:Ingenstans just nu men det har varit flera kampanjer med löjligt bra pris. Bara att läsa etron-tråden här för att hitta flera exempel, även billigare än så. Hade offert på en själv som skulle landa på 5700 / mån i snittkostnad över 24 mån efter utbetald miljöbonus.
Ja sånna priser lär vi nog inte se på ett tag haha
Nä, tror det var Audi centralt som fick panik när de låg pyrt till att åka på miljardböter pga för höga utsläpp per såld bil. Så det blev billigare att göra förlust per såld bil än att ta miljardboten (obs - min killgissning)Dexter86 skrev:Jösses!Nect skrev:Ännu sjukare var det på 50:an med 12 mån leasing på runt 3k/månad.jonasl skrev:Ingenstans just nu men det har varit flera kampanjer med löjligt bra pris. Bara att läsa etron-tråden här för att hitta flera exempel, även billigare än så. Hade offert på en själv som skulle landa på 5700 / mån i snittkostnad över 24 mån efter utbetald miljöbonus.
Ja sånna priser lär vi nog inte se på ett tag haha
Hittar ni bra erbjudande på M3 så är nog jag intresserad av en sån och byta ut vår andra bil som är ett sotlok.
Polestar 2 LRSM -25
Polestar 2 LRSM -25
Jo det gjorde jag ju faktiskt. ID4an köpte jag kontant. Men lånade till Teslan då det var så bra ränta, 1,95% har jag för mig.Nect skrev:Betalade du ingen ränta på nått lån under de där 16 månaderna? (Eller köpte du kontant?)taliz skrev:Betalade 630k för den efter bonus.Dexter86 skrev:Utveckla gärnataliz skrev:Min M3P kostade knappt 3500/mån inkl allt.
Så det blev nog nån femhunka till i månaden efter ränteavdrag.