MWall skrev:Niklas Z skrev:
Det var inte jag som tog upp cancer först.
Vem var det då?
Jag tog bara upp cancer som en hypotetiskt alternativdiagnos om personen inte fick den där av avgaser utlösta stroken. Det framgick ganska tydligt dock så det var nog inte det du tänker på.
Jo, det var just ditt inlägg jag reagerade på. Eftersom det är så att det finns en tydlig koppling mellan föroreningar och cancer, precis som fth nämner ovan, så antog jag att du skrev ditt inlägg med det i tanke, men att du valde åldrar som du gjorde för att framställa det som att kostnaderna inte går ner.
Cancer är som sagt en sjukdom som drabbar även många i arbetsför ålder. Förra året dog 3412 personer under 65 i cancer i Sverige, vilket var den klart vanligaste dödsorsaken bland personer i den åldersgruppen under 2020. Det här är människor som skulle ha betalat in skatt, men som i stället fick genomgå behandling på sjukhus.
Förutom alla de som avlider i cancer är det många som drabbas av sjukdomen, men som vården lyckas rädda. Även här rör det sig om en betydande andel människor som är i arbetsför ålder.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.