Ett nytt EU-direktiv, Clean Power-direktivet, kräver att EU-länderna upprättar en nationell handlingsplan för laddare, och kräver bland annat en laddplats för var 10:e elbil.
Direktivet blev ratificerat i september 2014 och är nu i kraft.
Hur går det för Sverige med implementeringen? Vem har följt upp de elbilsfientliga svenska politikerna?
The final Directive, as adopted by the European Parliament and the Council on 29 September 2014
The Member States have two years to submit their national policy frameworks. The Commission will then assess and report on those national policy frameworks in order to ensure coherence at Union level.
Så Sverige ska lämna in policy för detta nästa höst?
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Ett nytt EU-direktiv, Clean Power-direktivet, kräver att EU-länderna upprättar en nationell handlingsplan för laddare, och kräver bland annat en laddplats för var 10:e elbil.
Direktivet blev ratificerat i september i år och är nu i kraft.
Hur går det för Sverige med implementeringen? Vem har följt upp de elbilsfientliga svenska politikerna?
Ett nytt EU-direktiv, Clean Power-direktivet, kräver att EU-länderna upprättar en nationell handlingsplan för laddare, och kräver bland annat en laddplats för var 10:e elbil.
Direktivet blev ratificerat i september i år och är nu i kraft.
Hur går det för Sverige med implementeringen? Vem har följt upp de elbilsfientliga svenska politikerna?