Nu funkar farhållaren sämre än någonsin.
Idag på morgonen körde jag norrut från Stockholm och innan jag kom till Rotebro hade farthållaren ändrat inställd hastighet fyra (4) gånger!
Eftersom hastighetsbegränsningen är 80 ställde jag farthållaren på 85, men tre gånger ändrades inställd hastighet till 80 och en gång till 70.
Farthållaren
Moderator: Redaktion
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
- Elmil
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mats11813
Re: Farthållaren
Du menar alltså bara farthållaren utan autostyrning?
Model 3 LR 2019 [såld]
Model Y RWD 2025
14.9 kWp solceller / 15 kWh batteri
Avgasfri sedan 2015.04.28
Model Y RWD 2025
14.9 kWp solceller / 15 kWh batteri
Avgasfri sedan 2015.04.28
Det finns något ställe där vid nya korsningen med förbifart Stockholm ( som inte är färdig) där den absolut blir förvirrad om vad som gäller. Där var det ju 70 ett ganska långt tag. Jag brukar köra själv genom det partiet.mikebike skrev:Nu funkar farhållaren sämre än någonsin.
Idag på morgonen körde jag norrut från Stockholm och innan jag kom till Rotebro hade farthållaren ändrat inställd hastighet fyra (4) gånger!
Eftersom hastighetsbegränsningen är 80 ställde jag farthållaren på 85, men tre gånger ändrades inställd hastighet till 80 och en gång till 70.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Har du aktiverat att den ska anpassa hastigheten efter hastighetsbegränsningen? Stäng av det så går det nog bättre.
Model 3 LR 2021, 580 km, Midnight Silver, Aero, Helsvart interiör, AP, Dragkrok.
- Stefan Isaksson
- Teslaägare
Har missat detta alternativ fanns i menyn. Vad heter denna?tigermann skrev:Har du aktiverat att den ska anpassa hastigheten efter hastighetsbegränsningen? Stäng av det så går det nog bättre.
//S
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Ja.Elmil skrev:Du menar alltså bara farthållaren utan autostyrning?
Ja, men detta var före och efter det avsnittet, där visningen av aktuell hastighet alltid är fel för övrigt.bjelkeman skrev:Det finns något ställe där vid nya korsningen med förbifart Stockholm ( som inte är färdig) där den absolut blir förvirrad om vad som gäller. Där var det ju 70 ett ganska långt tag. Jag brukar köra själv genom det partiet.mikebike skrev:Nu funkar farhållaren sämre än någonsin.
För det första anpassar bilen inte inställd hastighet till "hastighetsbegränsningen" annars, för det andra ändras inte hastighetsbegränsningen på de aktuella sträckorna, varken på skyltarna eller i bilens display. Dessutom borde inställd hastighet ändras till 85 eller 75 eftersom jag har +5 inställt.tigermann skrev:Har du aktiverat att den ska anpassa hastigheten efter hastighetsbegränsningen? Stäng av det så går det nog bättre.
Jag kör denna sträcka ganska ofta, men så här har inte bilen uppfört sig tidigare. Beror det på den senaste uppdateringen?
När jag körde i motsatt riktning några timmar senare funkade farthållaren.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.