Nej, prototypen för elversionen gick bara 3 km pga sin vikt och dåliga luftmotstånd.joel80 skrev:Finns den med eldrift?

Moderator: Redaktion
Nej, prototypen för elversionen gick bara 3 km pga sin vikt och dåliga luftmotstånd.joel80 skrev:Finns den med eldrift?
Men det finns en fördel, ingen kommer kalla den sportig och jämföra den med en Ferrari även om den är rödSurfaren skrev:Nej, prototypen för elversionen gick bara 3 km pga sin vikt och dåliga luftmotstånd.joel80 skrev:Finns den med eldrift?![]()
Nej, det skulle väl snarare jämföras med Lamborghinis SUVPontus skrev:Men det finns en fördel, ingen kommer kalla den sportig och jämföra den med en Ferrari även om den är rödSurfaren skrev:Nej, prototypen för elversionen gick bara 3 km pga sin vikt och dåliga luftmotstånd.joel80 skrev:Finns den med eldrift?![]()
Det konstiga är att när jag var liten tyckte jag att det var den tuffaste bilen som fannsbylund skrev:Nej, det skulle väl snarare jämföras med Lamborghinis SUVPontus skrev:Men det finns en fördel, ingen kommer kalla den sportig och jämföra den med en Ferrari även om den är rödSurfaren skrev:Nej, prototypen för elversionen gick bara 3 km pga sin vikt och dåliga luftmotstånd.![]()
Även om det hemskt så vore det intressant att se någon statistik över hur många som dött i respektive bilmärke varje år och hur det relaterar i procent till hur många bilar av det märket det finns och hur många mil det märkets bilar rullar varje år. Någon som vet om det finns på nätet?HelectriC skrev:Det sker ju ganska många dödsolyckor i alla sorters bilar runt jorden, då borde logiskt sett alla biltillverkare har värdelösa aktier om investerarna ska lämna dom så fort någon blir påkörd i respektive tillverkares bil. Jag kan inte på mitt mest kreativa sätt se hur TSLA-aktien skulle falla pga att någon körde på någon i en Tesla, nåt mer långsökt får man leta efter.