Gnirkande fönsterlister

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Edis
Teslaägare
Kontakt:

Gnirkande fönsterlister

Inlägg av Edis »

Om det inte finns ett ord som heter gnirkande, så tror jag att ni fattar det ändå, ett ljud som även uppkommer om man kör vindrutetorkare på en torr ruta, typ :lol:

När jag öppnar bakdörren, så åker ju rutan ner en bit och det låter så otroligt B när det gnirkar när gummilisten släpar emot rutan. Har någon ett bra tips på medel att använda för att slippa detta pinsamma ljud? Man vill ju helst inte smörja in med något som ger feta fläckar på rutan i upphissat läge, eller ränder över hela rutan om man vevar ner den.

(Är en tidig 2020 LR)
Grå Tesla Model 3 LR -22 med vit inredning och dragkrok
- = Snabbladdad.se = - - = Min Youtube-kanal = -
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Gnirkande fönsterlister

Inlägg av mikebike »

Silikonfett på tub. Både på listerna och längst ned på rutorna. Torka bort överfödet.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Referralkod: ts.la/niklas42449

Inlägg av Niklas Z »

Jag hade problem med gnirkande ljud från fönstren i upphissat läge, dvs vid vanlig körning. Smörjning av gummilisterna åtgärdade problemet. Jag hade sedan tidigare ett medel från BMW, som kallas gummivårdsmedel för just lister. Det är utmärkt och räcker länge samt är billigt.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
Användarvisningsbild
JoeMad
Teslaägare

Inlägg av JoeMad »

mikebike skrev:
Silikonfett på tub. Både på listerna och längst ned på rutorna. Torka bort överfödet.
Niklas Z skrev:
Jag hade problem med gnirkande ljud från fönstren i upphissat läge, dvs vid vanlig körning. Smörjning av gummilisterna åtgärdade problemet. Jag hade sedan tidigare ett medel från BMW, som kallas gummivårdsmedel för just lister. Det är utmärkt och räcker länge samt är billigt.

Tackar för tipsen. Håller på att bli galen på "gnirkandet" varje gång man öppnar dörren.
Väcker ju grannarna på morgonen. :)
Audi Q8 e-tron 55 -24
Skriv svar