Kondens på insidan av bakljusen
Moderator: Redaktion
Kondens på insidan av bakljusen
Är det någon mer än jag som har sett kondens på insidan av bakljusen?
Tesla model 3 LR Dual Motor (Midnattssilver metallic med dragkrok)
Re: Kondens på insidan av bakljusen
Vanligt fel. Byts på garantin av Tesla.Haze skrev:Är det någon mer än jag som har sett kondens på insidan av bakljusen?
TM3 P svart/svart -24
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
Jag har kondens innanför ena glaset fortfarande. Bara ett byttes. Tesla sa att det var inom toleranserna. Jag frågade vad toleranserna var och helt plötsligt gick det bra att byta det andra också. Varje lykta har en del i bilen och den andra i bakluckan. Har läst mycket gott om Tesla service. Men för mig känns det som att man vill närma sig VWs unique sales point.pefreli skrev:Vanligt fel. Byts på garantin av Tesla.Haze skrev:Är det någon mer än jag som har sett kondens på insidan av bakljusen?
Jag får mycket kondens innanför bakrutan. Något man kan göra för att förhindra det? Min BMW får inte det. Att Tesla saknar bakrutetorkare gör inte saken bättre
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Testa göra rent insidan av bakrutan med fönsterputs så kan problemet försvinna. Dom kan vara skitiga även nya och då uppstår lätt imma där ventilationen inte är så bra.Arn skrev:Jag får mycket kondens innanför bakrutan. Något man kan göra för att förhindra det? Min BMW får inte det. Att Tesla saknar bakrutetorkare gör inte saken bättre
3P 19.3 / $ Pläd 22.12 / YP 23.8 / Juniper AWD 25.6 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Då är det läge att ringa Tesla.
Tesla model 3 LR Dual Motor (Midnattssilver metallic med dragkrok)
Kondens på insidan kommer av hög luftfuktighet i bilen och kall (under daggpunkten) ruta. Händer mig ibland när den står parkerad och jag kört med fläkten på typ 1 eller utan AC. Så öka fläkten och ha AC på så borde det inte hända.. Värt att notera att under körning så går kupeluften ut genom hål längst bak på hatthyllan vidare ner i bagaget, om det händer under just körning. Händer det just bakrutan vid parkering kan det vara nettoutstrålningen som är större där (och gör den kallare) om fronten pekar mot en vägg och aktern mot fri himmel. Blöta golvmattor kan vara en bidragande orsak.Arn skrev:Jag får mycket kondens innanför bakrutan. Något man kan göra för att förhindra det? Min BMW får inte det. Att Tesla saknar bakrutetorkare gör inte saken bättre
Fysikens lagar gäller ju även Teslor...
M3 LR -20 vit/vit, 18”