Revision framljus (Model S)

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Homer
Teslaägare

Revision framljus (Model S)

Inlägg av Homer »

Fick båda mina framlyktor bytta i veckan, klassiska felet med slocknande ledlister (den ena helt och den andra till hälften).

De gamla var revision C, tillverkade i feb 2018.
De nya var rev E, tyvärr kunde jag inte se något tillverkningsdatum trots att jag hängde över axeln på rangern som bytte dem och även synade kartongerna de levererades i. ;)

Har läst på amerikanska forum att det ska ha skett en ”större” omkonstruktion vid rev F - och att rev G ska ha släpps nu efter sommaren (så F löste uppenbarligen inte alla problem den heller).

Så lite nyfiken om någon fått de nya F eller G-varianterna, och/eller vet vad som faktiskt ändrats i dessa jmf med tidigare?
Användarvisningsbild
Frisk
Teslaägare

Re: Revision framljus (Model S)

Inlägg av Frisk »

Låter lovade!
Köpte precis själv en model S med samma fel, eller båda lysen är lite dimmade och lite gula. Drygt ett år kvar på ordinarie garanti, funderar på om jag ska byta så fort som möjligt eller vänta och byta så nära slutet av garantin som möjligt.
Men har det kommit nya revisioner precis är det kanske lika bra att byta!

Finns det chans att få behålla gamla lyktorna, att försöka fixa och ha som reserv eller är de väldigt noga med att få med sig dem? Mina är folierade, måste ju ha kvar de för att kunna flytta över skyddsfilmen :roll:
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare

Re: Revision framljus (Model S)

Inlägg av Klintan »

Riv bort folien innan du tar garantiservice! De kan säkert skylla överhettning pga folien...
Jag skulle vänta tills rapporter kommer om ny revision i Europa.
Elbilist sedan 2014
Skriv svar