Skitsnygg! Gillar särskilt numret ...Zalman3 skrev:Snygg MY?
Din? Ser att den har S-skylt. Är det exportskylt tro?
Moderator: Redaktion
Skitsnygg! Gillar särskilt numret ...Zalman3 skrev:Snygg MY?
Har den ett instrumentkluster bakom ratten? Eller är det en synvilla?Zalman3 skrev:Snygg MY?
Inte min bil.Lessmog skrev:Skitsnygg! Gillar särskilt numret ...Zalman3 skrev:Snygg MY?
Din? Ser att den har S-skylt. Är det exportskylt tro?
4680 kan vara ganska långt borta eftersom de skall börja bygga med 2170....westerlu77 skrev:Känns ju som att 4680 varianten är väldigt lockande att vänta på ändå, eller? Den enda som talar emot det för min del är att bonusen på 70000:- försvinner troligtvis den 31/12-21.
Verkar vara den Startech ska börja sälja i början på nästa år:Zalman3 skrev:Snygg MY?
Tesla kan ju justera ned priset för att passa förmodat bonus tak. Just nu är diffen mellan M3 och MY ganska stor i Sverige.westerlu77 skrev:Känns ju som att 4680 varianten är väldigt lockande att vänta på ändå, eller? Den enda som talar emot det för min del är att bonusen på 70000:- försvinner troligtvis den 31/12-21.
Är det bekräftat ifrån Tesla själva?mikebike skrev:4680 kan vara ganska långt borta eftersom de skall börja bygga med 2170....westerlu77 skrev:Känns ju som att 4680 varianten är väldigt lockande att vänta på ändå, eller? Den enda som talar emot det för min del är att bonusen på 70000:- försvinner troligtvis den 31/12-21.
Om de har för avsikt att tillverka 4680 i Berlin har jag svårt att de gör de för att skeppa dom till USA där tillverkning av Semi och CT kommer ske. Dessa två ligger långt fram i tiden dessutom.LarsL skrev:Kommer inte alla tillgängliga 4680 gå till Semi och Cybertruck? Först när de har tillräckligt känns det vettigt att lägga in i Model Y.
BAG skrev:Suget efter MY i Europa är så stort så att Tesla kommer att leverera från Kina först nuvarande batteri med 507 WLTP sedan nästa omgång (dec 2021?) med 540 WLTP.
Därefter kommer Berlin igång först med 2170 batterier dvs 540 WLTP.
Nästa år (...) kommer eventuellt 4860 batterier med WLTP 600 WLTP.
Under tiden så höjer de priserna kontinuerligt.
Det står fortfarande november på hemsidan, men det är ju rimligt att de första som kommer redan är tingade.100miljoner skrev:Tesla i Sverige kallar nu batchen som skulle komma i November för ”leverans i December, så vi får nog inte se 540 WLTP detta året!
BAG skrev:Suget efter MY i Europa är så stort så att Tesla kommer att leverera från Kina först nuvarande batteri med 507 WLTP sedan nästa omgång (dec 2021?) med 540 WLTP.
Därefter kommer Berlin igång först med 2170 batterier dvs 540 WLTP.
Nästa år (...) kommer eventuellt 4860 batterier med WLTP 600 WLTP.
Under tiden så höjer de priserna kontinuerligt.
LG batteri med högre range i M3 eller kör dom panasonicbatteriet ?Skabb1 skrev:Samtidigt skeppas då M3 in med WLTP 614 istället för 580 som motsvarar MY 507.
Well... Får väl sitta still i båten ett tag till.
Det finns källor som pekar på ett nytt batteri från LG med samma kapacitet som Panasonic.Dexter86 skrev:LG batteri med högre range i M3 eller kör dom panasonicbatteriet ?Skabb1 skrev:Samtidigt skeppas då M3 in med WLTP 614 istället för 580 som motsvarar MY 507.
Well... Får väl sitta still i båten ett tag till.
Ett steg upp i Y hade varit nice
Får nog bli att gambla till Q1 -22 för min del o hoppas på ökad räckvidd o pris u 700 pix
Eller håller fast vid traditionen att gynna tidiga anammare?Credde skrev:Verkar som Tesla har blivit snåla:
30-dagars provperiod för Premium Connectivity numera
https://electrek.co/2021/10/15/tesla-re ... -3-model-y
Det var väldigt snålt, jag har fått 6 års fri uppkoppling med min Polestar 2. Kan ju inte kosta många kronor att skicka med Premium Connectivity i några år?Credde skrev:Verkar som Tesla har blivit snåla:
30-dagars provperiod för Premium Connectivity numera
https://electrek.co/2021/10/15/tesla-re ... -3-model-y
Exakt 1188:-.Maw skrev:Det var väldigt snålt, jag har fått 6 års fri uppkoppling med min Polestar 2. Kan ju inte kosta många kronor att skicka med Premium Connectivity i några år?Credde skrev:Verkar som Tesla har blivit snåla:
30-dagars provperiod för Premium Connectivity numera
https://electrek.co/2021/10/15/tesla-re ... -3-model-y
Nej, men det är inte pengarna, det är principen.Maw skrev:Det var väldigt snålt, jag har fått 6 års fri uppkoppling med min Polestar 2. Kan ju inte kosta många kronor att skicka med Premium Connectivity i några år?Credde skrev:Verkar som Tesla har blivit snåla:
30-dagars provperiod för Premium Connectivity numera
https://electrek.co/2021/10/15/tesla-re ... -3-model-y
Idag har TSLA gått upp 25 dollar. Per styck. Nog har man råd.Jjonas skrev:Exakt 1188:-.Maw skrev:Det var väldigt snålt, jag har fått 6 års fri uppkoppling med min Polestar 2. Kan ju inte kosta många kronor att skicka med Premium Connectivity i några år?Credde skrev:Verkar som Tesla har blivit snåla:
30-dagars provperiod för Premium Connectivity numera
https://electrek.co/2021/10/15/tesla-re ... -3-model-y