Enligt information här i forumet, och amerikanska motsvarigheter, tycks parkeringssensorer komma på alla MS som produceras nu.
Vad är känslan om detta? Skulle du beställa med eller utan parkeringssenorer i dagsläget om du verkligen ville ha funktionen?
Jag har varit i kontakt med Tesla och svaret jag får är att dom antingen: Inte vet, Inte får eller Inte vill säga hur det ligger till med den saken
Eftersom jag tycker det är en måstefeature så skulle jag betala för att vara säker.
Det är ju mycket möjligt att det kommer på alla bilar just nu. Risken är ju dock att de snart lägger de övriga sensorera som tillval eller att de helt enkelt sätter dit på alla men i framtiden styr med mjukvara om de ska funka eller inte.
Det är ju mycket möjligt att det kommer på alla bilar just nu. Risken är ju dock att de snart lägger de övriga sensorera som tillval eller att de helt enkelt sätter dit på alla men i framtiden styr med mjukvara om de ska funka eller inte.
Om de i framtiden styr med mjukvara så antar jag att jag kommer kunna låsa upp funktionen för liknande kostnad, eller lägre, som det kostar dag att köpa funktionen. Det skulle jag inte ha något problem med. Då skulle jag dessutom få något lägre förmånsvärde
Som jag förstår det finns det ännu inga rapporter om de nya sensorerna levereras på bilar till Europa nu, någon som vet något annat?
Om de i framtiden styr med mjukvara så antar jag att jag kommer kunna låsa upp funktionen för liknande kostnad, eller lägre, som det kostar dag att köpa funktionen. Det skulle jag inte ha något problem med. Då skulle jag dessutom få något lägre förmånsvärde
Som jag förstår det finns det ännu inga rapporter om de nya sensorerna levereras på bilar till Europa nu, någon som vet något annat?
Rapporterna säger väl att samtliga som produceras efter ett visst datum i september har de nya sensorerna. Så om 2 månader vet vi hur det är i europa.
Iom att sensorerna tillkom mest pga Europa och Euro-NCAP så är de definitivt på väg hitåt. På nån båt för tillfället...
Men jag håller med de andra: vill du ha parkeringssensorer så kryssa för dem. Sen kan du diskutera ev slutprisjustering med Tesla efter 9:e Oktober.
Kryssar du inte i dem kan du bli utan pga att du snålade 4 500 spänn på en massahundratusenkronorsbil.
Rapporterna säger väl att samtliga som produceras efter ett visst datum i september har de nya sensorerna. Så om 2 månader vet vi hur det är i europa.
Exakt.. men är det så långt lagg som 2 månader från produktion till leverans i Europa? Jag fick beräknat leveransdatum "andra hälften av december" och har inte ens bekräftat min bil ännu. Det skulle betyda att min bil beräknas tillverkas redan nu i oktober, om det är två månaders leveranstid från USA till Europa.
Iom att sensorerna tillkom mest pga Europa och Euro-NCAP så är de definitivt på väg hitåt. På nån båt för tillfället...
Men jag håller med de andra: vill du ha parkeringssensorer så kryssa för dem. Sen kan du diskutera ev slutprisjustering med Tesla efter 9:e Oktober.
Kryssar du inte i dem kan du bli utan pga att du snålade 4 500 spänn på en massahundratusenkronorsbil.
Jag håller med om att det inte spelar någon större roll ekonomiskt, men lite irriterande skulle det vara att betala för något som visar sig vara gratis.
Men visst, om det inte skulle framkomma säkra rapporter om sensorerna innan söndag så kommer jag inte att chansa, utan beställa med dessa.
Jag håller med om att det inte spelar någon större roll ekonomiskt, men lite irriterande skulle det vara att betala för något som visar sig vara gratis.
Men visst, om det inte skulle framkomma säkra rapporter om sensorerna innan söndag så kommer jag inte att chansa, utan beställa med dessa.
Som annekdot kan jag berätta att när jag la min beställning så kostade hatthyllan pengar men jag ville ha den så jag tog med den. Ett tag efteråt blev den inkluderad i baspriset och så blev det också på min slutfaktura. Nu har jag läst rapporter från personer som fortfarande fått betala för den och de som inte beställt den men fått den ändå.
Men säkrast är alltid att välja de tillbehör du vill ha för att vara säker på att få dem. Det är det du kryssar i som Tesla lovar att leverera till det listade priset, allt annat är alltid en chansning.
Jag har bett Tesla att inte bekräfta min order innan den 10:e, vill se vad D betyder först. Har egentligen väntat väldigt länge med att beställa för att jag ville ha awd.. skulle det komma dagarna efter jag beställt vore det väldigt retligt..
Vi vill kunna få "self driving" eftermonterat.. Med tanke på den att Elon sade att nästa år kommer Teslorna kunna köra sig själv 90% av tiden. Det är ganska mycket värt.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com