Vad vill jag ha uppdaterat i mjukvaran?
Moderator: Redaktion
Re: Vad vill jag ha uppdaterat i mjukvaran?
Borde man inte summera allt detta i ett mail till Tesla undertecknat Tesla club Sweden så att Tesla kan få denna input? @Tibor
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Låter som en väldigt smart idé!!mans71 skrev:Borde man inte summera allt detta i ett mail till Tesla undertecknat Tesla club Sweden så att Tesla kan få denna input? @Tibor

2023 Model 3P
2020 Model 3P
2015 Model S85D
Dom läser det vi skriver här. Jag hoppas bara att dessa "lösa diskussioner" hittar in i deras feature-requestsystem lika effektivt som de telefonsamtal man kan få från Tesla efter att ha frågat om saker här.mans71 skrev:Borde man inte summera allt detta i ett mail till Tesla undertecknat Tesla club Sweden så att Tesla kan få denna input? @Tibor
Första samtalet var lite creepy, men i efterhand och kring de andra samtalen så måste jag säga att jag är imponerad. Vilken annan biltillverkare skulle vara så proaktiv?
Vet precis vad du menar...dstr skrev:Dom läser det vi skriver här. Jag hoppas bara att dessa "lösa diskussioner" hittar in i deras feature-requestsystem lika effektivt som de telefonsamtal man kan få från Tesla efter att ha frågat om saker här.mans71 skrev:Borde man inte summera allt detta i ett mail till Tesla undertecknat Tesla club Sweden så att Tesla kan få denna input? @Tibor
Första samtalet var lite creepy, men i efterhand och kring de andra samtalen så måste jag säga att jag är imponerad. Vilken annan biltillverkare skulle vara så proaktiv?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Idag på morgonen körde jag till Sturup och är ganska viltrikt och bilen precis före mig lyckades inte väja eller bromsa och blev lite bil och rådjursmos.
Jag kom då på att önskvärt skulle vara bilen även kunde skanna av med kameran och IR och varna för ex större djur i terrängen.
Visst borde denna funktion vara möjlig att bilarna har i framtiden?
Jag kom då på att önskvärt skulle vara bilen även kunde skanna av med kameran och IR och varna för ex större djur i terrängen.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Volvo har redan denna funktion enligt ett PM som Volvo skickat ut.leiflodde skrev:Idag på morgonen körde jag till Sturup och är ganska viltrikt och bilen precis före mig lyckades inte väja eller bromsa och blev lite bil och rådjursmos.
Jag tycker det är humor på hög nivå, att Volvo väljer att lägga funktionen "Large Animal Detection" i sitt banbrytande "city safety-paket""....Volvo S90 är första bilen i världen med tekniken Large Animal Detection. Systemet, som är en del av det banbrytande City Safety-paketet, detekterar stora djur som älgar, rådjur eller hästar, dag som natt. Ett intuitivt varnings- och bromssystem hjälper till att undvika en kollision..."

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Tesla saknar ir kamera och jag vet inte hur bra front kamera ser samt om radar kan känna igen djur
Och angående Volvo så tror jag inte prio är nog inte olyckor med djur under 50km/h där volvos system är aktiv
Och angående Volvo så tror jag inte prio är nog inte olyckor med djur under 50km/h där volvos system är aktiv
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Har skickat till Tesla att jag skulle vilj ha Saab-funktionen "Black Panel". När man kör på natten är det i te så mycket info man behöver. Tycker att jag blir störd av ljuset från skärmen.
Bländar inte skärmen ner automatiskt? Urdåligt i så fall.Shven skrev:Har skickat till Tesla att jag skulle vilj ha Saab-funktionen "Black Panel". När man kör på natten är det i te så mycket info man behöver. Tycker att jag blir störd av ljuset från skärmen.
X100 lev.14/8-18.
Det är ju bara att dra ner ljuset på skärmen så det inte stör
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
MYP -22 | MIB | svart/svart
Håller med om black-panel. Tycker ändå det funkar rätt bra att dra ner ljuset till minsta.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
70D, midnight silver metallic, svarta next gen seats, pano-tak, autopilot
Den bländar ner automatisk, men jag tycker den kunde varit något bättre på att justera ljusstyrkan.far1far2 skrev:Bländar inte skärmen ner automatiskt? Urdåligt i så fall.Shven skrev:Har skickat till Tesla att jag skulle vilj ha Saab-funktionen "Black Panel". När man kör på natten är det i te så mycket info man behöver. Tycker att jag blir störd av ljuset från skärmen.
Man får ibland justera lite manuellt, men det är ju lite smaksak också.
* Omvänd bältesdetektering i baksätet (så de den säger "två bälten används" även om den inte detekterar att någon sitter där för de är för lätta och sitter fast i isofixbältesstol)
* Hastighetsbegränsare (som leafen har, sätta på 40 när man kör in i stan)
* Hastighetsbegränsare (som leafen har, sätta på 40 när man kör in i stan)
Det är ett par saker som jag saknar:
1. Automatisk dra tillbaka och upp ratten så att man lättare kan kliva ut ur bilen. Gärna också att kunna komninera med sätet. Kanske ställa in det som man gör med backspeglarna. När man är i P ett läge och i alla andra körläge.
2. Night panel, jag vet att flera att sagt det innan men påpekar de gärna igen. Tyvärr inte samma sam som att ställa ned displayen till 0%.
3. Backkamera markering skall följa bilen utsida och inte mitten på hjulen. Bra att veta var kanten på bilen hamnar när man backar.
4. Automatisk körjournal i Tesla appen och på hemsidan.
5. Fler funktioner i Tesla appen så som att slå på defrostern, sätesvärmare, bakrute defrostern samt sötd för Apple Watch.
6. Stöd för Apple CarPlay och Android Auto. Även om det snart finns stöd för Spotify så föredra jag Apple Musik.
7. Fixa navigationen. Den är riktigt dålig faktisk. Den räknar fel, tar dig på sightseeing, vänder dig om, saknar flera viktiga uppdateringar med mycket mera. Det är riktigt sorgligt hur många problem det är med navigationen i bilen.
På hårdvarusidan så skulle jag vilja ha följande i version 2.0
1. Head-up Display. Had man kart med det så marker man att det är sjukt skönt. Passar riktigt bra in med Night Panel.
2. Spolare till lyktorna. Man märker verkligen att Tesla är utvecklat och tillverkat i Kalifornien.
3. Gardin eller liknande som man kan dra för panorama taket. När det är riktigt kallt ut så är det en sjukt kallras genom taket, inte bra. Speciellt för passagerarna i baksätet.
4. Night vision med skydd för älgar (automatisk reaktion med varning och i värsta fall bromat av bilen)
1. Automatisk dra tillbaka och upp ratten så att man lättare kan kliva ut ur bilen. Gärna också att kunna komninera med sätet. Kanske ställa in det som man gör med backspeglarna. När man är i P ett läge och i alla andra körläge.
2. Night panel, jag vet att flera att sagt det innan men påpekar de gärna igen. Tyvärr inte samma sam som att ställa ned displayen till 0%.
3. Backkamera markering skall följa bilen utsida och inte mitten på hjulen. Bra att veta var kanten på bilen hamnar när man backar.
4. Automatisk körjournal i Tesla appen och på hemsidan.
5. Fler funktioner i Tesla appen så som att slå på defrostern, sätesvärmare, bakrute defrostern samt sötd för Apple Watch.
6. Stöd för Apple CarPlay och Android Auto. Även om det snart finns stöd för Spotify så föredra jag Apple Musik.
7. Fixa navigationen. Den är riktigt dålig faktisk. Den räknar fel, tar dig på sightseeing, vänder dig om, saknar flera viktiga uppdateringar med mycket mera. Det är riktigt sorgligt hur många problem det är med navigationen i bilen.
På hårdvarusidan så skulle jag vilja ha följande i version 2.0
1. Head-up Display. Had man kart med det så marker man att det är sjukt skönt. Passar riktigt bra in med Night Panel.
2. Spolare till lyktorna. Man märker verkligen att Tesla är utvecklat och tillverkat i Kalifornien.
3. Gardin eller liknande som man kan dra för panorama taket. När det är riktigt kallt ut så är det en sjukt kallras genom taket, inte bra. Speciellt för passagerarna i baksätet.
4. Night vision med skydd för älgar (automatisk reaktion med varning och i värsta fall bromat av bilen)
Stolt ägare av en Model S Multicoat White från 2020.
På hårdvaran så skulle jag också vilja ha en kaffemaskin
som man kan använda när man laddar eller när AP kör på motorvägen eller sitter morgonkön till jobbet...

Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Det skulle nog bara bli en ny källa till frustration eftersom den med största sannolikhet bara gjort blaskigt och äckligt amerikanskt "kaffe"Stefan skrev:På hårdvaran så skulle jag också vilja ha en kaffemaskinsom man kan använda när man laddar eller när AP kör på motorvägen eller sitter morgonkön till jobbet...

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Varför tog du inte det tillägget då? Du kan ju alltid bygga en egen mittkonsol med kaffemaskin. Vore kanske bra affärs idé att sälja mittkonsoler som det går att välja lite olika tillbehör till?Stefan skrev:På hårdvaran så skulle jag också vilja ha en kaffemaskinsom man kan använda när man laddar eller när AP kör på motorvägen eller sitter morgonkön till jobbet...
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Bra förslag, hur många av er som har bil skulle köpa en? Skulle dock behöva en partner som kan tillverka dessa också...Pontus skrev:Varför tog du inte det tillägget då? Du kan ju alltid bygga en egen mittkonsol med kaffemaskin. Vore kanske bra affärs idé att sälja mittkonsoler som det går att välja lite olika tillbehör till?Stefan skrev:På hårdvaran så skulle jag också vilja ha en kaffemaskinsom man kan använda när man laddar eller när AP kör på motorvägen eller sitter morgonkön till jobbet...
Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Jag skulle vilja få bort det irriterande varningsljudet när man råkar gasa och bromsa samtidigt (Jag använder vänsterfoten till bromspedalen).
En sak som jag märkte nu är att om man har en destination i navigatorn och avviker för ett annat stopp så skymmer vägbeskrivningen baksensorernas avståndsvisning. Det får dom gärna ändra på och någon smart lösning för att hålla backkameran ren längre.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Själva rutan som visar nösta sväng bör de flytta ut mer till mitten av skärmen kanke kan dyka upp som en tavla på vägen framför bilen så att säga den ligger dummt till dör annarsPontus skrev:En sak som jag märkte nu är att om man har en destination i navigatorn och avviker för ett annat stopp så skymmer vägbeskrivningen baksensorernas avståndsvisning. Det får dom gärna ändra på och någon smart lösning för att hålla backkameran ren längre.
Finns lösa gardiner/skydd att köpa som tillbehör. Tesla Bjørn har lagt isolering mellan den och taket till och med... lite nördigt kanske.drzaphod skrev:
Jag fick reda på det för en stund sedan. Jag funderar på att göra just det för att få bättre komfort i bilen och troligen spara lite ström på köpet (bättre isolering = mindre förbrukning på uppvärmning)LarsL skrev:Finns lösa gardiner/skydd att köpa som tillbehör. Tesla Bjørn har lagt isolering mellan den och taket till och med... lite nördigt kanske.drzaphod skrev:
Det endas om jag kan känna är att Tesla borde se lite på hur värden är fungera och se att allt inte är Kalifornien.
Stolt ägare av en Model S Multicoat White från 2020.
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Prova att lära om till one-pedal-drivning. När man väl lärt sig att bara gasa och sluta gasa är det så otroligt mycket bekvämare!Anderzzon skrev:Jag skulle vilja få bort det irriterande varningsljudet när man råkar gasa och bromsa samtidigt (Jag använder vänsterfoten till bromspedalen).