FSD Beta är imponerande!
Moderator: Redaktion
Re: FSD Beta är imponerande!
Jag tror att få självkörande bilar att funka i en så komplex miljö som trafiken är med olika beteenden av människor i olika länder är det svåraste nån hittills försökt lösa och implementera. Att träna neutrala nätverket det med så många olika förare som möjligt är nog enda vägen framåt. Jag skulle gärna vara med på det om jag fick...FSD i Sverige är ju inte så roligt. Hoppas Tesla får fortsätta med det och att det inte förbjuds i USA tex eller andra tekniskt framåt länder.
Re: FSD Beta är imponerande!
Han säger inte att det är omöjligt att testa alla hårdvarukonfigurationer. Det han säger är att det är omöjligt att testa alla hårdvarukonfigurationer under alla förhållanden innan släpp.spacecoin skrev:Emergency rollback av 10.3 till prod-versionen (icke FSD-beta - och inte det Elon skriver) eftersom det tydligen är "omöjligt" enligt Elon att testa de hårdvarukonfigurationer Tesla har... Spännande att dom skickar ut otestad kod....Seeing some issues with 10.3, so rolling back to 10.2 temporarily.
Please note, this is to be expected with beta software. It is impossible to test all hardware configs in all conditions with internal QA, hence public beta.
Tesla lär sig säkert mycket om de har gjort något fel och kan anpassa validering för att kompensera för det i fortsättningen. Med tanke på hur mycket nytt de introducerar varje gång så är det inte konstigt om något släpps för tidigt ibland. De kommer säkert göra massa mer fel framöver som man kan hetsa upp sig över om man vill det.
Re: FSD Beta är imponerande!
Jag hoppas att vi i alla fall kan få den nya kamerabaserade parkeringsfunktionen snart. Vi kan även få FSD-beta stack framöver även om funktionalitet blir begränsad.Jonsson3 skrev:Jag tror att få självkörande bilar att funka i en så komplex miljö som trafiken är med olika beteenden av människor i olika länder är det svåraste nån hittills försökt lösa och implementera. Att träna neutrala nätverket det med så många olika förare som möjligt är nog enda vägen framåt. Jag skulle gärna vara med på det om jag fick...FSD i Sverige är ju inte så roligt. Hoppas Tesla får fortsätta med det och att det inte förbjuds i USA tex eller andra tekniskt framåt länder.
- RagWal
- Teslaägare
- Inlägg: 1215
- Blev medlem: 06 dec 2018 19:29
- Referralkod: ts.la/ragnar71607
Re: FSD Beta är imponerande!
Sjukt lätt att vara negativ och se risker i Teslas testmetod.
Om man istället vänder på steken så kan man fråga sig hur man skall lösa test på bättre sätt?
Tesla har valt en rätt öppen väg med selekterade (driving score) och kontrakterade (något kontrakt va?) betatestare som öppet demonstrerar både svagheter och styrkor för allmänheten.
Rätt kaxigt på många vis. Gäller att vara snabb med förbättringar, hålla ner olycksstatistiken så långt möjligt mm för att kunna jobba vidare.
Man får mycket varierad testning för pengarna. Jag tror att folk som kör FSD Beta är rätt ordentligt på tårna och verkligen vill undvika olyckor. Kanske tom mer på tårna än om man varit anställd testförare.
Om man istället vänder på steken så kan man fråga sig hur man skall lösa test på bättre sätt?
Tesla har valt en rätt öppen väg med selekterade (driving score) och kontrakterade (något kontrakt va?) betatestare som öppet demonstrerar både svagheter och styrkor för allmänheten.
Rätt kaxigt på många vis. Gäller att vara snabb med förbättringar, hålla ner olycksstatistiken så långt möjligt mm för att kunna jobba vidare.
Man får mycket varierad testning för pengarna. Jag tror att folk som kör FSD Beta är rätt ordentligt på tårna och verkligen vill undvika olyckor. Kanske tom mer på tårna än om man varit anställd testförare.
MY LR 2022
https://trine.com/just-invested/170729
https://trine.com/just-invested/170729
Re: FSD Beta är imponerande!
Nja, i kontraktet så går ju testarna med på att begränsa information som framställer brister i FSD.RagWal skrev:Sjukt lätt att vara negativ och se risker i Teslas testmetod.
Om man istället vänder på steken så kan man fråga sig hur man skall lösa test på bättre sätt?
Tesla har valt en rätt öppen väg med selekterade (driving score) och kontrakterade (något kontrakt va?) betatestare som öppet demonstrerar både svagheter och styrkor för allmänheten.
Rätt kaxigt på många vis. Gäller att vara snabb med förbättringar, hålla ner olycksstatistiken så långt möjligt mm för att kunna jobba vidare.
Man får mycket varierad testning för pengarna. Jag tror att folk som kör FSD Beta är rätt ordentligt på tårna och verkligen vill undvika olyckor. Kanske tom mer på tårna än om man varit anställd testförare.
Alternativet hade naturligtvis varit att ha proffesionella testare. Samtidigt skulle man kanske kunna samla in information sensordata från bilar som inte kör FSD-beta för att testa FSD i labmiljö på verklig data.
Experimentet med FSD-betan är absolut inte enda vägen framåt för Tesla
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Re: FSD Beta är imponerande!
Det var ingen som brydde sig om NDA och Tesla tog bort den helt innan de gjorde bredare släppet.Maw skrev:Nja, i kontraktet så går ju testarna med på att begränsa information som framställer brister i FSD.RagWal skrev:Sjukt lätt att vara negativ och se risker i Teslas testmetod.
Om man istället vänder på steken så kan man fråga sig hur man skall lösa test på bättre sätt?
Tesla har valt en rätt öppen väg med selekterade (driving score) och kontrakterade (något kontrakt va?) betatestare som öppet demonstrerar både svagheter och styrkor för allmänheten.
Rätt kaxigt på många vis. Gäller att vara snabb med förbättringar, hålla ner olycksstatistiken så långt möjligt mm för att kunna jobba vidare.
Man får mycket varierad testning för pengarna. Jag tror att folk som kör FSD Beta är rätt ordentligt på tårna och verkligen vill undvika olyckor. Kanske tom mer på tårna än om man varit anställd testförare.
Alternativet hade naturligtvis varit att ha proffesionella testare. Samtidigt skulle man kanske kunna samla in information sensordata från bilar som inte kör FSD-beta för att testa FSD i labmiljö på verklig data.
Experimentet med FSD-betan är absolut inte enda vägen framåt för Tesla
Tesla borde ha en rejäl mängd professionella testare vid det här laget. Man började anställa fler även i Europa i år.
Nya funktioner utvecklar man först genom att använda Shadow mode i kundernas bilar. Efter det tar professionella testare över med alphaversion. Samtidigt validerar man i simulator och först efter det släpps det till FSD-betatestare.
Re: FSD Beta är imponerande!
Ja, klausulen om att bara sprida en positiv bild kanske är borta nu. Men hur många vågar skriva negativt när de vet att de när som helst kan bli av med accessen om de hamnar i onåd hos Elon? Blir nog en skaplig självcensur.Jordad skrev:Det var ingen som brydde sig om NDA och Tesla tog bort den helt innan de gjorde bredare släppet.Maw skrev:Nja, i kontraktet så går ju testarna med på att begränsa information som framställer brister i FSD.RagWal skrev:Sjukt lätt att vara negativ och se risker i Teslas testmetod.
Om man istället vänder på steken så kan man fråga sig hur man skall lösa test på bättre sätt?
Tesla har valt en rätt öppen väg med selekterade (driving score) och kontrakterade (något kontrakt va?) betatestare som öppet demonstrerar både svagheter och styrkor för allmänheten.
Rätt kaxigt på många vis. Gäller att vara snabb med förbättringar, hålla ner olycksstatistiken så långt möjligt mm för att kunna jobba vidare.
Man får mycket varierad testning för pengarna. Jag tror att folk som kör FSD Beta är rätt ordentligt på tårna och verkligen vill undvika olyckor. Kanske tom mer på tårna än om man varit anställd testförare.
Alternativet hade naturligtvis varit att ha proffesionella testare. Samtidigt skulle man kanske kunna samla in information sensordata från bilar som inte kör FSD-beta för att testa FSD i labmiljö på verklig data.
Experimentet med FSD-betan är absolut inte enda vägen framåt för Tesla
Tesla borde ha en rejäl mängd professionella testare vid det här laget. Man började anställa fler även i Europa i år.
Nya funktioner utvecklar man först genom att använda Shadow mode i kundernas bilar. Efter det tar professionella testare över med alphaversion. Samtidigt validerar man i simulator och först efter det släpps det till FSD-betatestare.
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7238
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: FSD Beta är imponerande!
Jag har extremt svårt att tro att Tesla sitter och plockar bort tillgång till betan baserat på vad enskilda individer skriver på sociala media, har du något som helst belägg för att detta faktiskt sker?Maw skrev:Ja, klausulen om att bara sprida en positiv bild kanske är borta nu. Men hur många vågar skriva negativt när de vet att de när som helst kan bli av med accessen om de hamnar i onåd hos Elon? Blir nog en skaplig självcensur.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Re: FSD Beta är imponerande!
Många av de som hade NDA gjorde dessutom precis det som Tesla inte ville. De spelade bara in videos i krävande miljöer och fokuserade bara på att hitta problem.fth skrev:Jag har extremt svårt att tro att Tesla sitter och plockar bort tillgång till betan baserat på vad enskilda individer skriver på sociala media, har du något som helst belägg för att detta faktiskt sker?Maw skrev:Ja, klausulen om att bara sprida en positiv bild kanske är borta nu. Men hur många vågar skriva negativt när de vet att de när som helst kan bli av med accessen om de hamnar i onåd hos Elon? Blir nog en skaplig självcensur.
/fth
Re: FSD Beta är imponerande!
Ja, jag har inga länkar men videon där FSD blev förvirrad vid en monorail och höll på att köra över några fotgängare plockades bort efter påtryckningar från Tesla pm jag inte minns fel.fth skrev:Jag har extremt svårt att tro att Tesla sitter och plockar bort tillgång till betan baserat på vad enskilda individer skriver på sociala media, har du något som helst belägg för att detta faktiskt sker?Maw skrev:Ja, klausulen om att bara sprida en positiv bild kanske är borta nu. Men hur många vågar skriva negativt när de vet att de när som helst kan bli av med accessen om de hamnar i onåd hos Elon? Blir nog en skaplig självcensur.
/fth
Uppfattningen om självcensur har också kommit fram på mer neutrala och balanserade poddar med god insikt som Electrek om jag inte minns helt fel?
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7238
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: FSD Beta är imponerande!
Det var Gali på HyperChange som nämnde det i en video eftersom klipp från en av hans videos tagits ur sitt sammanhang och använts för att på ett vinklat sätt sprida FUD om betan.Maw skrev:Ja, jag har inga länkar men videon där FSD blev förvirrad vid en monorail och höll på att köra över några fotgängare plockades bort efter påtryckningar från Tesla pm jag inte minns fel.
Uppfattningen om självcensur har också kommit fram på mer neutrala och balanserade poddar med god insikt som Electrek om jag inte minns helt fel?
Det var inte heller FSD som "höll på att köra över några fotgängare", det var när Gali tog över ratten från FSD som fotgängarna blev rädda och trodde han styrde mot dom.
Det var dock så vitt jag vet aldrig tal om att han skulle förlora tillgång till beta och det NDA som initialt användes har som sagt sedan dess tagits bort.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Re: FSD Beta är imponerande!
Nej Gali tog bort den videon efter massa negativa som ägnar hela dagarna åt att hitta fel när det gäller Tesla hade tagit små klipp och delat på massa ställen utan källhänvisning och med rubriker med färdig slutsats likt den du gör ovan. Nej FSD-beta höll inte på att köra över några fotgängare. Det som hände var att FSD-beta helt plötsligt svängde snabbt till höger om en fotgängare. Gali som körde bilen var inte beredd, fick panik, tog över och svängde tillbaka vilket gjorde att bilen under ett kort ögonblick var på väg rakt mot fotgängaren som blev rädd. Det var en idiotmanöver av FSD-beta helt klart med tanke på hastigheten men man behöver inte överdriva.Maw skrev:Ja, jag har inga länkar men videon där FSD blev förvirrad vid en monorail och höll på att köra över några fotgängare plockades bort efter påtryckningar från Tesla pm jag inte minns fel.fth skrev:Jag har extremt svårt att tro att Tesla sitter och plockar bort tillgång till betan baserat på vad enskilda individer skriver på sociala media, har du något som helst belägg för att detta faktiskt sker?Maw skrev:Ja, klausulen om att bara sprida en positiv bild kanske är borta nu. Men hur många vågar skriva negativt när de vet att de när som helst kan bli av med accessen om de hamnar i onåd hos Elon? Blir nog en skaplig självcensur.
/fth
Uppfattningen om självcensur har också kommit fram på mer neutrala och balanserade poddar med god insikt som Electrek om jag inte minns helt fel?
Re: FSD Beta är imponerande!
Oavsett var det ett av få klipp som visade på säkerhetsbrister och det togs bort. Om det var censur eller självcensur kanske spelar mindre roll, men det måste väl vara uppenbart även för Teslafanatiker att bristerna i FSD inte visas upp i samma omfattning som förjänsterna med FSD?fth skrev:Det var Gali på HyperChange som nämnde det i en video eftersom korta klipp från en av hans videos tagits ur sitt sammanhang och använts för att på ett vinklat sätt sprida FUD om betan.Maw skrev:Ja, jag har inga länkar men videon där FSD blev förvirrad vid en monorail och höll på att köra över några fotgängare plockades bort efter påtryckningar från Tesla pm jag inte minns fel.
Uppfattningen om självcensur har också kommit fram på mer neutrala och balanserade poddar med god insikt som Electrek om jag inte minns helt fel?
Det var dock så vitt jag vet aldrig tal om att han skulle förlora tillgång till beta, och det NDA som initialt användes har sedan dess tagits bort.
/fth
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7238
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: FSD Beta är imponerande!
Här är klippet i fråga så ni kan bedöma själva:Maw skrev:Oavsett var det ett av få klipp som visade på säkerhetsbrister och det togs bort. Om det var censur eller självcensur kanske spelar mindre roll, men det måste väl vara uppenbart även för Teslafanatiker att bristerna i FSD inte visas upp i samma omfattning som förjänsterna med FSD?
https://twitter.com/k_pendergrast/statu ... 0193720345
Huruvida FSD försökte köra över fotgängare eller inte var dock inte frågan, utan om några betatestare blivit av med tillgång till FSD pga vad dom skrivit på sociala media, och den frågan kan vi kanske besvara med "nej" nu då?
Sen vet jag inte om jag skulle kalla mig "Teslafanatiker", men för mig är det tvärtom väldigt uppenbart att det är just bristerna i FSD som får överlägset mest uppmärksamhet och exponering i sociala media, inte förtjänsterna.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Re: FSD Beta är imponerande!
Jag kan förresten rekommendera Electreks podvast från i fredags, den tar bl a upp filterbubblan kring Teslafanatikerna. Väldigt bra avsnitt.
https://electrek.co/2021/10/22/podcast- ... a-advisor/
https://electrek.co/2021/10/22/podcast- ... a-advisor/
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Re: FSD Beta är imponerande!
Ursäkta men sök efter FSD Beta på Youtube. Där hittar man tex Chuck Cooks långa serie på typ 7443 avsnitt där FSD-beta misslyckas med samma korsning om och om igen. Eller så kan man se Galis serie på nästan lika många avsnitt där FSD-beta konstant försöker köra in i monorailpelare.Maw skrev:Oavsett var det ett av få klipp som visade på säkerhetsbrister och det togs bort. Om det var censur eller självcensur kanske spelar mindre roll, men det måste väl vara uppenbart även för Teslafanatiker att bristerna i FSD inte visas upp i samma omfattning som förjänsterna med FSD?fth skrev:Det var Gali på HyperChange som nämnde det i en video eftersom korta klipp från en av hans videos tagits ur sitt sammanhang och använts för att på ett vinklat sätt sprida FUD om betan.Maw skrev:Ja, jag har inga länkar men videon där FSD blev förvirrad vid en monorail och höll på att köra över några fotgängare plockades bort efter påtryckningar från Tesla pm jag inte minns fel.
Uppfattningen om självcensur har också kommit fram på mer neutrala och balanserade poddar med god insikt som Electrek om jag inte minns helt fel?
Det var dock så vitt jag vet aldrig tal om att han skulle förlora tillgång till beta, och det NDA som initialt användes har sedan dess tagits bort.
/fth
Det är nog uppenbart för alla att FSD-beta har brister.
Re: FSD Beta är imponerande!
Nu är det ju så att det tog externa personer en halvtimme i bilen att hitta FCW-issues, så jag tänker nog att Tesla skulle kunna hitta hitta den här typen av fel rätt snabbt om man brydde sig om att testa ordentligt istället för att möta Elons deadlines för release.Jordad skrev:Han säger inte att det är omöjligt att testa alla hårdvarukonfigurationer. Det han säger är att det är omöjligt att testa alla hårdvarukonfigurationer under alla förhållanden innan släpp.spacecoin skrev:Emergency rollback av 10.3 till prod-versionen (icke FSD-beta - och inte det Elon skriver) eftersom det tydligen är "omöjligt" enligt Elon att testa de hårdvarukonfigurationer Tesla har... Spännande att dom skickar ut otestad kod....Seeing some issues with 10.3, so rolling back to 10.2 temporarily.
Please note, this is to be expected with beta software. It is impossible to test all hardware configs in all conditions with internal QA, hence public beta.
Tesla lär sig säkert mycket om de har gjort något fel och kan anpassa validering för att kompensera för det i fortsättningen. Med tanke på hur mycket nytt de introducerar varje gång så är det inte konstigt om något släpps för tidigt ibland. De kommer säkert göra massa mer fel framöver som man kan hetsa upp sig över om man vill det.
Det är ju uppenbart att man prioriterar annat.
Re: FSD Beta är imponerande!
Jag skulle undvika Electrek. De befinner sig alldeles för ofta i sin egen bubbla. Jag skrev tex mängder med inlägg där efter olyckan där två dog i Texas och försökte påpeka att det var nästan omöjligt att autopiloten kunde vara orsak till en sådan kraftig olycka. Electrek tog bort mina inlägg och det händer även konstant för andra som kommenterar med klargörande information när Electreks artiklar innehåller uppenbara fel.Maw skrev:Jag kan förresten rekommendera Electreks podvast från i fredags, den tar bl a upp filterbubblan kring Teslafanatikerna. Väldigt bra avsnitt.
https://electrek.co/2021/10/22/podcast- ... a-advisor/
Re: FSD Beta är imponerande!
De var själva i podden redan från början skeptiska till att AP skulle vara orsaken. Jag tycker att deras rapportering i podden är mycket balanserad och mångfacetterad.Jordad skrev:Jag skulle undvika Electrek. De befinner sig alldeles för ofta i sin egen bubbla. Jag skrev tex mängder med inlägg där efter olyckan där två dog i Texas och försökte påpeka att det var nästan omöjligt att autopiloten kunde vara orsak till en sådan kraftig olycka. Electrek tog bort mina inlägg och det händer även konstant för andra som kommenterar med klargörande information när Electreks artiklar innehåller uppenbara fel.Maw skrev:Jag kan förresten rekommendera Electreks podvast från i fredags, den tar bl a upp filterbubblan kring Teslafanatikerna. Väldigt bra avsnitt.
https://electrek.co/2021/10/22/podcast- ... a-advisor/
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Re: FSD Beta är imponerande!
Electrek brukar i regel tolka saker på det sätt som genererar mest klick. Ibland innebär det att man förvränger sanningen rätt rejält. Artiklar innehåller dessutom ofta Electrek's take på slutet som är en samling killgissningar som sällan har något med verkligheten att göra. Man brukar vara bra på att ha rätt i efterhand med och helt glömma hur fel man hade tidigare. Tesla tröttnade på mängden FUD Electrek spred så de blir inte inbjudna till Teslas event längre.Maw skrev:De var själva i podden redan från början skeptiska till att AP skulle vara orsaken. Jag tycker att deras rapportering i podden är mycket balanserad och mångfacetterad.Jordad skrev:Jag skulle undvika Electrek. De befinner sig alldeles för ofta i sin egen bubbla. Jag skrev tex mängder med inlägg där efter olyckan där två dog i Texas och försökte påpeka att det var nästan omöjligt att autopiloten kunde vara orsak till en sådan kraftig olycka. Electrek tog bort mina inlägg och det händer även konstant för andra som kommenterar med klargörande information när Electreks artiklar innehåller uppenbara fel.Maw skrev:Jag kan förresten rekommendera Electreks podvast från i fredags, den tar bl a upp filterbubblan kring Teslafanatikerna. Väldigt bra avsnitt.
https://electrek.co/2021/10/22/podcast- ... a-advisor/
Electrek's take när man först rapporterade om kraschen och det var bara massa svammel:
Electrek's take för några dagar sedan när rapporten kom att inga självkörande funktioner hade varit aktiverade under olyckan:First of all, Autopilot was involved in that drive (not the crash apparently). Maybe not Autosteer, but Tesla has advertised TACC, its traffic-aware cruise control, as an Autopilot feature.
Now it doesn’t mean it was involved in the crash, but it does explain a few things.
It looks like the driver did try to engage Autopilot with adaptive cruise control, but only cruise control could come up and then he unbuckled his seatbelt – presumably to jump on the backseat as stated by a family member.
Therefore, it looks like the theory that they went on a drive to “test out autonomous features” is a real possibility even though Tesla’s Autopilot features shouldn’t be described as “autonomous driving” and it looks like the Autopilot driver-assist features were misused.
The accident remains tragic nonetheless, but it does serve as a good example that it’s better not to jump to conclusions about crashes involving Tesla vehicles, especially when it comes to blaming Autopilot.
Re: FSD Beta är imponerande!
"Veoneer, Inc today announced that Mary Louise Cummings submitted her resignation from the Veoneer board of directors and from her role as a member of the audit committee of the Board, effective November 1, 2021, in connection with accepting her nomination by the Joe Biden administration as Senior Advisor for Safety at the National Highway Traffic Safety Administration."
https://news.cision.com/veoneer/r/resig ... a,c3439411
https://news.cision.com/veoneer/r/resig ... a,c3439411
Re: FSD Beta är imponerande!
Som sagt...Jordad skrev:Jag skulle undvika Electrek. De befinner sig alldeles för ofta i sin egen bubbla. Jag skrev tex mängder med inlägg där efter olyckan där två dog i Texas och försökte påpeka att det var nästan omöjligt att autopiloten kunde vara orsak till en sådan kraftig olycka. Electrek tog bort mina inlägg och det händer även konstant för andra som kommenterar med klargörande information när Electreks artiklar innehåller uppenbara fel.Maw skrev:Jag kan förresten rekommendera Electreks podvast från i fredags, den tar bl a upp filterbubblan kring Teslafanatikerna. Väldigt bra avsnitt.
https://electrek.co/2021/10/22/podcast- ... a-advisor/
Re: FSD Beta är imponerande!
Den där Joe Biden verkar vara en up and coming star.spacecoin skrev:"Veoneer, Inc today announced that Mary Louise Cummings submitted her resignation from the Veoneer board of directors and from her role as a member of the audit committee of the Board, effective November 1, 2021, in connection with accepting her nomination by the Joe Biden administration as Senior Advisor for Safety at the National Highway Traffic Safety Administration."
https://news.cision.com/veoneer/r/resig ... a,c3439411
Re: FSD Beta är imponerande!
Electrek har skrivit så mycket dumt genom åren. Ofta har det varit något löst rykte som de gör en jättegrej av. Det är försåeligt att en sådan sida blir lurad ibland men det måste finnas någon gräns för hur korkat det kan bli. Det var en artikel för några år sedan som var droppen för mig iaf: https://electrek.co/2019/05/24/tesla-co ... let-paper/MWall skrev:Som sagt...Jordad skrev:Jag skulle undvika Electrek. De befinner sig alldeles för ofta i sin egen bubbla. Jag skrev tex mängder med inlägg där efter olyckan där två dog i Texas och försökte påpeka att det var nästan omöjligt att autopiloten kunde vara orsak till en sådan kraftig olycka. Electrek tog bort mina inlägg och det händer även konstant för andra som kommenterar med klargörande information när Electreks artiklar innehåller uppenbara fel.Maw skrev:Jag kan förresten rekommendera Electreks podvast från i fredags, den tar bl a upp filterbubblan kring Teslafanatikerna. Väldigt bra avsnitt.
https://electrek.co/2021/10/22/podcast- ... a-advisor/
Elon kommenterade på Twitter: