Hemmet har fått en ny betydelse = laddplats
Moderator: Redaktion
Hemmet har fått en ny betydelse = laddplats
Efter att ha kört Tesla i drygt en vecka har jag upptäckt att det upplevs ännu mer välkomnande när man närmar sig hemmet än tidigare, särskilt om batterinivån börjar sjunka mot gult. Då blir hemmet den trygga plats där även bil kan få näring och skydd.
På fossilbilens tid lämnades bilen bara av vid hemmet, men var ingen riktig familjemedlem eftersom dess näringsintag gjordes på miljöfarliga bensinstationer. Elbil är framtiden.
På fossilbilens tid lämnades bilen bara av vid hemmet, men var ingen riktig familjemedlem eftersom dess näringsintag gjordes på miljöfarliga bensinstationer. Elbil är framtiden.
- Dan Persson
- Teslaägare
Re: Hemmet har fått en ny betydelse = laddplats
Härligt att du är positiv, jag har också haft bilen en kortare tid och jag tror också att gör sej bäst hemma för åka ut och köra med den gör en bara nervös, delvis p.g.a. du kommer kanske max 20 mil och laddningsstationer är ju inte lika vanliga som hamburgerbarer.
MVH
Dan
MVH
Dan

vänta tills du haft den tag så försvinner nervositetenDan Persson skrev:Härligt att du är positiv, jag har också haft bilen en kortare tid och jag tror också att gör sej bäst hemma för åka ut och köra med den gör en bara nervös, delvis p.g.a. du kommer kanske max 20 mil och laddningsstationer är ju inte lika vanliga som hamburgerbarer.
MVH
Dan
Oldsmobile Cutlass 1966, Tesla Roadster Sport 2,5 #528, Fiat 500 E La Prima 2021 

- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Jag kom 75 mil med min igår, och jag var inte nervös en enda sekund! 

20Mil? Då åker du antingen ruskigt fort eller har något fel på Batteriet!Dan Persson skrev:Härligt att du är positiv, jag har också haft bilen en kortare tid och jag tror också att gör sej bäst hemma för åka ut och köra med den gör en bara nervös, delvis p.g.a. du kommer kanske max 20 mil och laddningsstationer är ju inte lika vanliga som hamburgerbarer.
MVH
Dan
Nu har jag inte följt alla inlägg, men kom du 75mil med en Tesla? ICE va?ovelundkvist skrev:Jag kom 75 mil med min igår, och jag var inte nervös en enda sekund!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Det är väl inga problem att komma 75 mil med en Model S på en dag? Det är ju bara att stanna ett par tre gånger på supercharger ju!HelectriC skrev:Nu har jag inte följt alla inlägg, men kom du 75mil med en Tesla? ICE va?ovelundkvist skrev:Jag kom 75 mil med min igår, och jag var inte nervös en enda sekund!
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Läs tråden från början. Det handlar om att vara nervös för eltorsk så fort man kör sin Tesla och att Dan Persson knappt kommer 20 mil med sin trots att han kör lagenligt.
Min upplevelse efter 2100 mil är att det bara är att följa navigatorns rekommendation för laddning så finns det inget att vara nervös över.
Min upplevelse efter 2100 mil är att det bara är att följa navigatorns rekommendation för laddning så finns det inget att vara nervös över.
Hehe, 75 med laddstopp jaSvenssons skrev:Det är väl inga problem att komma 75 mil med en Model S på en dag? Det är ju bara att stanna ett par tre gånger på supercharger ju!HelectriC skrev:Nu har jag inte följt alla inlägg, men kom du 75mil med en Tesla? ICE va?ovelundkvist skrev:Jag kom 75 mil med min igår, och jag var inte nervös en enda sekund!

Model 3-24/Polestar 3-24
Ähh, 20mil är ju bara skitsnack! Jag har längre när jag kör i -10 i de norska fjällen, som suger batteri som sjutton.ovelundkvist skrev:Läs tråden från början. Det handlar om att vara nervös för eltorsk så fort man kör sin Tesla och att Dan Persson knappt kommer 20 mil med sin trots att han kör lagenligt.
Model 3-24/Polestar 3-24
Håller med. Kan inte stämma för normal körning.HelectriC skrev:Ähh, 20mil är ju bara skitsnack! Jag har längre när jag kör i -10 i de norska fjällen, som suger batteri som sjutton.ovelundkvist skrev:Läs tråden från början. Det handlar om att vara nervös för eltorsk så fort man kör sin Tesla och att Dan Persson knappt kommer 20 mil med sin trots att han kör lagenligt.
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Nu har jag inte kört några absurda mängder mil med min ännu, men jag måste säga att jag inte haft någon räckviddsångest en enda gång.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Inte heller kört några stora mängder ca 200 mil på drygt en vecka. Frugan har räckviddsångest. Inte jag. Går ju ca 35-40 mil på 90 %. Dan... byt bil, du verkar inte ha förstått att elbil är något helt annat än oljebil