Hej köpte en tesla model s 2017 75d idag och ska bila upp genom landet, jag kan ladda på suc men det tar cirka dubbelt så lång tid. Har inget ”konto” ännu då jag inte har fått något registreringsbevis ännu. Kan jag skaffa ett konto på något sätt å hur gör jag så jag kan ladda osv?!?!!
Mvh stressad teslaägare som vill hem
Suc hjälp
Moderator: Redaktion
Re: Suc hjälp
Hej!tesla1337 skrev:Hej köpte en tesla model s 2017 75d idag och ska bila upp genom landet, jag kan ladda på suc men det tar cirka dubbelt så lång tid. Har inget ”konto” ännu då jag inte har fått något registreringsbevis ännu. Kan jag skaffa ett konto på något sätt å hur gör jag så jag kan ladda osv?!?!!
Mvh stressad teslaägare som vill hem
Förstår ej riktigt vad som tar dubbelt så lång tid?
Suc kommer till 99% att funka. Utan kontot. Sen kommer det ligga en skuld om inte tidigare ägare har bilen kopplad. Funkar det inte så ring roadside assistans så får de hjälpa dig direkt.
Re: Suc hjälp
Tänk på att det går snabbare när du laddar vid låg SOC (state of charge) samt när batteriet är varmt. Minns inte de exakta siffrorna men tror det är någonstans runt/under ca 20% SOC så kan du (Vid varmt batteri) få runt 115kW som mest.
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk