Giltighetstid supercharging

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Arn
Teslaägare

Giltighetstid supercharging

Inlägg av Arn »

Hur lång tid har Supercharging tidigare varit giltig? På min förra bil M3 2020 var det sex månader som sedan plötsligt blev ett år. Då hade jag slösat en del på inrikesresor där jag egentligen inte behövde laddning för att milen inte skulle brinna inne. Nu när fri supercharging har försvunnit kan man dock knappast räkna med förlängning?
Användarvisningsbild
KatarinaTH
Teslaägare

Re: Giltighetstid supercharging

Inlägg av KatarinaTH »

Jag vill minnas att de ökade det till ett år pga pandemin. Med med tanke på att allt är nästan som vanligt nu så lär de inte öka det till ett år igen gissar jag.
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ove13063

Inlägg av Tellus »

Tror det förlängs 6 månader per referral. Sen var det en "gratis" förlängning 6 månader? pga corona för något år sedan.
3P 19.3 / $ Pläd 22.12 / YP 23.8 / Juniper AWD 25.6 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Användarvisningsbild
Daven
Teslaägare

Inlägg av Daven »

Jag plockade ut min M3 i juni 20 och fick alltså 6månader + 6månader pga corona. Sedan har jag en refferal så mitt går ut i december 21. Men nu har de ju tagit bort refferal så man kan väll bara få förlängd tid nu om någon har bokat bilen med refferal innan dess samt inte hämtat ännu.
Användarvisningsbild
Arn
Teslaägare

Inlägg av Arn »

Jag har skriftligt på att jag skulle få 150+150 mil, ringde säljaren idag och han kunde tyvärr inte fylla på med 150 mil eftersom Tesla tagit bort fria mil. Surt...milen hade behövts bättre till skidresor och sommarresor än att bara användas för att inte brinna inne och kapa elräkningen med någon krona.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Inlägg av Remuz »

Hur fick ni 6mån förlängt? Jag hade 1år med 300mil, hämtade i mars 2020 och i mars 2021 gick milen ut trots covid... Hade 160mil kvar.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ke18519

Inlägg av AAKEE »

Det ser ut såhär för mig:

För varje ny referal-fri SuC läggs det på 6månader till upphör-datum.

Jag har alltså inte bara fått 6 månader från när jag får fria mil utan jag har fått första referal från leverans och sex måmader framåt.
Nästa referal gav sex månader till på det första slutdatumet.
När jag får den sista som nu ligger och väntar på att bilen levereras kommer jag troligen få sex månader till på det.
Fyra referal = två år, exakt på dagen.

Pga detta ser det kanske ut som om en referal ger 1 år eller 10 månader, men för mig är det exakt 6månader per referal som läggs efter varandra.
Vilket är bra, får man ett gäng måste man annars tokladda men på detta sätt flyttas slutdatumet fram 6 månader för varje referal. Schysst, rimlig lösning!
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Skriv svar