Utveckla gärna ert svar med till exempel vilken typ av uttag ni laddar bilen med samt hur många ampere och så vidare

Moderator: Redaktion
Bor i villa, och har satt ett 3-fas-uttag på 16 A.100procent skrev:Som ämnet lyder.
Utveckla gärna ert svar med till exempel vilken typ av uttag ni laddar bilen med samt hur många ampere och så vidare
Ja men då så! Då ska du ju inte klaga!Dan Persson skrev:Hemma 1 fas, jobbet tre fas.
Tack för svaret!ovelundkvist skrev:Absolut inte, tvärtom! Det enda möjliga problemet med att ladda så sällan är om du plötsligt vill köra längre än du har laddning för.
Tack för länken Tibor! Ny här så har inte hunnit bläddra tillbaka så mycketTiborBlomhall skrev:Det finns faktiskt flera Teslaägare som saknar laddmöjlighet hemma. Jag skrev om dem i somras:
http://teslaclubsweden.se/tesla-utan-laddare/
Jag ser ett mönster i att du Tibor ofta följer upp inlägg som jag har gjort. Borde jag uttrycka mig tydligare?TiborBlomhall skrev:Det finns faktiskt flera Teslaägare som saknar laddmöjlighet hemma. Jag skrev om dem i somras:
http://teslaclubsweden.se/tesla-utan-laddare/
Det går att ha Tesla utan tillgång till laddning nattetid, men det är meckigt och inget att rekommendera om du inte vet exakt vad du ger dig in i.100procent skrev:Då mitt intresse för en Tesla finns så återstår den stora frågan hur laddningen ska gå till. Parkerar nuvarande bil ute och en laddstolpe existerar inte. Jag pendlar cirka 20-25km/dag och vet att kommunen samt företag i närheten erbjuder type 2 mode 3.