https://cleantechnica.com/2021/10/29/vo ... nd-charts/
VW dominerade Q3 i Sverige:Volkswagen Group Is #1 BEV Seller In Sweden, Dominates BEV Market In Denmark & Finland — Charts!
Moderator: Redaktion
VW dominerade Q3 i Sverige:Volkswagen Group Is #1 BEV Seller In Sweden, Dominates BEV Market In Denmark & Finland — Charts!
Välförtjänt av VAG med tanke på hur hårt och tidigt (för att vara fossilbilstillverkare) de konsekvent satsat på BEV. Det har de mycket Herbert att tacka för. Kul att se att det har börjat ge positiva resultat för VAG!Maw skrev:Det har gått bra för VW-gruppen i Sverige, Finland och Danmark i Q3 2021.
https://cleantechnica.com/2021/10/29/vo ... nd-charts/
Ja det ger perspektiv. Att dela upp sin verksamhet i olika varumärken är ju något tillverkare beslutar själva.Raptor skrev:Trevligt att man jämför 4 bilmärken (Seat, skoda, vw, audi) med vissa av de övriga.
Men visst älskar man vw ändå. Det gör jag.
För varför ska man ha bara ett märke?Fredrik j skrev:Ja det ger perspektiv. Att dela upp sin verksamhet i olika varumärken är ju något tillverkare beslutar själva.Raptor skrev:Trevligt att man jämför 4 bilmärken (Seat, skoda, vw, audi) med vissa av de övriga.
Precis. Ändå får t.ex. Volvo kritik för sin magra elbilsförsäljning när elbilarna mest säljs som Polestar.Zalman3 skrev:För varför ska man ha bara ett märke?Fredrik j skrev:Ja det ger perspektiv. Att dela upp sin verksamhet i olika varumärken är ju något tillverkare beslutar själva.Raptor skrev:Trevligt att man jämför 4 bilmärken (Seat, skoda, vw, audi) med vissa av de övriga.
Men visst älskar man vw ändå. Det gör jag.![]()
Geely delar ju upp i:
Geely
Volvo
Lynk & Co
Zeekr
Polestar
Lotus
Proton
London EV Company Limited
Farizon Auto
Maple Automobile Co
Terrafugia
Jag tror alla märken har lagts in i sin resp koncern i graferna såsom Geely, Stelantis, BMW group, Hyundai/Kia, osv så jämförelsen blir väl rimlig?Raptor skrev:Trevligt att man jämför 4 bilmärken (Seat, skoda, vw, audi) med vissa av de övriga.
Men visst är det ändå skillnad på varumärken och att dela upp koncernen i olika bolag?Fredrik j skrev:Precis. Ändå får t.ex. Volvo kritik för sin magra elbilsförsäljning när elbilarna mest säljs som Polestar.Zalman3 skrev:För varför ska man ha bara ett märke?Fredrik j skrev:Ja det ger perspektiv. Att dela upp sin verksamhet i olika varumärken är ju något tillverkare beslutar själva.Raptor skrev:Trevligt att man jämför 4 bilmärken (Seat, skoda, vw, audi) med vissa av de övriga.
Geely delar ju upp i:
Geely
Volvo
Lynk & Co
Zeekr
Polestar
Lotus
Proton
Farizon Auto
Maple Automobile Co
Terrafugia
Skillnaderna är ju regisserade. Samma med VAG.
Ja, nu har ju Volvo blivit ett eget, börsnoterat företag så framöver bör det kanske stå på en egen radflipmac skrev:Men visst är det ändå skillnad på varumärken och att dela upp koncernen i olika bolag?Fredrik j skrev:Precis. Ändå får t.ex. Volvo kritik för sin magra elbilsförsäljning när elbilarna mest säljs som Polestar.Zalman3 skrev:För varför ska man ha bara ett märke?Fredrik j skrev:Ja det ger perspektiv. Att dela upp sin verksamhet i olika varumärken är ju något tillverkare beslutar själva.Raptor skrev:Trevligt att man jämför 4 bilmärken (Seat, skoda, vw, audi) med vissa av de övriga.
Geely delar ju upp i:
Geely
Volvo
Lynk & Co
Zeekr
Polestar
Lotus
Proton
Farizon Auto
Maple Automobile Co
Terrafugia
T.ex. Audi är väl också ett eget bolag?flipmac skrev:Men visst är det ändå skillnad på varumärken och att dela upp koncernen i olika bolag?Fredrik j skrev:Precis. Ändå får t.ex. Volvo kritik för sin magra elbilsförsäljning när elbilarna mest säljs som Polestar.Zalman3 skrev:För varför ska man ha bara ett märke?Fredrik j skrev:Ja det ger perspektiv. Att dela upp sin verksamhet i olika varumärken är ju något tillverkare beslutar själva.Raptor skrev:Trevligt att man jämför 4 bilmärken (Seat, skoda, vw, audi) med vissa av de övriga.
Geely delar ju upp i:
Geely
Volvo
Lynk & Co
Zeekr
Polestar
Lotus
Proton
Farizon Auto
Maple Automobile Co
Terrafugia
Audi går under VAG group.Fredrik j skrev:
T.ex. Audi är väl också ett eget bolag?