Hur mycket bättre är markfrigången på MY?
Jag har ofta problem när jag kör på skogsbilsvägar att chassit slår i med min MS ej luftreglering.
Det är också lätt att fastna med 2wd när man kör ut majs till vildsvinen på fälten. Bara en bärgning i år....
Markfrigång Y kontra S
Moderator: Redaktion
Markfrigång Y kontra S
Hälsningar
Lars
MY 4WD privatleasad för att ersätta ”Bettan”. Hon (MS 75) fungerar numera oklanderligt och fri el är fantastiskt. Min sjunde elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric och Nissan Leaf 24.
Lars
MY 4WD privatleasad för att ersätta ”Bettan”. Hon (MS 75) fungerar numera oklanderligt och fri el är fantastiskt. Min sjunde elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric och Nissan Leaf 24.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Markfrigång Y kontra S
Model Y har 165 mm markfrigång, men det finns 35 mm höjningssatser att köpa om man egentligen behöver en SUV. Då får man samma markfrigång som min (sänkta) XC60.lem skrev:Hur mycket bättre är markfrigången på MY?
Jag har ofta problem när jag kör på skogsbilsvägar att chassit slår i med min MS ej luftreglering.
Det är också lätt att fastna med 2wd när man kör ut majs till vildsvinen på fälten. Bara en bärgning i år....
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Jag tror markfrigången på S med stålfjädrar är 143mm. Inte så himla stor skillnad. Hur fungerar förhöjningssatserna:
- byter man fjädrar?
- lägger man in underlägg?
- spänner man ut fjädrarna?
- Hur förändras väghållning?
- byter man fjädrar?
- lägger man in underlägg?
- spänner man ut fjädrarna?
- Hur förändras väghållning?
Hälsningar
Lars
Lars
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
De består av en distans som läggs över fjädern.
Model Y LR AWD 2022
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Ja, dessvärre. Det vore trevligt med längre fjädringsväg, men då krävs kanske andra stötdämpare också?jonasl skrev:De består av en distans som läggs över fjädern.
Volvo PV 544 Special 1963