Hej!
Jag heter Oscar och arbetar som allmänreporter på Västerbottens Folkblad och skriver det här inlägget efter att ha pratat med Tibor Blomhäll. Jag håller på att skriva en artikel om supermiljöbilar och försäljningen av dem för 2015. Eftersom Tesla är elbilarnas flaggskepp och då vi vill lyfta fram lokala Tesla-ägare som kan berätta om varför de har köpt en Tesla gör jag en efterlysning här.
Jag blir jättetacksam om någon som antingen äger en Tesla eller känner någon som äger och bor i Västerbotten skulle kunna höra av sig till mig.
Jag kan nås på antingen oscar.stal@folkbladet.nu eller på 070-7475959.
Väntar tacksamt på svar!
Oscar
Folkbladet söker Tesla-ägare i Västerbotten att intervjua
Moderator: Redaktion
-
Re: Folkbladet söker Tesla-ägare i Västerbotten att intervju
Det finns inte många teslor där uppe. I övik finns en vet jag. Är det Västerbotten? Kolla här:
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... f=24&t=529
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... f=24&t=529
Har sett en utanför Älvsbyhus i Älvsbyn. Verkar ha en laddbox monterad utanför ingången...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Jag tror att min förra Tesla hamnade norr om Umeå, kollade den av och till via appen då den stod hos bilhandlaren i Stockholm, det där med laddning var inte deras starka sida. Plötsligt började bilen röra sig norrut längs ostkusten och verkade hamna i Umeå. Ringde bilhandlaren som bekräftade försäljning. Påtalade då att bilen även skulle flyttas från min app till den nye ägarens app. Bilhandlaren begrep inget, bad då om kontaktuppgifter till nye ägaren för att meddela hen men det gick inte. Sökte Tesla om hjälp men fick inte rätt kontakt (semestertider). Efter ca 14 dagar försvann min gamla bil från appen ( jag lät förstås bli att titta på den när jag fått bekräftat att den var såld men värt att tänka på om någon köper en begagnad Tesla).
Tesla model S 85-14 såld
Tesla model S 85D-15 såld
Tesla model S LR-19
Tesla model S 85D-15 såld
Tesla model S LR-19
TeslaLoveten blr i övik. Prova att skicka pm.
-
Tack för alla svar. =) Övik ligger tyvärr i Västernorrland men jag lyckades få tag på ägare till andra elbilar till artikeln. Det ska finnas en Tesla i Vännäs men jag har inte lyckats hitta ägaren än.
Om någon är intresserad kommer den att publiceras den 12/1.
God fortsättning på er allihopa!
Om någon är intresserad kommer den att publiceras den 12/1.
God fortsättning på er allihopa!
Skriv gärna här med länk till artikeln när den är ute. Om ni vill ha lite allmän fakta om tesla så är det bara att fråga oss nördar här på forumet