Kör och kör. Jag körde ju inte. Det var därför jag aldrig bytte. Och dessutom var ju april/maj så otroligt kalla i år. Det var liksom onödigt att byta för de få gångerna jag faktiskt behövde använda bilen. Men även på Golfen bytte jag väldigt sent, just eftersom det var kallt så pass länge.martinot skrev:Kanske tex. ett par Michelin CrossClimate 2 är bättre än rena vinterdäck om du kör så pass länge in på våren med de?mati skrev:Förra vintern bytte jag till vinterdäck i januari eftersom bilen skulle ta en tur till Gbg. Därefter hade jag inte behövt dem mer. Jag orkade inte byta tillbaka till sommardäcken förrän i juni. Då kände jag att det var lite dags. Men jag har använt bilen så lite att det helt enkelt kändes onödigt. Nu har jag visserligen en extra uppsättning fälgar just på e-tronen, eftersom de ingick i köpet. Då kan man ju byta när som helst.
Det är lite jobbigare när man är beroende av en däckverkstad, då kan man liksom inte bara byta när man kommer på det en söndag eftermiddag.
Men visst, nåt slags åretruntdäck är kanske inte helt fel, eftersom jag har möjlighet att låta bilen stå när det är vinterväglag.