En av mina duktiga medarbetare Erik har introducerat sig i den befintliga HUD-tråden som finns på forumet.
Vi börjar närma oss att kunna köra igång. Det vi har jobbat med är att kunna sätta igång en större automatiserad produktion själva.
Eftersom jag har jobbat cirkus 2 år med detta projekt så har det åkt fram och tillbaka med olika lösningar och människor. Det har tagit lång tid, men jag vill få till en riktigt bra head up display.
Men det är mycket utdaterad information och diskussion i den tråden och mycket har hänt sedan den tråden introducerades. Så hoppas det är OK att jag startar något nytt & fräscht som berör det som vi har nu nått fram till och således kommer att köra på med framöver.
Gjorde en enklare testfas själv förra året där jag skickade ut tester på hur jag tänkt och få feedback för hur det såg ut för andra, men det var något helt annat än där vi är idag. Men det gav mig större inblick i hur lösningar skulle implementeras. Dock har jag spenderat åtskilliga dagar och timmar att räkna på glas/vinklar/reflektion/refraktion för att kunna skapa egna glas och projiceringar.
Jag vill först och främst betona att produkten inte kommer att kallas "tesla hud" - det är ett namn jag tog från början för att kunna starta ett hobbyprojekt (som sedan ledde till att verkligen göra något på riktigt).
Jag har en mängd intresserade som jag skickat ut mail till - Så ni som redan har kontakt med oss är således inte berörda av detta första inlägg.
Är ledsen att jag inte hunnit återkoppla till alla, samt även de som är i min närhet + att det tagit tid. Men vi har haft tillräckligt med möjligheter för att kunna prova på olika Teslabilar.
Vi kommer att samla in de som är intresserade och sedan kommer Erik att gå ut till de intresserade och starta en dialog samt påbörja en beta/testperiod med dem som känner sig kapabla till att kunna prova på vår produkt.
Ni kan anmäla ert intresse här - Jag vill betona att vi söker dem som verkligen vill testa och gärna vill upptäcka svagheter.
https://teslahud.com/ansok/
Denna testperiod är till för att förbättra produkten och upptäcka dess svagheter samt upptäcka funktioner som inte vi har funderat på.
Vill betona ytterliggare.. att det funkar väldigt bra på Model S och X - Vi har inte helt ärligt provat vår absolut senaste design på Model 3 - Men jag vet att det har funkat OK tidigare så jag ska göra ett noggrant test nästa vecka i en Model 3. Men det är så pass synligt nu så det är upp till er som har model 3 sen att betona det ni tycker är dåligt.
Jag vill också passa på att tacka alla dem på forumet som hjälpt mig genom åren, utan er hade jag inte varit där jag är idag.
Head up displayen (inkl testenheterna) kommer att tillverkas i Sverige från en tillverkningslokal i Leksand.
BETA-fasen av testprodukterna kommer att sätta igång när Erik har fått ihop ett gäng och när vi ser att vi kan skicka ut alla ordentligt utan större problem.
Erik kommer gå ut med extremt detaljerad info och hur vi kommer gå tillväga.
Jag (Henrik) kommer inte att spela någon större roll i kommunikation etc efter att Erik har tagit över. Jag kommer att se över produktion, lansering och utskick.