Hösten är här, betyder mörkt tidigare på dagen och jag har för vana att back in på uppfarten. Dessutom bor vi ju i skogen så inga gatlampor eller annat hjälper till inte ens några referens punkter att ha som stöd. Inte sällan är kamerorna skitiga så den "hjälpen" är bara irriterande.
Någon som upplevt samma sak och lyckats fixa till det?
Har kontaktat sala-kalle men dom går inte detta
Dassigt backljus, hur fixa
Moderator: Redaktion
- Skogslasse
- Teslaägare
Re: Dassigt backljus, hur fixa
Behöver du ha med dig bättre backljus (på bilen)?
Om bara hemma:
Sätt spottar längs sidorna på uppfarten som en landningsbana.
Och/eller en rörelsestyrd lampa på uppfarten.
Om bara hemma:
Sätt spottar längs sidorna på uppfarten som en landningsbana.

Och/eller en rörelsestyrd lampa på uppfarten.
Ioniq 5 FE AWD
- Skogslasse
- Teslaägare
Jo visst kan man fixa en landningsbana hemmavid, det är ju här det är nattsvart och här som jag backar in. Men med bättre lyse på bilen så blir det bra varhelst jag är så ja gärna på bilen.
Byns MulleMeck ( som är skitbra på bilar generellt) har erbjudit sig men hellre någon har har gjort det på en S.
Byns MulleMeck ( som är skitbra på bilar generellt) har erbjudit sig men hellre någon har har gjort det på en S.
TMS 2020 nov
https://hamphi.com/model-s/tesla-starka ... jus-2-packSkogslasse skrev:Jo visst kan man fixa en landningsbana hemmavid, det är ju här det är nattsvart och här som jag backar in. Men med bättre lyse på bilen så blir det bra varhelst jag är så ja gärna på bilen.
Dyrt med 7kkr+? Beror på behov ...
Tycks vara starkt lyse i alla fall.
Upplysningsvis

Lessmog skrev:https://hamphi.com/model-s/tesla-starka ... jus-2-packSkogslasse skrev:Jo visst kan man fixa en landningsbana hemmavid, det är ju här det är nattsvart och här som jag backar in. Men med bättre lyse på bilen så blir det bra varhelst jag är så ja gärna på bilen.
Dyrt med 7kkr+? Beror på behov ...
Tycks vara starkt lyse i alla fall.
Upplysningsvis![]()
Lite mer ljus skulle inte skada. Jag var tvungen att kolla lite närmare på detta, verkar som Hamphi säljer Standby LED Lamp L54 två såna verkar gå att köpa för 2-3 tusen. Men sen tillkommer ju can/obd-koppling reläer och kablar och någon form av fäste. Går säkert på några tusen till och gör säkert det hela lite mer omständigt.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Numera blir inte backspeglarna svarta längre i alla fall 

Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.