https://www.thedrive.com/news/43394/wor ... n-the-road
Rätt coolt

Moderator: Redaktion
mati skrev:Det finns bara ett ord som poppar upp i mitt huvud.
VARFÖR?
Elkonverterade bilar är ju hur coolt som helst!dd88 skrev:Lika osmakligt som elkonventerade bilar.
För att Tesla inte ville sälja reservdelar till honom för att kunna laga bilen.mati skrev:VARFÖR?
I det här fallet handlade det knappast om en fungerande klassiker. De utgick bokstavligen från ett vrak och gjorde ett konstverk, riktigt snygg.dd88 skrev:Har inga problem med elkonventering där det fyller en funktion, tex en Defender.
Att slakta en fungerande klassiker ser jag som ren provokation, på samma sätt som att sätta en V8 i en Model S.
Det är sant. Det känns hela tiden som något internt som man nästan inte förstår, men ändå tycker är underhållande. Vet inte exakt när det tog den här vändningen. Och insprängt finns ändå en hel del intressant kunskap även om det nog blir mer och mer sällan..tor-ake skrev:Påminner lite om Henrik Schyfferts humor
Ok om man vill ha "klassikern" som ett statiskt museiföremål. Men för mig provocerar koldioxidutsläppen och oljeinkomsterna till Saudi, Ryssland et al. oändligt mycket högre oavsett vilken sorts "klassiker" det handlar om.dd88 skrev:.../ Att slakta en fungerande klassiker ser jag som ren provokation, på samma sätt som att sätta en V8 i en Model S.