Facebook tråden om ”elbilskaos”

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Facebook tråden om ”elbilskaos”

Inlägg av LarsL »

Har ni satt in huvudet i fossilhuvud svärmen som samlats i tråden under Tibors inlägg om elbilskaos som inte fanns? Det är faktiskt helt sjukt att det finns sådana människor 2021.

Varning! Ta något lugnande innan ni dyker in där.

Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare

Re: Facebook tråden om ”elbilskaos”

Inlägg av MWall »

Tänk er för innan ni ger er in där. Är en debatt som inte går att vinna.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

Min erfarenhet är att det är meningslöst att debattera saker på FB. Bättre att avstå.
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
SwedishAdvocate

Inlägg av SwedishAdvocate »

Varför kan man inte vinna en debatt med fakta samtidigt som man har vetenskapen på sin sida?

Ibland när jag inte kan låta bli så copy paste'ar jag bara samma dödande argument om och om igen. Ifall man har lite tid så fungerar det faktiskt.

Typ så här:

[Dödande argument.]

Då tar vi det en gång till: [Dödande argument.]

För andra gången: [Dödande argument.]

För sjuttielfte gången: [Dödande argument.]

osv.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

SwedishAdvocate skrev:
Varför kan man inte vinna en debatt med fakta samtidigt som man har vetenskapen på sin sida?

Ibland när jag inte kan låta bli så copy paste'ar jag bara samma dödande argument om och om igen. Ifall man har lite tid så fungerar det faktiskt.

Typ så här:

[Dödande argument.]

osv.
Kör på och lycka till det är en hel tomtearme där ute.
Användarvisningsbild
zelest
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av zelest »

Jag vet att jag talar till redan frälsta här, men tyckte det var lite komiskt i måndags när ingen av kollegans två fossilbilar startade pga kylan.. blev kaos och halva dagen förstörd. Vart är alla clickbait-artiklar om detta? :lol:
M3LR21 - Mörk Interiör - Midnight Silver - 19" - Dragkrok
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare

Inlägg av MWall »

SwedishAdvocate skrev:

Typ så här:

[Dödande argument.]

osv.

Därför att de du debatterar mot inte tar in fakta. Det handlar om känslor.
SwedishAdvocate

Inlägg av SwedishAdvocate »

LarsL skrev:
Kör på och lycka till det är en hel tomtearme där ute.
Har inte Facebook. Och orkar inte skapa ett konto enkom för den här tomteparaden... :oops:

Men har ju skrivit en del här. Och har ca 1800 inlägg på det amerikanska forumet sen ~2012, så tycker ändå att jag gjort en hel del... ;)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Frippanecci
Teslaägare
Referralkod: ts.la/http://---">http://---

Inlägg av Frippanecci »

En idiot är alltid en idiot - Sverige består av ca 98% idioter.
Porsche Panamera Turbo
Bmw i4 m50 LCI

MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
MX Performance (Raven) - såld
MS Performance (Raven) - såld

Beställd:
CyberTruck
Användarvisningsbild
[JM]
Teslaägare

Inlägg av [JM] »

Never argue with a fool.
In the end they will allways drag you down to their level and beat you with experience.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

[JM] skrev:
Never argue with a fool.
In the end they will allways drag you down to their level and beat you with experience.
Eller: Brottas inte med en gris. Båda kommer att bli leriga men bara grisen kommer att gilla det.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

LarsL skrev:
Har ni satt in huvudet i fossilhuvud svärmen som samlats i tråden under Tibors inlägg om elbilskaos som inte fanns? Det är faktiskt helt sjukt att det finns sådana människor 2021.

Varning! Ta något lugnande innan ni dyker in där.

Imponerad av att du orkar! Jag orkade iaf sätta gilla på de flesta av dina kommentarer.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare

Inlägg av MWall »

Det som är så jävla ledsamt är att det mest är gubbar på 70+ som är där inne och vevar. Finns alltså inget hopp om mognad ens då... :lol:
Användarvisningsbild
Lembritt
Teslaägare

Inlägg av Lembritt »

Kudos till er som orkar bemöta dårarna, stor eloge till er :D
Det är lätt att ge upp och då vinner dårarna.

Har inte FB. Att gå ur var en befrielse och betydligt bättre battetitid på köpet. Man klarar sig utmärkt utan det ;)
2015 02 - 2019 03: S60 Vit | SÅLD
2019 03 - 2021 01: M3 LR AWD | SÅLD |
2021 01: M3 LR AWD | Pärlvit Multi-Coat | 19" Sport-fälgar | Helsvart interiör | Dragkrok |
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare

Inlägg av tor-ake »

Och - när de sedan byter sida och överger sina irrläror görs det helt utan ödmjukhet, då har de som genom ett trollslag glömt sin gamla ståndpunkt - "vadårå, elbilar är ju självklart bättre, diesel är ju bara dyrt, man måste ju gå framåt". Typ.

Otack är världens lön ;)
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare

Inlägg av MWall »

tor-ake skrev:
Och - när de sedan byter sida och överger sina irrläror görs det helt utan ödmjukhet, då har de som genom ett trollslag glömt sin gamla ståndpunkt - "vadårå, elbilar är ju självklart bättre, diesel är ju bara dyrt, man måste ju gå framåt". Typ.

Otack är världens lön ;)

Har en bekant som tills alldeles nyligen var starkt kritisk mot elbilar. Sen skaffade han en hybrid och nu en ren elbil och är då helt plötsligt inne och försvarar elbilar på FB. :lol:
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare

Inlägg av bonath »

“Remember, when you are dead, you do not know you are dead.
It is only painful for others.
The same applies when you are stupid.”
― Ricky Gervais
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
StefL

Inlägg av StefL »

MWall skrev:
Det som är så jävla ledsamt är att det mest är gubbar på 70+ som är där inne och vevar. Finns alltså inget hopp om mognad ens då... :lol:
Då är det i och för sig bara en tidsfråga innan problemet löser sig själv, ungefär som att ICE-bilar blir utskrotade med tiden... :lol:
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Användarvisningsbild
bolleboll
Teslaägare

Inlägg av bolleboll »

Det är lustigt att man numera reagerar på att bensin och diesel bilar luktar väldigt dåligt.

Det är liknande som när man förbjöd rökning på krogen. Helt plötsligt fattar man vad illa det var innan.
Solid Svart Model 3 Long Range AWD, EAP, HW2.5, uthämtad 2019-03-09.
Fredrik j
elbilist

Inlägg av Fredrik j »

StefL skrev:
MWall skrev:
Då är det i och för sig bara en tidsfråga innan problemet löser sig själv, ungefär som att ICE-bilar blir utskrotade med tiden... :lol:
Precis. Vad är problemet? Det är ju inte herrar i 70-årsåldern som kommer vara drivande i omställningen till elektrifiering. 70-åriga gubbar har inte varit drivande i någon omställning.
Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare

Inlägg av Delta »

Fredrik j skrev:
StefL skrev:
MWall skrev:
Precis. Vad är problemet? Det är ju inte herrar i 70-årsåldern som kommer vara drivande i omställningen till
elektrifiering. 70-åriga gubbar har inte varit drivande i någon omställning.
Jag har kört Tesla i snart 8 år och är 72 år. Då fanns det inga SuC här. Tycker att jag har bidragit till omställningen.
Fredrik j
elbilist

Inlägg av Fredrik j »

Delta skrev:
Fredrik j skrev:
StefL skrev:
MWall skrev:
Precis. Vad är problemet? Det är ju inte herrar i 70-årsåldern som kommer vara drivande i omställningen till
elektrifiering. 70-åriga gubbar har inte varit drivande i någon omställning.
Jag har kört Tesla i snart 8 år och är 72 år. Då fanns det inga SuC här. Tycker att jag har bidragit till omställningen.
Det finns naturligtvis undantag. Omställningen kommer helt oavsett vad män i 70-årsåldern tycker om elbilar.

Dessutom var du ju inte 70 när du gick över…;)
Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare

Inlägg av Delta »

Jag gick i pension vid 64 och skaffade tesla samtidigt. Jag tror inte det fanns mera än drygt 100 på vägarna i Sverige 15. juni 2014.
Nu är det väl snart 100 enbart i Svedala :D
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

martinot skrev:
Min erfarenhet är att det är meningslöst att debattera saker på FB. Bättre att avstå.
Har aldrig skaffat FB och tänker inte göra det heller. Det räcker att en person i hushållet tillbringar typ dygnets alla vakna timmar där. Jag ser vad detta gör med folk. Nej tack.
(Jag hoppas fortfarande att FB bara är en fluga)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Fredrik j
elbilist

Inlägg av Fredrik j »

mati skrev:
martinot skrev:
Har aldrig skaffat FB och tänker inte göra det heller. Det räcker att en person i hushållet tillbringar typ dygnets alla vakna timmar där. Jag ser vad detta gör med folk. Nej tack.
(Jag hoppas fortfarande att FB bara är en fluga)
Mycket talar för att just facebook är en fluga eftersom den yngre generationen inte använder det i någon större omfattning. Sociala medier generellt är här för att stanna. Där är den yngre generationen helt fast och när dom kommer ut och tar över i arbetslivet om 15-20år kommer man inte klara sig så bra i samhället. Det kommer bli som att inte ha någon mobil eller kort idag. Vad vi äldre vill kommer att komma i andra hand.
Skriv svar