Kalibrera sidorutan?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
LongIsland
Teslaägare

Kalibrera sidorutan?

Inlägg av LongIsland »

Sedan en vecka tillbaka åker sidorutan ner som den ska när jag öppnar dörren, men den åker inte upp när dörren stängs. Har hänt ett par gånger att jag inte märkt detta ... Första gången i tvätthallen! :o
Har googlat runt lite och provat med det jag hittat, som att köra rutan till ändlägena och hålla ner knappen 30 sekunder innan jag kör rutan åt andra hållet. Har provat alla varianterna av reset. Satt i fem minuter och väntade på att alla funktioner i bilen skulle dö och den blev helt avstängd men rutan fungerar som innan och stannar för det mesta en cm nedanför fullt uppvevat. Har märkt att man kan lura den och köra ner rutan tio cm och sedan köra upp den precis innan jag ska öppna dörren och gå ut. Då brukar det funka som det ska. Har lite funderingar på om det kan vara något glapp i dörrens elkablar då lampan som sitter under dörren lyser tills dörren är halvöppen och sedan slocknar ... Känner inte riktigt för att dra iväg 30 mil till Norrköping för detta då jag har hängt där hela hösten för andra fel och äntligen fått ett avslut på de felen ...
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare
Referralkod: ts.la/kent 76750

Re: Kalibrera sidorutan?

Inlägg av kenjon »

Mobile service?
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Användarvisningsbild
bjornnilsson
Teslaägare
Referralkod: ts.la/bjrn91016

Inlägg av bjornnilsson »

Mitt tips: Spendera lite tid på att prata med tesla-supporten. De har rätt bra koll på det mesta via loggarna i din bil, kanske att de kan lista ut vad som är knas, så kan ni sedan ta ställning till om det blir en gör-det-själv, mobile ranger eller besök på service center.
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Användarvisningsbild
GreenMachine
Teslaägare

Inlägg av GreenMachine »

Gå in i appen och regga ett serviceärende och så lär det vara löst inom någon dag eller så. Har du tur så kan dom fixa det remote.
Användarvisningsbild
LongIsland
Teslaägare

Inlägg av LongIsland »

Får väl försöka starta appen(den vill bara starta när bilen är igång) och registrera ett ärende.
Skriv svar